Toon posts:

i848???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij in het bedrijf zijn ze nogal fan van compaq en ik moet zeggen, voor kantoor-applicaties werken die dingen lekker en snel. Helaas hangt er ook een asociale prijs aan die dingen, maar goed daar hoef ik me verder niet druk om te maken ;)
Nu kwam ik er achter dat de nieuwe modellen die we gaan krijgen een chipset bevatten die ik helemaal niet ken.
Namelijk de i848 voor computer als hieronder aangegeven.

-Compaq EVO D500 CMT P4-1.7GHz Desktop
- Towerable Desktop Case - easily converts from desktop to tower.

-Intel Pentium P4-1.7GHz Processor with 256KB L2 Cache
- Intel i848 Chipset
- 400Mhz Front Side Bus
- Integrated Level 2 256KB Cache
- 128MB SDRAM DIMM, upgradeable to 3GB
- blablabla . . . . . .

Nu dacht ik eens kijken wat ik kan vinden over die chipset, nou dat viel mooi tegen. Op de intel-site komt ie niet voor en het lijkt erop dat ze alleen in Compaqs voorkomen.

Weet iemand er meer over???

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Compaq gebruikt gewoon de i845 in de EVO 500
Zie: http://www.compaq.nl/products/desktops/evo/specs_D500.html

Maar de 8 en de 5 lijken soms best op elkaar :)

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Topicstarter
dat vermoedde had ik ook al, wel slordig van ze om dat in de nederlandse roadmap voor de komende jaren te zetten.

Bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Na contact te hebben gehad met Compaq, blijkt er dus wel degelijk een i848 chipset uit te komen. De Compaq Evo D500 serie per begin juni 2002 voorzien zullen worden van een Intel Brookdale-G chipset, welke hoogst waarschijnlijk de i848 zal gaan heten.

Geen fout dus in de roadmap zoals ik hiervoor dacht |:(
Dit leuke geintje gaat me weer behoorlijk wat werk opleveren met het maken van een nieuwe image voor het bedrijf hier :r

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Op maandag 15 april 2002 14:08 schreef Verspuy het volgende:
Na contact te hebben gehad met Compaq, blijkt er dus wel degelijk een i848 chipset uit te komen. De Compaq Evo D500 serie per begin juni 2002 voorzien zullen worden van een Intel Brookdale-G chipset, welke hoogst waarschijnlijk de i848 zal gaan heten.

Geen fout dus in de roadmap zoals ik hiervoor dacht |:(
Dit leuke geintje gaat me weer behoorlijk wat werk opleveren met het maken van een nieuwe image voor het bedrijf hier :r
Ik vermoed dat dat extra werk wel mee gaat vallen ;); intel gebruikt altijd een 0 of 5 op het eind (hoewel dat natuurlijk niet alles zegt). Denk toch aan een typo, want de i845 heet origineel 82845. Hiero een bericht over enkele échte i845G borden (die stiekem te vroeg op de markt zijn gegooid): http://www.tweakers.net/nieuws/21425 Ik zie nergens de aanduiding i848, ook niet op de dozen van de bedoelde borden (wél 845G vermelding).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-08 18:08

Daniel

Kapitein NCC-1701
De Brookdale met graphics gaat gewoon i845G heten. Intel werkt al jaren met een systeem waarbij de verschillende versies van een chipset worden aangegeven door een aantal letters achter de cijfers, en niet door het cijfer te veranderen (440LX, 440BX en 440ZX, i815, i815E en i815EP enzovoort)
Het zou me verbazen als ze daar nu ineens vanaf zouden stappen :)

Verwijderd

Topicstarter
In de huidige compaq evo d500's die we nu hebben zit t volgende:
Brookdale (i845) - SDRAM, socket 478, 3 GB Max Memory, 400 MHz Max Bus Speed, PC133 SDRAM, AGP 4x, IDE 100, 6 USB 2.0

Per Juni gaat compaq echter over op :
Brookdale-G (i845G) socket 478, 533 MHz Max Bus Speed, (DDR200, DDR266, DDR333), AGP 4x, 6 USB 2.0, integrated graphics

Met andere woorden die nieuwe brookdale-G zorgt er waarschijnlijk voor dat er nieuwe graphics drivers nodig zijn. Ik zal daarom voor de netheid een nieuwe image moeten maken om problemen te voor komen.

Wat betreft de naam, of ie nu i845-G of i848 gaat heten, daar weet ik verder niets over. Ik heb hier verder nog niets over gevonden, behalve wat ik vernomen heb van compaq. De persoon waar ik contact mee had beweerde dat het de i848 wordt en zo staat het ook in hun roadmap aan gegeven, geen typo dus.
Pagina: 1