Hieronder een quote van een vraag die ik aan zonnet helpdesk heb gesteld. Ik stel hem ook hier op GoT omdat het antwoord van zonnet altijd zo lang op zich laat wachten
en omdat ik mij alvast goed kan informeren
als zonnet weer eens met een halfbakken antwoord komt. 
Wat denken jullie tweakers? Is de router hoogstwaarschijnlijk stuk? Ligt dit eerder aan het adsl netwerk? Of is het mogelijk een programma bug in de eerste pc (met internetgame) die de router verstoord en het internet voor beide pc's daarmee onbereikbaar maakt (PC's verbonden via HUB). Of is dat onmogelijk?Geachte heer/mevrouw,
Ik heb Zonnet Breedband Plus. De laatste twee weken heb ik ongeveer eens per 15-30 minuten een timeout van zo'n 20 seconden. Er is dan helemaal geen internetverkeer.
Ik heb allerlei test gedaan om te kijken of de oorzaak bij mij lag:
-met of zonder firewall.
-verschillende programma's wel of niet gebruikt.
-een nieuwe netwerkkaart erin.
-hub achter de router weggenomen.
-UTP kabels verwisseld
De laatste test die ik heb gedaan is de volgende: Ik start een willekeurig internetspel (hierbij merk ik de connection errors eenvoudig op). Zodra de connectie verbroken wordt kijk ik naar mijn tweede pc die aan het pingen is op een website van mij die bij vuurwerk internet draait. Deze ping test geeft dan plots aan:
"REPLY FROM 192.168.1.1 DESTINATION NET UNREACHABLE"
Na zo'n 15 pogingen herstelt de test zich en gaat het weer goed!
Mijn ROUTER IS DUS KORTSTONDIG ONBEREIKBAAR geworden voor beide pc's!! Ik heb de UTP kabels getest en daaraan lijkt het niet te liggen.
Kunt u op afstand checken of er iets mis is met mijn router?
mvg....