Toon posts:

IP Adres Alcatel modem weizigen

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of je het standaard IP adres van een Alcatel ADSL modem (SpeedTouch Home) kan weizigen?

Ik zil namelijk met het volgende probleem, misschien dat iemand anders nog een andere oplossing weet, maar dat IP weizigen leek mij het makkelijkste.

Ik wil een VPN verbinding opzetten met mijn een VPN server (op mijn werk) en daar maak ik al gebruik van de ip reeks 10.0.0.x (de LAN kant dan, ik maak concetie met een publiek IP adres). Op het moment dat ik nu verbinding maak krijg ik om mijn lokale machine twee ip-adressen uit de zelfde ip reeks. De verbinding met de ADSL-modem vereist dat er een route op de lokale machine aanwezig is die al het verkeer uit de 10.0.0.x reeks naar het ip 10.0.0.150 (de Ethernet-kaart waar de modem op aangesloten is) gestuurd wordt. Hierdoor kan ik dus niet communiceren met de VPN verbinding naar mijn werk omdat er geen verkeer over die verbinding gestuurd kan worden (dit omdat alles dus naar de ethernet-kaart van de modem gestuurd wordt).

De oplossing die ik hiervoor zou kunnen bedenken is mijn netwerkkaart en adsl modem om een andere ip-reeks te zetten (bv. 172.16.0.138 en 150).

Wie o wie helpt mij uit de brand???

<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000" size="1"><font size="1">Graag niet meer je naam (+ greetz oid) onderaan elke post zetten.
Zie hier waarom niet.</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

Verwijderd

Volgens mij kan je dat alleen maar wijzigen als je dat wil.

Verwijderd

De handeling staat in de manual .. Iets met uit en aanzetten en er naar pingen vanaf een andere pc.

Succes

Verwijderd

10.0.0.138 is het standaard

Oops verkeerd gelezen is veeeeeeelllss te vroeg

http://www.adslforum.nl/

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Kijk gewoon even rond op de 'pagina' van het modem zelf (10.0.0.138) en dan bij dhcp server oid. Daar kun je allerlei ip adresen aangeven, ik dacht ook het eigen ip adres
(Ga ik wel uit van een getweakt ding)

Dit is ook al eerder voorgekomen, dus check de search nog ff

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Op dinsdag 09 april 2002 10:55 schreef Maus het volgende:
[..]
Op dinsdag 09 april 2002 10:57 schreef Maus het volgende:
[..]
Op dinsdag 09 april 2002 10:58 schreef LJ het volgende:
[..]
Tipje: mensen, lees de post van de topicstarter eerst even goed door....

Topicstarter:

Hier heb je de manual van de Speedtouch Home.
Op pagina 60 staat hoe je via je browser in de Initial Setup het IP-adres kunt wijzigen. Ik weet niet of dat is afgeschermd, maar het lijkt me niet.

Veel succes :)

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Het is inderdaad mogelijk zoals beschreven is. Welkom BTW keurige 1st post lees alleen wel ff de FAQ want greetings onder een post mag niet

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Problem solved dus, staat allemaal in de manual.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.