Laptop temperaturen

Pagina: 1
Acties:

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-08 16:10

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter
Een algemene vraag over laptops en temperaturen. Ik heb sinds een aantal maanden een laptop en aangezien het m'n eerste is ben ik nog niet helemaal thuis in bijv de koeling van die dingen. Het is een Gericom met een Celeron 1,2 GHz. Toen ik het ding voor het eerst aanzette, stond de koeler gelijk maximaal aan. Het geluidsniveau is het best te omschrijven als "omgeving Schiphol". Bovendien bevordert het de werktijd van de accu ook niet echt. De laptop bleef wel heel erg koel...dat was het enige voordeel.
In het begin dacht ik dat het zo hoorde, maar na een tijdje werd ik het zat, bladerde door de BIOS en vond de "Power Saving" opties. En wat denk je....lekker stil. De fan springt nu alleen aan als het moet en zelfs op verschillende snelheden. De techniek staat voor niks :)
Nogmaals, ik heb er helemaal geen ervaring mee, dus de vraag is.
De laptop wordt in z'n geheel wel wat warmer dan voorheen, maar niet overdreven. De behuizing en keyboard worden wat warmer. Ik kan het koelblok van de CPU gewoon aanraken zonder m'n vingers te verbranden. Ik weet ook niet hoe snel een Celeron overhit kan raken. Als ik het goed begrepen had blijven ze meestal koeler dan de PIII versies.
Ik neem aan dat "super-charge-stand" van de fan een instelfout van de fabriek is geweest (tenminste, ik zou anders niet weten hoe alle andere fabrikanten hun laptops zo stil krijgen)...
Maargoed...als iemand mij (ondanks het lange verhaal); wat wijzer zou kunnen maken/gerust zou kunnen stellen/kunnen verwijzen naar wat links...dank.
yc

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Jules|IA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-02 20:04

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Hmz, als het goed is heb jij een utility cd gekregen bij je notebook. Daar staat vast wel een managementproggie op voor je notebook voor koeling en powermanagemant etc. En ook wat beter toegelicht dan in je bios.