Toon posts:

2,88 MB floppydrive

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een floppydrive die geschikt is voor diskettes van 2,88 Mb. Wie kan mij hier meer informatie over geven. IBM schijnt ze te hebben, maar er is niemand bij IBM zelf die er wat van af weet :? Hopelijk zijn de mensen hier wat meer technologisch aangelegd*D

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Die dingen zijn nooit een succes geworden en al vele jaren uit productie. De diskettes ervoor waren tien maal zo duur als gewone en dat was toch echt teveel. Ik ben bang dat het wel eens moeilijk kon worden er nog een te vinden.

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-03 10:17

FoolZero

Freedom of speech...

Je kunt proberen een oude IBM Model 95 server op de kop te tikken. Deze zijn geloof ik allemaal met een 2,88MB fdd uitgerust. BTW dat is dus wel een SCSI fdd.

Mare zoals polaris al opmerkte is het nou niet echt een must-have.
Als je dan toch meer data op een flop kwijt wilt, dan kun je eventueel Stacker ofzo gebruiken om je flop naar 2 MB te compimeren (maar ZIP oid werkt net zo goed en is iets handiger). Dan weet ik niet eens of Stacker software nog wel te vinden is op het net (nope dit is dus GEEN softwarerequest)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Mijn vraag is dan: waarom wil je zo'n floppydrive? De discs ervoor zijn hartstikke duur als je ze al kunt vinden, dus heb je een hele partij diskettes gekregen ofzo?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-02 12:51

Twarp

just grin...

De LS drive is daar de opvolger van maar heeft daar geen ondersteuning voor (niet alle) Sony heeft van deze drives gemaakt (2.88 MB bedoel ik dan)

Meh ...

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Jammer genoeg is de LS120 drive een even grootte flop geworden als de 2,88 drive & MiniDisk-Data.

Enigste wat een beetje suc6 had in floppyland is ZipDisk.

Ik heb nog een 2,88 in een IBM zitten, en dat is echt een doorsnee ding, dus ff zoeken bij het grofvuil ;)

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• SmegHead
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05-2023

SmegHead

aka Ace Rimmer

Ik heb er nog eentje liggen maar heb er nooit floppen voor kunnen vinden.
Die dingen lezen gelukkig ook gewoon 1.44 floppen.

Maar hij had wel een mooi grijs kleurtje, daarom heeft ie nog een tijd in m'n pc gehangen.

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast!

Verwijderd

Waarom zou je nog willen investeren in zo'n drive? Er zijn toch veel betere oplossingen?
Ik weet alleen dat lang geleden Dunnet wel die drives had (als enige in de omgeving), maar ik kan niets meer vinden op hun site (uberhaupt kan ik niets vinden over floppydrives). Misschien kan je die zaak wel eens bellen, wie weet hebben ze nog een restant...

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

ze bestaan hoor...

eeermz

ff kijken voor een PN

Naam 4......... PS/2 2.88MB DISKETTE DRIVE  
Volledig Naam.. PS/2 2.88MB DISKETTE DRIVE 
BTW/Nat Codes.. 1.BTW 21 %
Bouwer......... IBM 6451106

PN: 6451-105

Ik hoop dat ik je op weg heb geholpen

Edit: dit komt uit ons intern systeem. echter kan ik je zeggen dat de laatste handeling van dit product wel 3 jaar geleden is, dus je zal goed je best moeten doen en evt een sparepart nummer te pakken moeten krijgen (bij ibm spreken ze over FRU (field repair unit) nummers)

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik geloof thuis een 2MB drive te hebben. (kan dat wel???) zit in een 386 :?

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Verwijderd

We hebben hier op het werk nog zo'n LS120 in een apparaat hangen. Deze wordt gebruikt voor backups. Is idd al aardig achterhaald. Een backup duurt laaaaaaannnngg :z. Wel grappig dat apparaat. Werkt dat met compressie??

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-03 09:19
Het is mogelijk om met wat DOS commando's je schijfje groter dan 1.44MB te formateren..
Is lastig, want ze garanderen niets boven die 1.44MB

Zelf heb ik met wat oude proggies zelfs 1.99MB op een schijfje kunnen proppen..
Maarja, met 2000 en XP zal dat wel niet meer werken.

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-04 10:14
Ik heb hier nog wel een 2.88 MB drive liggen, die stof ligt te vangen. Als je d'r interesse in hebt moet je maar ff reageren.

en wat betreft de groter geformatteerde floppy's...
Een aantal formaten (met name 1680 kB, (82 tracks, 18 sect, 2 heads gelof ik)) worden wel door Windows gelezen, omdat Microsoft dat formaat gebruikt heeft voor de floppy-versie van Win '95 en een aantal office versies uit die tijd.
1720 kB (80 tracks, 21 sect, 2 heads) wordt vaak ook nog wel gelezen zonder drivers.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Pagina: 1