Ik heb hier op men werk een PC (IBM netvista) waarvan onlangs de HD stuk was, ik had deze vervangen en na 2 weken was die weer kapot??? zou dat nu kunnen dat de controller van dat ding niet goed functioneert en daardoor de schijf kapot gaat?
Lijkt me nogal sterk dat een controller een harde schijf verneukt. Wat gaat er dan precies kapot? Niet meer opspinnen, foutmelding.... ?
They made me do it.
Verwijderd
Het lijkt mij ook sterk dat je schijf door een controller kapot gaan.
Wat je kunt doen is:
Schijf terug sturen naar IBM (Als het een IBM schijf is).
Of terug gaan naar de winkel waar je die schijf hebt gekocht, je zult nog wel garantie hebben.
Het kan zijn dat jij net die pechvogel bent die twee keer een slecht schijf hebt meegekregen.
Wat je kunt doen is:
Schijf terug sturen naar IBM (Als het een IBM schijf is).
Of terug gaan naar de winkel waar je die schijf hebt gekocht, je zult nog wel garantie hebben.
Het kan zijn dat jij net die pechvogel bent die twee keer een slecht schijf hebt meegekregen.
Het is zo dat hij een paar keer tikt en dan de melding geeft:" A disk read error occured, insert a system diskette and restart the system"
enne de voeding is in orde, die hebbek al nagemeten...
enne de voeding is in orde, die hebbek al nagemeten...
wordt ie niet op 1 of andere manier te warm ofzo? Had ik namelijk toen ik 2 WD schijven (7200 rpm) tegen elkaar aan had zitten...
nope, wordt wel warm, maar niet warmer dan normaal...
hmmm probeer de schijf anders eens in een ander systeem, dan kan je uitsluiten of 't probleem in de schijf of ergens anders in het systeem zit. weet je in iedergeval, waar je moet zoeken... suc6!
nu blijkt dat ik er wel opnieuw op kan installeren maar dat ze toch zo blijft tikken, niet van ergens tegen tikken of zo, maar blijft ratelen met een bepaalde frequentie...
juist identiek aan wat ervoor gebeurde met de andere schijf, en de schijf die ik nu gebruikt had die draaide al een jaar in een andere PC zonder problemen...
juist identiek aan wat ervoor gebeurde met de andere schijf, en de schijf die ik nu gebruikt had die draaide al een jaar in een andere PC zonder problemen...
kans is idd groot dat ie dan binnenkort weer de geest geeft
ik zou ermee terug gaan naar de winkel en vragen of ze hem daar in een pc willen drukken en kijken wat ie daar doet
als ie ook tikt dan heb je garantie en krijg je een nieuwe
ik zou ermee terug gaan naar de winkel en vragen of ze hem daar in een pc willen drukken en kijken wat ie daar doet
als ie ook tikt dan heb je garantie en krijg je een nieuwe
Ik was hier en ai 't nie geleuf dan maak ik ow so wat anders wies!
Verwijderd
heb je hem op een box staan
heb ik een keer gehad
kk had een (was wel een 350watt box) box
waarmijn computer opstond
en na een tijdja was de hdd en de cdroms kapot
door trillingen/magnetishe krachten
heb ik een keer gehad
kk had een (was wel een 350watt box) box
waarmijn computer opstond
en na een tijdja was de hdd en de cdroms kapot
door trillingen/magnetishe krachten
maar het is de PC die op een of andere manier de HD's verziekt niet de HD's zelf dus...
als ik in die PC een nieuwe schijf steek dan gaat die volgende week weer tikken
als ik in die PC een nieuwe schijf steek dan gaat die volgende week weer tikken
Ik had eerst ook zo iets met mijn Maxtor harde schijf.Op dinsdag 09 april 2002 13:20 schreef Ligone het volgende:
maar het is de PC die op een of andere manier de HD's verziekt niet de HD's zelf dus...
als ik in die PC een nieuwe schijf steek dan gaat die volgende week weer tikken![]()
Bij de detectie in het BIOS en halverwege het W2K opstartscherm tikte de HD twee keer. Hier had ik nooit opgelet, totdat op een gegeven moment mijn registry verneukt was en W2K niet meer wilde opstarten. Een repair was ook niet meer mogelijk. Checkdisk gaf een fout aan en ik ben dus terug gegaan naar de winkel (ik had hem al +- 2 jaar). Het bleek dat de HD kapot was en ik kreeg een nieuwe.
Die nieuwe erin gezet, maar ik bleef het tikken houden (ook na het vernieuwen van de voeding). Ik heb de HD bij iemand anders erin gezet en die had het tikken niet -> mijn comp doet raar.
Ik heb snel een RAID controller gehaald en sindsdien heb ik geen tikken meer. Mijn vermoeden is dat mijn IDE-controller op het moederbord kapot is en dat op de 1 of andere manier mijn HD hierdoor kapot is gegaan.
Ik denk dus dat het niet echt gezond is om die HD te laten tikken. Koop een RAID kaartje en sluit je HD daar op aan. Kijk dan of 'ie nog steeds tikt.
Verwijderd
iedere keer als een hd bij mij begint te tikken en de meldeing geeft dat hij niet meer kan opstarten heb ik hem uit mijn jatte laten vallen of onzorgvuldig behandeld. Het schijnt de RMA van IBM niet zo te storen die sturen mij iedere keer toch weer een nieuwe. en altijd een nieuwere versie
I need ammo!
Pagina: 1