Toon posts:

TV- of Capturekaart? Budget tussen 200 en 300Euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ga heel veel capturen van TV... ja, met name van tv... ca. 2uur lang.

ik kan nu wel capturen met m'n PCTV (gebruik VirtualDub en Ulead Media Studio 6.5) kaart, maar het AVI bestand wordt te groot ( zoals je weet, een AVI bestand mag max. 2GB zijn).

Ik heb het volgende PC:
Asus P4T-E, met P4 1.8@2.0GHz (Northwood)
256 MB RIMM
Esla GeForce II GTS Pro DDR
SB Live! Player
40GB 7200 RPM Maxtor
Miro PCTV Pro (Om tv te kijken op de PC)
Pioneer 106s DVD
Plextor 24x10x40

hmmm tja, wat nog meer... maar goed.

mijn vraag is:

- Welke kaart moet ik kopen? Zo'n ATI AIW 7500 of AIW 8500? is mijn PCTV kaart wel goed voor capturen.

- ik wil liever direct kunnen capturen naar VCD of SVCD
( dus direct naar MPG).

- ik heb een waardebon van 200Euro bij een computer winkel. Wat zou ik het beste kunnen kopen?

Verwijderd

Heu ? Waarom kan je nu niet direct mpg capturen dan ?

/edit : Hmm. Zo te zien kan die Miro geen mpg capturen... sorry ben nogal verwend met mijn Matrox G450eTv denk ik |:(

Verwijderd

Sorry hoor maar als je hier niks over vind id de search?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 09:28 schreef Courage het volgende:
Heu ? Waarom kan je nu niet direct mpg capturen dan ?
Hoe dan ?

dat kan Virtual Dub en Ulead Media Studio niet... anders moet ik een Codec kopen .... http://www.vcdhelp.com/capture.htm

ik gebruik die Huffyuv of zo codec... en die kan dus alleen AVI....

met die pctv pro kan maximaal capturen met een resolutie van 320x240.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 09:33 schreef kevenius het volgende:
Sorry hoor maar als je hier niks over vind id de search?
je kunt wel gaan roepen dat ik de search moet gaan gebruiken,,,, dat heb ik juist gedaan... maar vond geen antwoord op m'n vragen.

Verwijderd

Ja sorry hoor maar krijg een beetje genoeg van Ik heb die en die pc met dat en dat. Wat moet ik kopen vragen!
Je ziet ze dagelijks langskomen! En er zijn echt genoeg sites waar je dat zelf allemaal uit kan zoeken! Of je kan de search gebruiken hier zo!

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 10:08 schreef kevenius het volgende:
Ja sorry hoor maar krijg een beetje genoeg van Ik heb die en die pc met dat en dat. Wat moet ik kopen vragen!
Je ziet ze dagelijks langskomen! En er zijn echt genoeg sites waar je dat zelf allemaal uit kan zoeken! Of je kan de search gebruiken hier zo!
Je HOEFT niet te reageren hoor. Klagen kun je in LA.

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

Als je Studio 7 gebruikt in combinatie met je pctv werkt dat al prima hoor.

wanneer je xp of w2k gebruikt (of nt4) kun je er ook voor kiezen om ntfs ipv fat32 te gebruiken, dan is je 2Gb probleem ook opgelost

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 10:16 schreef igg het volgende:
Als je Studio 7 gebruikt in combinatie met je pctv werkt dat al prima hoor.

wanneer je xp of w2k gebruikt (of nt4) kun je er ook voor kiezen om ntfs ipv fat32 te gebruiken, dan is je 2Gb probleem ook opgelost
jajaa..

tja, ik heb net m'n PC opnieuw geinstalleerd.... en toch voor NTFS gekozen ( dat had ik ook ) maar als het bestand groter dan 2GB wordt krijg ik een foutmelding bij het openen : Unknown format?

ik kan 't ook niet bewerken met tmpgenc, Adobe Premiere 6... of what ever.

Verwijderd

Met zo'n snelle proc kan je de beelden toch realtime in mpeg2 encoden? ik gebruik zelf PowerVCR (van de makers van PowerDVD) en met mijn celeron 500 capture ik makkelijk realtime in mpeg1 formaat. www.gocyberlink.com dacht ik...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 10:43 schreef Aalscholver het volgende:
Met zo'n snelle proc kan je de beelden toch realtime in mpeg2 encoden? ik gebruik zelf PowerVCR (van de makers van PowerDVD) en met mijn celeron 500 capture ik makkelijk realtime in mpeg1 formaat. www.gocyberlink.com dacht ik...
goh... wat leuk... dat ga ik proberen.

alvast bedankt.

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:35

almightyarjen

When does the hurting stop?

Hauppauge WinTV PVR: kaart kan VCD en MPEG-2 realtime capturen... Op verschillende bitrates... Kost ongeveer 325 Euro...

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op dinsdag 09 april 2002 11:58 schreef almightyarjen het volgende:
Hauppauge WinTV PVR: kaart kan VCD en MPEG-2 realtime capturen... Op verschillende bitrates... Kost ongeveer 325 Euro...
Dit lijkt mij inderdaad ook een zeer strak kaartje

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 12:00 schreef wfvn het volgende:

[..]

Dit lijkt mij inderdaad ook een zeer strak kaartje
zou die ATI AIW 7500/8500 beter zijn ?

Guillemot / Hercules ATI Radeon 7500 all in wonder 64mb agp ddr tv/video 268,55

WinTV PVR
(Retail) TV/radio-kaart PCI stereo EUR 289.00

jaja...

Verwijderd

lijkt me sterk dat in de search niks staat want heb vorige week nog antwoord gegeven op deze vraag.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op dinsdag 09 april 2002 12:20 schreef win2kpro het volgende:

[..]

zou die ATI AIW 7500/8500 beter zijn ?

Guillemot / Hercules ATI Radeon 7500 all in wonder 64mb agp ddr tv/video 268,55

WinTV PVR
(Retail) TV/radio-kaart PCI stereo EUR 289.00

jaja...
Ati Radeon 7500 AIW:
EASILY EDIT VIDEO INTO YOUR OWN CREATIONS
Capture still images and analog video in MPEG-2 format at resolutions up to 720x480 and 30 frames-per-second
Powerful video editing software allows you to add effects, transitions, sounds, and more to video footage
Create your own personal productions to share with family and friends
Ehm.. dus ook hardwarematige mpeg2-compressie?

Btw, de 7500 is een stand-alone-kaart!!! dus vervangt je huidige videokaart.

De wintv pvr is een add-on-kaart (in pci-slot) en draait dus naast je normale grafische kaart.

Ik weet niet wat voor grafische kaart je in je pc hebt zitten op dit moment?

Zit er een goede in, dan zou ik van die 7500 afblijven... Stel dat je er een Geforce1 in hebt of trager/ouder, dan zou ik misschien wel voor die 7500 AIW gaan :?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 12:25 schreef wfvn het volgende:

[..]

Ati Radeon 7500 AIW:
[..]

Ehm.. dus ook hardwarematige mpeg2-compressie?

Btw, de 7500 is een stand-alone-kaart!!! dus vervangt je huidige videokaart.

De wintv pvr is een add-on-kaart (in pci-slot) en draait dus naast je normale grafische kaart.

Ik weet niet wat voor grafische kaart je in je pc hebt zitten op dit moment?

ik heb nu een Elsa GeForce II GTS 32MB DDR

Zit er een goede in, dan zou ik van die 7500 afblijven... Stel dat je er een Geforce1 in hebt of trager/ouder, dan zou ik misschien wel voor die 7500 AIW gaan :?
ik heb net die PowerVCR getest, werk goed moet ik zeggen. Maar ik kan alleen video capturen... dus geen geluid :(

in de instellingen heb ik aangegeven dat ie de lijnIn moet gebruiken... maar doet ie toch niet.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op dinsdag 09 april 2002 09:22 schreef win2kpro het volgende:
Hallo,

Ik ga heel veel capturen van TV... ja, met name van tv... ca. 2uur lang.

ik kan nu wel capturen met m'n PCTV (gebruik VirtualDub en Ulead Media Studio 6.5) kaart, maar het AVI bestand wordt te groot ( zoals je weet, een AVI bestand mag max. 2GB zijn).

Ik heb het volgende PC:
Asus P4T-E, met P4 1.8@2.0GHz (Northwood)
256 MB RIMM
Esla GeForce II GTS Pro DDR
SB Live! Player
40GB 7200 RPM Maxtor
Miro PCTV Pro (Om tv te kijken op de PC)
Pioneer 106s DVD
Plextor 24x10x40

hmmm tja, wat nog meer... maar goed.

mijn vraag is:

- Welke kaart moet ik kopen? Zo'n ATI AIW 7500 of AIW 8500? is mijn PCTV kaart wel goed voor capturen.

- ik wil liever direct kunnen capturen naar VCD of SVCD
( dus direct naar MPG).

- ik heb een waardebon van 200Euro bij een computer winkel. Wat zou ik het beste kunnen kopen?
Hardwarematige MPEG-Encoder..
Maar die vind je niet voor jouw budget. Dus heb je een vrij onoplosbaar probleem.
s

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 12:51 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Hardwarematige MPEG-Encoder..
Maar die vind je niet voor jouw budget. Dus heb je een vrij onoplosbaar probleem.
s
nou, zeg het maar.... welke kaart zou ik moeten hebben?

welke kaart bedoel je dan ?

p.s. Oh ja, ik moet zeker eerst betalen :)

'Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©tbusquet'

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op dinsdag 09 april 2002 12:53 schreef win2kpro het volgende:

[..]

nou, zeg het maar.... welke kaart zou ik moeten hebben?

welke kaart bedoel je dan ?

p.s. Oh ja, ik moet zeker eerst betalen :)

'Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©tbusquet'
Een DC1000 van Pinnacle bijv. kost ca. 5000 gulden..

Of een Spruce board van een duizendje of 18..

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

Stelletje prutsers :O

PCTV Pro is zat...

Zet overlay uit, evt preview mode aan maar dat kost cpu power. Dan kun je cappen in 768 bij 576...

Gebruik GEEN huffyuv voor het cappen, veel te groot. Met M-JPEG kun je met wat prutsen wel 2 uur halen in 2 GB. Je kunt ook DivX in quality-based mode gebruiken, moet je hem wel op "normal" ipv slowest zetten, maar met jouw cpu power kom je een heel eind.

Nieuwe hardware is zinloos! Ik cap 640*480 op een cheap-ass PCTV Rave, op een P3 733! 768*576 haalt ie ook wel maar heb ik niet nodig...dus.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• almightyarjen

almightyarjen

Als je je compu als VCR wilt gebruiken, dan heb je echt die Hauppauge WinTV PVR nodig. Daar zit ook een tuner op en er is de mogelijkheid om realtime HARDWARE MPEG-2 te encoderen. Vreet daardoor weinig van de CPU... :)

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op dinsdag 09 april 2002 13:14 schreef almightyarjen het volgende:
Als je je compu als VCR wilt gebruiken, dan heb je echt die Hauppauge WinTV PVR nodig.
Oh ja?
Daar zit ook een tuner op
Die zit nog op mijn PCTV Rave..en ook op zijn PCTV Pro
en er is de mogelijkheid om realtime HARDWARE MPEG-2 te encoderen. Vreet daardoor weinig van de CPU... :)
Lekker boeiend met een 2 Gigahertz northwood :O
M-JPEG vreet ook niet zo heel veel van je cpu, in ieder geval niet van een 2 Ghz northwood :)

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 13:14 schreef W3ird_N3rd het volgende:
Stelletje prutsers :O

PCTV Pro is zat...

Zet overlay uit, evt preview mode aan maar dat kost cpu power. Dan kun je cappen in 768 bij 576...

Gebruik GEEN huffyuv voor het cappen, veel te groot. Met M-JPEG kun je met wat prutsen wel 2 uur halen in 2 GB. Je kunt ook DivX in quality-based mode gebruiken, moet je hem wel op "normal" ipv slowest zetten, maar met jouw cpu power kom je een heel eind.

Nieuwe hardware is zinloos! Ik cap 640*480 op een cheap-ass PCTV Rave, op een P3 733! 768*576 haalt ie ook wel maar heb ik niet nodig...dus.
Helemaal mee eens! Experimenteer eerst met wat verschillende software(powervcr vind ik erg goed) en instellingen. Geld uitgeven aan nieuwe hardware kan je altijd nog.
Ik had ook bijna weer een nieuwe 2 Ghz pc gekocht om video te capturen tot ik erachter kwam dat het net zo goed gaat met mijn oude celeron + cheap ass TV kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 15:44 schreef Aalscholver het volgende:

[..]

Helemaal mee eens! Experimenteer eerst met wat verschillende software(powervcr vind ik erg goed) en instellingen. Geld uitgeven aan nieuwe hardware kan je altijd nog.
Ik had ook bijna weer een nieuwe 2 Ghz pc gekocht om video te capturen tot ik erachter kwam dat het net zo goed gaat met mijn oude celeron + cheap ass TV kaart.
die power vcr is errug goed... maar ik kan nog steeds geen geluid capturen... hoewel ik toch ingesteld heb dat ie geluid van de LijnIn moet cappen.

Verwijderd

Mmm, vreemd. Ik neem via de aux ingang van mijn geluidskaart op. Ik kan zelfs mp3's afspelen en capturen tegelijk zonder dat dit elkaar stoort. Check anders even de opname volume instellingen van je geluidskaart.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op dinsdag 09 april 2002 15:55 schreef win2kpro het volgende:

[..]

die power vcr is errug goed... maar ik kan nog steeds geen geluid capturen... hoewel ik toch ingesteld heb dat ie geluid van de LijnIn moet cappen.
Ik heb mijn tv-kaart via een cd-audio kabeltje aan de geluidskaart verbonden... Ik weet niet hoe het bij jouw zit maar als je het geluid met een intern snoertje hebt gedaan moet je van de cd-in (of hoe dat ook heet..) opnemen.

Btw : met MP3 codec opnemen gaat dacht ik niet zo goed, Windows Media Audio volgens mij ook niet en DivX geluid heb ik nog niet geprobeerd. PCM gebruiken :Y) (ADPCM kun je ook mee expirimenteren, iets kleinere bestanden... Maar werkte bij mij niet helemaal lekker naar mijn gevoel..maar kun je proberen)

• almightyarjen

almightyarjen

Op dinsdag 09 april 2002 15:30 schreef W3ird_N3rd het volgende:
lekker boeiend met een 2 Gigahertz northwood :O
M-JPEG vreet ook niet zo heel veel van je cpu, in ieder geval niet van een 2 Ghz northwood :)
Ik wil niet veel zeggen hoor, maar met een 2 GHz red je het niet om real time MPEG-2 op volle resolutie te capturen. Daar heb je hardware voor nodig, anders heb je nog dropped frames en dat soort ongein... :(

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op dinsdag 09 april 2002 17:57 schreef almightyarjen het volgende:

[..]

Ik wil niet veel zeggen hoor, maar met een 2 GHz red je het niet om real time MPEG-2 op volle resolutie te capturen. Daar heb je hardware voor nodig, anders heb je nog dropped frames en dat soort ongein... :(
Dat kan ik bij gebrek aan hardware (2 Ghz...) niet testen >:)

M-JPEG gaat wel prima, kun je later toch hercoderen (bestaat zo'n woord eigenlijk?) naar MPEG-2.

Alleen waarom zou je MPEG-2 willen :? Ik kan maar 1 reden verzinnen : DVD's branden...

Doe mij maar DivX..

Pagina: 1