Toon posts:

Nu wel of niet doorgefikt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende is het geval, toen ik laatst mijn computer aanzetten (PII 566 mhz) kwam er rook uit mijn computer ook gingen mijn cd-rom spellers een stukje open :'( .
Wat was het geval mijn voeding was doorgefikt. :(

Snel nieuwe voeding gekocht maar helaas de computer doet het niet meer. Bios werkt nog wel en ook het oude maar toch wel vertrouwde diskette station.

Nu heb ik gister mijn harde schijven en cd-roms in een andere computer proberen te hangen maar zonder suc6.

Ook heb ik nog geprobeerd een goede harde schijf aan mijn moederbord te hangen en dit werkte gelukkig wel.
De video kaart en netwerk kaarten herkende hij gelukkig ook nog. (ligt dit misschien aan het feit dat deze apparaten geen 12v gebruiken of zo net als het moederbord?)

Maar hoe kan ik nu bekijken of mijn moederbord verder nog helemaal in orde is?? Heb je hier programma's voor, zodat ik kan kijken of mijn moederbord nog naar behoren werkt.

En is het misschien mogelijk dat er op de harde schijven gewoon een weerstandje is doorgefikt welke je kunt vervangen of kan ik ze beter maar meteen weg gooien?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Die schijven kan je proberen garantie op te claimen, voor het moederbord : gewoon een paar uu een stability test draaien, dan wat 3dmarken, wat sound spelen etc... alsie dat overleeft dan is het nog stabiel.
(alternatie: ga een uurtje 3dshootemuppen)

Verwijderd

bij je hd's moet je volgens mij gewoon een weerstandje / diode kunnen vervangen :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 10:59 schreef mast3r het volgende:
bij je hd's moet je volgens mij gewoon een weerstandje / diode kunnen vervangen :)
Ja en hoe weet ik welke dat is?? staan misschien de electrische schema's op het internet. :?