Toon posts:

[php] multiple recipients via IIS smtp?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik ben bezig met een simpel mailscriptje, althans een scriptje wat een file aanmaakt welke naar de 'pickup' directory wordt weggeschreven en dan wordt geprocessed door de IIS SMTP server. Dit lukt ook, alleen krijg ik het niet voor elkaar om multiple recipients te specificeren. Onderstaande is de output die wordt gegenereerd door het php script:
x-sender: bla@bla.com
x-receiver: bla@bla.com
from: bla@bla.com
to: bla@bla.com
subject: test

body tekst.
Nou is het prbleem dat als in de 'to:' regel meerdere adressen worden geplaatst, alleen het eerste adres wordt gebruikt... ik heb geprobeerd om de adressen met een komma te scheiden, met puntkomma en met spatie, maar geen van allen werkt...

heeft iemand hier een oplossing voor?

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:09

pistole

Frutter

ik heb niet direct een oplossing, maar ik zou zeggen, bekijk eens een bestand wat door een "normale" client wordt aangemaakt (ik bedoel, het resultaat als je het gewoon via smtp doet)?

en waarom doe je het zo? Er is toch wel een mogelijk om een smtp sessie te doen vanuit php?

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Topicstarter
euhm... euhm... voor zover ik weet werkt de smtp functie van iis nog via pickup directories en niet via de mail() functie...(but thank god if it would work that way!)

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:09

pistole

Frutter

euh.. ik volg je niet? SMTP service van IIS spreekt... SMTP (rara hoe kan dat) Doe maar eens een telnet naar die doos op poort 25...

Als je dus een smtp client (object, class, whatever) hebt voor php dan kan ik je aanraden die te gebruiken!

Kijk eens hier en hier

Ik frut, dus ik epibreer