dedicated server vragen...

Pagina: 1
Acties:

• Oculus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-05 16:13
Ik heb opdracht gekregen, om uit te zoeken waar ik het beste, en goedkoopste een dedicated server kan huren.
Hebben jullie nog tips waar ik echt op moet letten?

Maar nog een andere vraag die ik zelf even niet uit kom:

Ik heb bij een aantal bedrijven gekeken naar dedicated server gekeken, maar bij de ene bedrijf krijg je veel meer ip's. Waarom? Kan je maar per 1 ip adres een website hosten, of kunnen er meerdere website aan een ip adres worden gekoppeld. Ik weet iemand die ook een dedicated server heeft gekocht, maar ik krijg de hele tijd geen contact met hem, want zit helemaal in zuid Afrika. Maar er staat me iets van bij dat hij ook maar 1 ip-adres had voor zijn dedicated server, maar die host ook meerder websites.
Kan me vergissen natuurlijk. Maar ik kan het me eigenlijks niet voorstellen. Vandaar mijn twijfel.

Kan iemand mij even uitleggen hoe dit zit en werkt?

• Joto
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-05 20:21
KEYWORD : virtual

1+1+1 = 1

• Oculus
Op dinsdag 09 april 2002 09:20 schreef Joto het volgende:
KEYWORD : virtual
Kan je duidelijker wezen?

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 20:21

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Als je dit uitzoekt voor jezelf, is het geen goed teken dat je niet weet dat je met virtuele hosts wel tig websites kunt hosten. Dacht je dat die grote hostingproviders die 100000 sites hosten ook 100000 ip's hebben? Dit kan gewoon onder 1 ip. Net als het hosten van 1 site onder meerdere ip's.

Maa,r dat kan dus gewoon.

• Joto
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-05 20:21
Ja, kan ik

Virtual Host examples

makkelijker kan ik het niet maken

1+1+1 = 1

• Oculus
Maar wat voor server raden jullie mij aan dan? Ik werk bij een bedrijf, en ben daar werkend aan leren. Het is toch logisch dat niet alle tweakers overal kaas van hebben gegeten? :( Maar is het makkelijk dan om een website te koppelen aan die virtuele server?

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 20:21

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ja hoor, voor windows heb je daar geheid suffe wizards voor, en onder linux is het heel simple met de apache config te doen, effe daar wat over lezen is voldoende...

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Je kunt gebruik maken van host-header-names
dan kun je oneindig aantal websites aanmaken...

kijk ook even hier voor een rekenvoorbeeld.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Oculus
Op dinsdag 09 april 2002 10:29 schreef Dirk-Jan het volgende:
Je kunt gebruik maken van host-header-names
dan kun je oneindig aantal websites aanmaken...

kijk ook even hier voor een rekenvoorbeeld.
:) zal fijn zijn als deze link ook nog werkt

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:07

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

:? die werkt hier gewoon.
Zoek anders zoals gezegd eens naar Virtual Hosts Headers en dat soort termen.
Ben je wel en uurtje zoet met lezen, maar je steekt er een hoop van op.

Tijd voor een nieuwe sig..

• Oculus
Nouw ik zweer het je, hij deed het net niet, maar nu wel. En het al een aantal keren geprobeerd. misschien moest hij hem uploaden ofzow?

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Op dinsdag 09 april 2002 10:40 schreef Wishmaster het volgende:
Nouw ik zweer het je, hij deed het net niet, maar nu wel. En het al een aantal keren geprobeerd. misschien moest hij hem uploaden ofzow?
ik was nog aan het uploaden, en leech ftp gaf een paar time outs, daarom stond die pagina 3 tellen later dan het bericht op internet... moet ik daar nu meteen voro afgerekend worden? ;)

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Misschien is het beter om eens te gaan kijken wat je wil voor server, Linux, BSD , win2000

Ligt er ook aan of je wil betalen voor service. Ik werk bij een bedrijf die gewoon altijd uptime wil zijn, in een snel netwerk wil hangen, en goeie support wil hebben.

Dus, voor de windows 2000 machines zitten wij bij IS: www.is.nl en met onze linux-dozen: www.bit.nl

succes

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 09:17 schreef Wishmaster het volgende:
Ik heb opdracht gekregen, om uit te zoeken waar ik het beste, en goedkoopste een dedicated server kan huren.
onmogelijke opdracht dus, want de goedkoopste is echt niet (lees vrijwel nooit) de beste...

• EgoH
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-04 08:11
www.rackshack.net is wel goed en zekers niet duur.
slecht $100 per maand voor een 1.3ghz celeron.

Servers staan wel in US.

• jurri@n
  • Laatst online: 30-04 15:38
Je kunt ook eens op zoek gaan naar providers die dedicated leveren met een (webbased) configuratietooltje... Vaak is het beheren dan een stuk simpeler. Cobalt-servers hebben dat standaard, maar daar heb ik zelf nogal slechte ervaringen mee.

Als ik me niet vergis leveren de volgende providers dat:

http://www.site-master.nl
http://www.netbuy.nl

Verder weet ik niet welke providers dat leveren op niet-cobalt servers.

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Wat ik nog even wil toevoegen over die IP adressen is dat het onzin is om verschillende sites op verschillende IPs te hosten, en het is uit den boze als dat is ivm reverse lookups van je IPs (zoals dat vaak bij irc gebruikt wordt). Helaas zijn IP adressen IPv4 niet in overvloed meer beschikbaar en dus moeten we er zuinig mee zijn. Conclusie: verkijk je niet op het aantal IP adressen dat je aangeboden krijgt. Een ISP bied je in theorie net zoveel adressen als jij nodig hebt (volgens de policy van Ripe NCC).

Overigens zie ik een nieuwe trend in hostingland, de shared dedicated servers. Dat houd in dat je een virtueel stukje van een server hebt waar je meerdere sites op kunt hosten & zelf configureren, wellicht is dat wat?

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Pagina: 1