[IIS5] FTP Invalid Port

Pagina: 1
Acties:

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:14
Ik probeer nu dus al een tijdje om vanaf hier op mijn werk op mijn FTP thuis (W2K AS en IIS5) te geraken.
Ik ben compleet nieuw in deze dingen, dus veel kans dat dit een hele domme vraag is, maar ja..

Even het verhaal:
Ik had dus een Web- en ftp-server ingesteld met IIS5, op de standaard poorten (80 en 21), maar aangezien Telenet alles onder 1024 blockt voor extern verkeerd, liep dat niet zo vlotjes!
Toen ik de poorten herzette naar 8080 en 2121 (gemakkelijk te onthouden), gingen beide dus wel... behalve vanop het werk, daar wilde de FTP niet meewerken.

Toen dacht ik, als de webserver er wel doorgeraakt hier, zal het wel aan de firewall liggen die de poorten blockt, dus heb ik men FTP op 8080 gezet en web op 8081.

Web lukt nu nog steeds perfect, maar FTP geeft deze melding (in IE):

Extended Server Error Message :
200 Type set to A.
500 Invalid PORT Command.

Iemand enig idee wat dit kan zijn? :?

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
kan het dat het passive ftp is :?

dat heb meerdere poorten nodig namelijk :P

• Fire69
Ja, 'k heb hem wel op Passive gezet, had ergens gelezen dat je dan makkelijker door firewall geraakte.

Moet ik hem dan beter terug op active zetten?

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
doe dat :)

denk dat het dan moet werken eigelijk :)

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Je probeert onder active mode in te loggen (500 Invalid PORT Command) want anders zou je het PORT command niet zien maar het PASV commando.

Er zijn 2 mogelijkheden waarom het niet werkt om vanaf je werkt met Active mode op je eigen FTP server in te loggen.
Of ze hebben bij je werk een firewall die geen inkomende connecties toe laat op jouw IP zodat je geen active mode kunt gebruiken (wel passive dus), of je PC op je werkt heeft een intern IP wat dus niet gaat werken bij Passive mode. Je zal dan dus het externe IP moeten opgeven in je ftp client. Flash FXP ondersteunt deze functie bijvoorbeeld, maar ik denk eerder aan een firewall op je werk.

Wees consequent, maar niet altijd

• Fire69
Op dinsdag 09 april 2002 09:58 schreef Ook het volgende:
Je probeert onder active mode in te loggen (500 Invalid PORT Command) want anders zou je het PORT command niet zien maar het PASV commando.
Ik gebruik gewoon IE, ik weet eerlijk gezegd niet welke mode deze gebruikt, zal dan wel active zijn zeker?
Er zijn 2 mogelijkheden waarom het niet werkt om vanaf je werkt met Active mode op je eigen FTP server in te loggen.
Of ze hebben bij je werk een firewall die geen inkomende connecties toe laat op jouw IP zodat je geen active mode kunt gebruiken (wel passive dus), of je PC op je werkt heeft een intern IP wat dus niet gaat werken bij Passive mode. Je zal dan dus het externe IP moeten opgeven in je ftp client. Flash FXP ondersteunt deze functie bijvoorbeeld, maar ik denk eerder aan een firewall op je werk.
Ze hebben inderdaad een firewall bij ons op het werk.
Ik had al ergens gelezen dat dit een probleem met active mode kon geven, vandaar dat ik hem op passive gezet heb.

Maar wij hebben hier inderdaad een intern IP, dus kan ik ook passive niet gebruiken??

Wat ik raar vind is dat ik via IE wel op de ftp van asus, etc.. kan!?

Heb je daar dan een verklaring voor?

edit:

Dit krijg ik met CuteFTP:

STATUS:> Getting listing ""...
STATUS:> Connecting to ftp server 213.224.xx.xx:8080 (ip = 213.224.xx.xx)...
ERROR:> Can't connect to remote server. Socket error = #10060.
STATUS:> Waiting 30 seconds...

• Ook

Ook

Yes I can!

Als je op je werk achter een firewall zit dan moet je wel op Passive mode connecten. Dat kan je als het goed is ook met IE aangeven (Extra --> opties --> Geavanceerd --> Passief FTP protcol gebruiken aanvinken).

Als dit ook niet werkt dan laat de firewall op je werk waarschijnlijk ook niet zomaar uitgaande connecties door (goedkopere routers blokken eigenlijk alleen inkomend verkeer). De reden dat de Asus FTP wel werkt is dat die op de standaard porrt (21) draait. Hier is op de router rekening mee gehouden.

• Fire69
Als ik IE op passive zet, krijg ik gewoon een time-out. :(

En als ik Http-Tunnel gebruik?
Kan ik daar iets met forceren?

Of is dit gewoon een hopeloos geval?

Zal wel het zelfde probleem geven met rAdmin zeker? :(

• Ook

Ook

Yes I can!

Blijkbaar worden veel uitgaande poorten op je werk geblocked. Het nadeel is dat bij Passive mode de FTP server bepaald welke poorten gebruikt worden.

Als je thuis radmin op poort 21 of 80 gaat draaien zal het wel goed gaan denk ik. Op welke poort draait je ftp server nu? Als je die op 21 zet moet het ook gewoon werken.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 12:38

Crazy D

I think we should take a look.

Op dinsdag 09 april 2002 13:53 schreef Ook het volgende:
Blijkbaar worden veel uitgaande poorten op je werk geblocked. Het nadeel is dat bij Passive mode de FTP server bepaald welke poorten gebruikt worden.
En als zijn ISP port 21 blockt, zal port 20 (default port voor ftp data) oko wel dicht zitten. Ik weet niet wat IIS daarmee doet... een mat van me heeft z'n ftp achter een firewall draaien op bv 2521, en hij heeft port 2520 moeten mappen naar port 20 om de boel te laten werken (PASV mode ftp werkt overigens helemaal niet op zijn ftp).

Exact expert nodig?

• Fire69
Op dinsdag 09 april 2002 13:53 schreef Ook het volgende:

Als je thuis radmin op poort 21 of 80 gaat draaien zal het wel goed gaan denk ik. Op welke poort draait je ftp server nu? Als je die op 21 zet moet het ook gewoon werken.
Poort 21 kan ik niet gebruiken. Alles onder 1024 wordt geblocked door Teleslet!! :(

• Fire69
Op dinsdag 09 april 2002 14:16 schreef Crazy_D het volgende:

[..]

En als zijn ISP port 21 blockt, zal port 20 (default port voor ftp data) oko wel dicht zitten. Ik weet niet wat IIS daarmee doet... een mat van me heeft z'n ftp achter een firewall draaien op bv 2521, en hij heeft port 2520 moeten mappen naar port 20 om de boel te laten werken (PASV mode ftp werkt overigens helemaal niet op zijn ftp).
Dus hij heeft active mode wel aan de praat gekrgen dan?
Pagina: 1