[GEHEUGEN]512MB SDR of 256 MB DDR

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
heyz.. ik heb op het moment 256 mb sdr dat niet erg goed is. nu overweeg ik dus een upgrade. En met mij budget (100-140€) kan ik 256 mb DDR kopen. Maar ik kan ook van een comrad 2x256 mb SDR ram cas2 infineon kopen. Wanneer ik upgrade gaat dat ouwe geheugen er uit. Ik heb ook maar 2 DDR en 2 SDR banken (ecsk7s5a). Kan ik nu beter 256 mb ram kopen, of 256 mb cas2 sdr?

Verwijderd

Volgens je specs heb je al besloten Dane-elec 256 ddr te kopen. Dit lijkt me ook het beste met het oog op de toekomst. Zodra je weer budget hebt kan je altijd nog 256 erbij plaatsen.

• 418O2
  • Niet online
nou..dat dane-elec heb ik mijn twijfels over gekregen mbt overclocken. dus dat wordt het al niet...

Verwijderd

je kan gaan voor Corsair geheugen. Dat schijnt goed overklokbaar te zijn.

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je hoeft je topictitel in ieder geval niet te overklokken :)
Kleine letters mag ook.

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 10:58 schreef MaxKeyner het volgende:
heyz.. ik heb op het moment 256 mb sdr dat niet erg goed is. nu overweeg ik dus een upgrade. En met mij budget (100-140€) kan ik 256 mb DDR kopen. Maar ik kan ook van een comrad 2x256 mb SDR ram cas2 infineon kopen. Wanneer ik upgrade gaat dat ouwe geheugen er uit. Ik heb ook maar 2 DDR en 2 SDR banken (ecsk7s5a). Kan ik nu beter 256 mb ram kopen, of 256 mb cas2 sdr?
Aangezien je een moederbord hebt die 2 soorten geheugen aan kan (DDR en SDR)zou ik voor het SDR geheugen gaan, omdat uit reviews blijkt dat bij dit soort moederborden DDR niet zo schokkend veel sneller is...

SDR Ram is weleenswaar langzamer dan DDR, maar dat is bij dit soort mobo's niet echt zichtbaar en het is goedkopen dan DDR geheugen en kan je dus voor de prijs van een DDR reepje (die onderhand 2x zo duur is als SDR) beter 2x een SDR ram reepje kopen...

Althans dit vind ik...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op dinsdag 09 april 2002 10:58 schreef MaxKeyner het volgende:
256MB niet goed :?

Ik ben in de laatste 5 maanden welgeteld één keer m'n RAM voorbijgeschoten met 256MB, namelijk toen ik die idioot grote plaatje van de WTC resten (zie HK) geopend had.
Meer dan 256MB is noodzakelijk als je grote bestanden gebruikt, maar voor normaal gebruik merk je daar niet zoveel van. Dan is de extra snelheid van DDR mooi meegenomen.

Oslik blyat! Oslik!

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:03
hangt ervan af wat je doet met je compu. Werk je met allemaal kleine progies -> 256 mb genoeg en zou ik voor de snelste gaan, ddr dus. Werk je met grotere, zwaardere programmas (video bewerking bijv.) dan zou ik meer voor de kwantiteit gaan en 512 mb sdr geheugen nemen.

• 418O2
  • Niet online
daar was ik weer.. omff te antwoorden>

256 mb niet goed?

256 mb is perfect, maar het fysieke geheugen is niet stabiel, dat is het probleem. geeft dus vage errors in win98. PLUS het feit dat het geheugen niet wil overclocken is een probleem.

Corsair?

Is heel goed, maar ook weer duur. Het geheugen dat ik 2e hands kan krijgen draait 150 mhz fsb stabiel

DDR 2x zo duur als SDR!

das niet waar. is nu even duur.

Maar wat ik nu precies vraag is>

ik wil overclocken met stabiel en snel geheugen. Heb ik dan qua snelheid meer aan 256 DDR of 512 SDR? ik speel alleen cs eigenlijk, maar overclocken vind ik ook phun. Maar zoals ik lees kan ik beter 2x256 mb sdr nemen, want het maakt niet zo heel veel uit qua snelheid, dus dan telt de kwantiteit. Plus het feit dat DDR overclock geheugen duur is, laat mij de SDR ram kiezen

Verwijderd

er is zeker wel verschil

sdr 1g max door voer 133mhz cash 2-2-2
1600ddr 1,6g max door voer 100ddr cach2
2100ddr 2,1g max door voer 133ddr cash2
als je een duron heb kan je dus voor sdr of 1600ddr gaan
in praktijk zijn deze zo goed als even snel (6%verschil)

heb je eem thunderbird of een xp
kan je beter voor de 2100ddr gaan omdat de geheugen bus van deze procs op 133mhz lig (266ddr)

ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven

ps voor overklokken moet je de 2700ddr nemen met een xp
met een duron gewoon 2100ddr

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Volgens de specs op zijn sig heeft hij een XP1600+. In dit geval zou ik inderdaad ook eerder voor DDR gaan, dat merk je echt wel. Het liefst een kwaliteitsmerk PC2100 of PC2400 (Corsair etc) ivm overklokbaarheid.

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:28
Ik begrijp nog niet zoveel van geheugen.
Maar ik wil een computer kopen en weet niet wat ik voor geheugen moet. Ik zat te twijfelen tussen en SDram of DDR.
Wat kan dan het best als je wil overklokken? en met een Duron.
Ik zat te denken aan een Abit KT7A en een EPoX 8K7A.
Maar het zal helaas wel low-butget worden.

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 20:32 schreef Bredend het volgende:
Ik begrijp nog niet zoveel van geheugen.
Maar ik wil een computer kopen en weet niet wat ik voor geheugen moet. Ik zat te twijfelen tussen en SDram of DDR.
Wat kan dan het best als je wil overklokken? en met een Duron.
Ik zat te denken aan een Abit KT7A en een EPoX 8K7A.
Maar het zal helaas wel low-butget worden.
Ben jij nog steeds aan het twijfelen?? jonge jonge...in november zat je al te zeuren hier over...Koop nou gewoon iets..het zal mekaar niet veel uitmaken..

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 13:04 schreef MaxKeyner het volgende:
daar was ik weer.. omff te antwoorden>

256 mb niet goed?

256 mb is perfect, maar het fysieke geheugen is niet stabiel, dat is het probleem. geeft dus vage errors in win98. PLUS het feit dat het geheugen niet wil overclocken is een probleem.

Corsair?

Is heel goed, maar ook weer duur. Het geheugen dat ik 2e hands kan krijgen draait 150 mhz fsb stabiel

DDR 2x zo duur als SDR!

das niet waar. is nu even duur.

Maar wat ik nu precies vraag is>

ik wil overclocken met stabiel en snel geheugen. Heb ik dan qua snelheid meer aan 256 DDR of 512 SDR? ik speel alleen cs eigenlijk, maar overclocken vind ik ook phun. Maar zoals ik lees kan ik beter 2x256 mb sdr nemen, want het maakt niet zo heel veel uit qua snelheid, dus dan telt de kwantiteit. Plus het feit dat DDR overclock geheugen duur is, laat mij de SDR ram kiezen
Je moet gewoon goedkoop DDr geheugen halen aangezien je een ECS bordje hebt die nooit meer als 150Mhz aan zal kunnen, tegenwoordig kan ieder DDR reepje minimaal 150Mhz aan, dus dat zal het probleem niet zijn. En al helemaal onzin om Corsair geheugen te halen!! Zonde van je geld!

• 418O2
  • Niet online
das beetje onzin... ik wil gewoon GOED geheugen en ik vind het een beetje onzin om te zeggen dat mijn mobo slecht is en dan helemaal erbij zeggen NEEM DAN GEWOON OOK MAAR SLECHT GEHEUGEN (goedkoop geheugen is meestal neit erg goed). En btw.. heel veel reepjes geheugen willen al neit eens 150 mhz draaien. Dus ik denk dat ik toch maar dat kwaliteitsgeheugen van infineon 2e hands neem. en ik heb al vaker gelezen dat dane-elec geen hogere fsb dan 140 wil :S

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op dinsdag 09 april 2002 21:42 schreef MaxKeyner het volgende:
das beetje onzin... ik wil gewoon GOED geheugen en ik vind het een beetje onzin om te zeggen dat mijn mobo slecht is en dan helemaal erbij zeggen NEEM DAN GEWOON OOK MAAR SLECHT GEHEUGEN (goedkoop geheugen is meestal neit erg goed). En btw.. heel veel reepjes geheugen willen al neit eens 150 mhz draaien. Dus ik denk dat ik toch maar dat kwaliteitsgeheugen van infineon 2e hands neem. en ik heb al vaker gelezen dat dane-elec geen hogere fsb dan 140 wil :S
Een mobo slecht als het 'maar' 20Hz boven spec kan gaan :?

En als je bedenkt dat SDR meestal 10% trager is dan DDR, dan zul je met 10% meer FSB moeten komen om al gelijk te trekken met de in-spec DDR, dus als DDR rond de 140 trekt, zou SDR al boven de 155 moeten zitten om vergelijkbare performance te bieden.

Ga dus voor de DDR. Een snelle VW Kever in leuk, maar zelfs een nieuwe Skoda gaat sneller.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

De K7S5A is nogal kieskeurig wat DDR-geheugen betreft, en er zijn maar een paar merken die gegarandeerd werken.
SDR-geheugen werkt altijd op dat bord, dus je kan beter 512 SDR nemen om problemen te voorkomen.

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 21:42 schreef MaxKeyner het volgende:
Dat zeg ik absoluut niet...maar een ECS bordje wil gewoon niet verder als die 150Mhz...en het meeste geheugen pakt makkelijk 150Mhz...dus waarom zou je duurder geheugen gaan kopen dan nodig is? Ik vind de ECS bordjes top...maar voor overklokken moet je ze niet kopen..

Verwijderd

[topic=461363]
Pagina: 1