Toon posts:

Redhat 7.2 wil niet laden na kernel aanpassing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
M'n Redhat PC wil niet meer opstarten nadat ik een paar dingen heb veranderd in de kernel. Ik gebruik die standaard kernel die bij Rehdat 7.2 zit (2.4.7-10 volgens mij). Hij laad wel de kernel maar blijft hangen bij: Welcome to REDHAT Linux (net voordat ie die OK'tjes gaat geven).

Nog even iets raars over mn PC. Als ik met mn PC opstart van de Redhat CD-rom moet ik altijd: Linux mem=128M meegeven of: Linux rescue mem=128M. Anders geeft ie een kernel panic met iets van VFS: unable to mount root fs on 09:02.

Anders specs van mn PC:
Pentium 233 MHz
128 MB Ram
15 Gb Hdd
4 MB videokaartje

Alvast bedankt!

Verwijderd

Geheugen brak?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 09:24 schreef Markiedam het volgende:
Geheugen brak?
Denk het niet...

Het is een multiboot en er draait ook Win98 op, en die doet het wel helemaal perfect.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:22

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

[quote]
Op dinsdag 09 april 2002 09:23 schreef Kavelnikov het volgende:
M'n Redhat PC wil niet meer opstarten nadat ik een paar dingen heb veranderd in de kernel. Ik gebruik die standaard kernel die bij Rehdat 7.2 zit (2.4.7-10 volgens mij). Hij laad wel de kernel maar blijft hangen bij: Welcome to REDHAT Linux (net voordat ie die OK'tjes gaat geven).
[quote]
Hmm, dat is op het moment dat hij naar een ander runlevel gaat of zo? Welke dingen heb je precies in je kernel veranderd?
Nog even iets raars over mn PC. Als ik met mn PC opstart van de Redhat CD-rom moet ik altijd: Linux mem=128M meegeven of: Linux rescue mem=128M. Anders geeft ie een kernel panic met iets van VFS: unable to mount root fs on 09:02.
Die kernelpanic heeft in principe niets te maken met het opgeven hoeveel mem je hebt. Wel kan het zijn dat hij zodra je 'linux' als botlabel opgeeft een andere partitie gaat gebruiken. De panic geeft namelijk aan dat je /-partitie niet op de plek zit waar hij verwacht wordt.

[edit: lemac4444, blij dat je het ermee eens bent, maar als iedereen dat hier gaat melden dan wordt het nogal onleesbaar...]

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

totaal mee eens

• Heidistein
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 16:04

Heidistein

Blah

(jarig!)
Wat heb je veranderd?

Maybee we are alone... After all.

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 13:49
Op dinsdag 09 april 2002 09:23 schreef Kavelnikov het volgende:

Anders specs van mn PC:
Pentium 233 MHz
128 MB Ram
15 Gb Hdd
4 MB videokaartje

Alvast bedankt!
en dit probleem heb je niet als je van je 'oude' 'goede' werkende kernel (2.7.10 (ofzo)) boot?
Of heb je die al verwijderd?

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Pagina: 1