Toon posts:

Oude proc + intel mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oude pc staan met daarin:

EDO ram
Pentium-133 (ja ze bestaan nog)
Advanced/ZP intel motherboard

Wat zou ik hierin kunnen aanpassen om de snelheid iets te vergroten??

Alvast bedankt voor jullie reakties!

Chrizzz

Verwijderd

Wat dacht je van PROCESSOR ;)

Verwijderd

Topicstarter
Meuuhhhhhhh.... ;-)

Kan ik tenminste mijn vrouw Word laten tiepen zonder dat ze zit te kankeren (ookal scheelt 't maar 10%)...

Verwijderd

Processor op 150 zetten... kun je proberen..
(scheelt ongeveer 8 procent):)

Hoeveel geheugen zit er in???

meer is alltijd beter...:(

succes

Verwijderd

Topicstarter
Heb net op intel site gekeken, en 't max dat 't moederbord ondersteunt is 133 (PROCESSORSNELHEID DAN: AAAARGH!!)

Toch bedankt voor 't meedenken..

Verwijderd

Blijft het geheugen...;)

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 19:14

Opa

Nu Multifocaal!

Je kan een Cyrix 166+ proberen (de eerste versie, single voltage). Deze loopt op 133 MHz maar zou officieel een PR van 166 hebben.
Wel goed koelen...

Verder:
Snellere HD.
60 ns EDO DRAM (voor zover je dat al niet had)
meer RAM (maximaal 64 MB kan er gecached worden)
Nieuwere video kaart.
Busmaster drivers installeren (win95)
www.intel.com zoeken voor drivers en BIOSsen)
(Je MoBo heet ook wel Zappa)
Andere frequentie-oscillator solderen :-)

En anders in de Vraag en Aanbod kijken voor een leuk 2ehands BX bordje :-)

Aiken: 150 MHz zou alleen sneller zijn als je 75x2 zou (kunnen) kiezen.
50x3 is juist langzamer dan 66x2.

Geniet maar Tweak met maten

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• thunderbird2k
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 05:55
Meer geheugen. En je kan een evergreen overdrive(k6-2 met de nodige converters) nemen naar max. 400mhz.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Cyrix166? Doe dat maar niet- vorig jaar werkte ik nog op een kantoor met een P120 (=60x2) en een Cyrix166 (=66x2), verder identieke hw. De Cyrix presteerde in alles (Quake maar, vooral relevant hier lijkt me, ook Sysmark en Winbench) slechter dan de P120. Daar schiet je dus niet zoveel mee op.

Wel zag ik laatst een leuke op THG: K6-2 procs hebben een verborgen setting: ze interpreteren een x2 multiplier als x6, dus 66x6=400MHz is misschien te halen. Check wel of je mobo de juiste voltage kan geven. Meer info op www.tomshardware.com (ergens in oldie tweaking, meen ik).

Oslik, blyat! Oslik!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Wel zag ik laatst een leuke op THG: K6-2 procs hebben een verborgen setting: ze
interpreteren een x2 multiplier als x6, dus 66x6=400MHz is misschien te halen.[/quote]Dat kan toch niet! Het oscillatorkristal gaat niet hoger dan 133MHz dan kan hij geen 400MHz AMD aansturen.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
BULL !! Het oscillator kristal regelt alleen maar je FSB en die mag gewoon op 66 MHz blijven. De interne multiplier van je proc heeft niks te maken met je mobo.

Toch is een K6-2/3 geen optie want dit bord heeft geen split voltage ondersteuning. Blijft dus P166/P200 (zonder mmx!!) over als proc optie. (K5 en cyrix zut is niks).

Overigens liep de P150 op 2.5x60, niet op 3x50, blijft netto wel langzamer dan P133.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Pagina: 1