Toon posts:

[EJB/Oracle] Connectie leggen naar Oracle mislukt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Via JNDI probeer ik een connectie te leggen naar Oracle 8.1.7. Mijn databasenaam is 'mschapA'.

De volgende foutmelding treedt op:

RemoteException occurred in server thread; nested exception is: com.ibm.ejs.container.CreateFailureException: javax.ejb.EJBException: openConnection: Invalid Oracle URL specified: OracleDataSource.makeURL; nested exception is: javax.ejb.EJBException: openConnection: Invalid Oracle URL specified: OracleDataSource.makeURL

(Returned from com.infosupport.ooimw.a.verzekeringsnemer._VerzekeringsnemerHome_Stub.create())

De door mij ingevoerde URL prefix is: "jdbc:oracle:thin:@localhost:1521:"

Als implementation class name gebruikt ik: "oracle.jdbc.pool.OracleConnectionPoolDataSource"

Ik kom er niet uit. Wat gaat er nu verkeerd? de URL zou logischerwijs verkeerd ingevoerd zijn maar wat is er verkeerd aan?

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

De door mij ingevoerde URL prefix is: "jdbc:oracle:thin:@localhost:1521:"
Ik heb geen ervaring met ejb's maar wel veel ervaring met oracle.
Wat me opvalt is dat je geen database alias in je connect string hebt staan.
Via JNDI probeer ik een connectie te leggen naar Oracle 8.1.7. Mijn databasenaam is 'mschapA'.
Bij deze database draait waarschijnlijk een SQL*Net/Net8 listener.
Bij het configureren hiervan heb je een alias voor de database op moeten geven, deze zou voor de connectie met de database dus ergens genoemd moeten zijn.

Who is John Galt?

Verwijderd

Topicstarter
Dat klopt. De URL is de prefix, de databasenaam volgt hierna. Dit had ik dus al.

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Als ik zo eens rondkijk ziet de url er wel goed uit.
Heb je als eens een ip adres geprobeerd op de plaats van de hostname?
Hier staat trouwens een voorbeeld:
http://www.iim.nctu.edu.tw/~dennys/java/jdbc/jdbc_jndi.html

Who is John Galt?

Verwijderd

Topicstarter
De URL heb ik juist ingevoerd (uiteindelijk een document gevonden bij IBM). De connectie kan ik echter nog steeds niet leggen...toch maar overstappen op DB2? Dat is tenminste gedocumenteerd... :)

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op woensdag 10 april 2002 16:11 schreef NestorY2K het volgende:
De URL heb ik juist ingevoerd (uiteindelijk een document gevonden bij IBM). De connectie kan ik echter nog steeds niet leggen...toch maar overstappen op DB2? Dat is tenminste gedocumenteerd... :)
Heb je al eens met een ander stuk software een verbinding naar de database gelegd?
Misschien is je SQL*Net/Net8 wel niet goed geconfigureerd.

Who is John Galt?

• Bobco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-10-2023

Bobco

I used to dream about Verona.

Hmm, kun je vanaf je applicatie server wel met een 'gewone' JDBC call die Oracle database benaderen? Het zou natuurlijk ook een foutje kunnen zijn in je JNDI setup. In dat geval: sterkte!

With the light in our eyes, it's hard to see.

Pagina: 1