[ADSL] Router en modem in één?

Pagina: 1
Acties:

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-08 20:55
Ok, er zijn zat topics over Routers, Modems en weet ik wat allemaal. Maar persoonlijk zie ik de bomen door het bos niet meer, ofzoiets ;) Misschien kunnen jullie mij in dit topic helpen om nog even alles op een rijtje te zetten, zodat ik een weloverwogen beslissing kan nemen.

Een kennis van mij heeft een bedrijfsnetwerk met 4 Workstations. Alles zit nu op het Internet via een 3Com Officeconnect ISDN router. Maar die heeft kuren en nu is het de bedoeling dat alles wordt overgezet naar ADSL.

Nu heb ik al gezien dat er eigenlijk 4 oplossingen zijn (misschien nog wel meer :?).

1. Een hardware-router met daarachter het ISDN Alcatel modem
2. Het ISDN alcatel 'tweaken' (vanwege de bedrijfssituatie niet echt wenselijk)
3. Een ADSL Modem en Router in één
4. Een oude PC met Linux o.i.d. erop (ook niet wenselijk, omdat ik dan op kan komen draven als er iets mis gaat)

Oplossingen 2 en 4 vallen dus eigenlijk al af.
Oplossing 1 is natuurlijk goed mogelijk. Ik heb gelezen dat dit in combinatie met bijvoorbeeld een Draytek router prima werkt. Alleen is het redelijk prijzig :(

Dan houden we nog het 'ADSL Modem en Router in één' over. Maar wat zijn de prijzen van zo'n ding? Heeft iemand goeie ervaringen met een bepaald merk apparaat?

En ben ik nog dingen vergeten?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Van af 1 mei kan je bij de kpn een router/modem/switch in 1 bij het adsl pakket bestellen.

die zou ik aanraden.

er is vorige week een topic over geweest moet je even daar of op de kpn site kijken.

• eborn
Had ik ook gezien ja, je doelt op dat Multi-PC pakket?

Alleen heb ik weer het gevoel dat ik bij KPN gigantisch afgezet ga worden dan >:) Dus daarom zocht ik naar een oplossing buiten KPN om.

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 16:41

qless

...vraag maar...

Zo duur is die Draytek niet... 175 euro ongeveer en werkt perfect.

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

• eborn
Klopt... misschien ga ik dan ook gewoon voor die oplossing. Als ik namelijk toch voor de Tweak zou gaan moet ik alsnog een Hub/Switch kopen. Dus als ik het dan netjes via die router op los is iedereen volgens mij tevreden ;)

Bedankt in ieder geval!

Verwijderd

Ik zelf heb thuis een Lapwing adsl Router+switch+modem voor 175 euro, gewoon een kwestie van op een switch aansluiten en klaar is je netwerkje...niet echt duur dus.

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-08 12:46

zAo

GPLv2 Fanboy

Je kan ook gewoon die SpeedTouch modem tweaken (http://alcatel.dynom.ath.cx/tweak.php) en die in de uplink van een hub hangen, ben je er ook. :)

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op dinsdag 09 april 2002 21:54 schreef zAo het volgende:
Je kan ook gewoon die SpeedTouch modem tweaken (http://alcatel.dynom.ath.cx/tweak.php) en die in de uplink van een hub hangen, ben je er ook. :)
Tja, en als je gelezen had wist je dat hij dat niet wilt en ook waarom niet ;)

Maarruh, eborn, gaat het over een mxstream of babyxl verbinding? zo ja, dan zit er standaard een modem bij het pakket, dan valt optie 3 ook af, aangezien je dan een modem over hebt waar je dus wel voor betaald hebt...

Bij BBned lijkt optie 3 mij het handigst, en anders optie 1

Verwijderd

ik heb bij ons op kantoor de alcatel ook gewoon getweakt!

is niets illegaals aan hoor... :)

en het scheelde ons de kosten van een router :)

Alleen je garantie _schijnt_ per direct te vervallen...

• eborn
Op woensdag 10 april 2002 00:28 schreef BrZ het volgende:

Tja, en als je gelezen had wist je dat hij dat niet wilt en ook waarom niet ;)
Klopt ;)
Maarruh, eborn, gaat het over een mxstream of babyxl verbinding? zo ja, dan zit er standaard een modem bij het pakket, dan valt optie 3 ook af, aangezien je dan een modem over hebt waar je dus wel voor betaald hebt...

Bij BBned lijkt optie 3 mij het handigst, en anders optie 1
Het gaat om een MxStream abbo. Althans, dat staat nu op de planning. Maar je kunt MxStream ook zonder modem krijgen, of bedoelde je nou juist BabyXL? :)

• eborn
Op woensdag 10 april 2002 00:31 schreef 5chaap2k het volgende:
ik heb bij ons op kantoor de alcatel ook gewoon getweakt!

is niets illegaals aan hoor... :)

en het scheelde ons de kosten van een router :)

Alleen je garantie _schijnt_ per direct te vervallen...
Ik weet 't, en het is ook helemaal niet moeilijk. Maar ik heb zowiezo nog een hubje nodig om alles aan te sluiten (die hub in de 3Com OfficeConnect is nu namelijk niet meer te gebruiken). Dus dan kan ik er net zo goed voor kiezen om die router te nemen. Hou ik meteen m'n garantie :)
Pagina: 1