Ok, er zijn zat topics over Routers, Modems en weet ik wat allemaal. Maar persoonlijk zie ik de bomen door het bos niet meer, ofzoiets
Misschien kunnen jullie mij in dit topic helpen om nog even alles op een rijtje te zetten, zodat ik een weloverwogen beslissing kan nemen.
Een kennis van mij heeft een bedrijfsnetwerk met 4 Workstations. Alles zit nu op het Internet via een 3Com Officeconnect ISDN router. Maar die heeft kuren en nu is het de bedoeling dat alles wordt overgezet naar ADSL.
Nu heb ik al gezien dat er eigenlijk 4 oplossingen zijn (misschien nog wel meer
).
1. Een hardware-router met daarachter het ISDN Alcatel modem
2. Het ISDN alcatel 'tweaken' (vanwege de bedrijfssituatie niet echt wenselijk)
3. Een ADSL Modem en Router in één
4. Een oude PC met Linux o.i.d. erop (ook niet wenselijk, omdat ik dan op kan komen draven als er iets mis gaat)
Oplossingen 2 en 4 vallen dus eigenlijk al af.
Oplossing 1 is natuurlijk goed mogelijk. Ik heb gelezen dat dit in combinatie met bijvoorbeeld een Draytek router prima werkt. Alleen is het redelijk prijzig
Dan houden we nog het 'ADSL Modem en Router in één' over. Maar wat zijn de prijzen van zo'n ding? Heeft iemand goeie ervaringen met een bepaald merk apparaat?
En ben ik nog dingen vergeten?
Een kennis van mij heeft een bedrijfsnetwerk met 4 Workstations. Alles zit nu op het Internet via een 3Com Officeconnect ISDN router. Maar die heeft kuren en nu is het de bedoeling dat alles wordt overgezet naar ADSL.
Nu heb ik al gezien dat er eigenlijk 4 oplossingen zijn (misschien nog wel meer
1. Een hardware-router met daarachter het ISDN Alcatel modem
2. Het ISDN alcatel 'tweaken' (vanwege de bedrijfssituatie niet echt wenselijk)
3. Een ADSL Modem en Router in één
4. Een oude PC met Linux o.i.d. erop (ook niet wenselijk, omdat ik dan op kan komen draven als er iets mis gaat)
Oplossingen 2 en 4 vallen dus eigenlijk al af.
Oplossing 1 is natuurlijk goed mogelijk. Ik heb gelezen dat dit in combinatie met bijvoorbeeld een Draytek router prima werkt. Alleen is het redelijk prijzig
Dan houden we nog het 'ADSL Modem en Router in één' over. Maar wat zijn de prijzen van zo'n ding? Heeft iemand goeie ervaringen met een bepaald merk apparaat?
En ben ik nog dingen vergeten?