Toon posts:

A3D 2.0 geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal, ik ben op zoek naar een a3d 2.0 kaart, maar weet iemand misschien waar ik die nu nog kan verkrijgen? ik weet dat aureal failliet is, maar of die kaarten eigenlijk zelf nog gemaakt worden, van andere merken dan, bijvooreeld terratec. weet iemand een alternatief :?

greetzzz mij

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:39
Wat bied je?

Heb een orginele vortex 2

Verwijderd

Topicstarter
ik zie hem trouwens net op een site staan voor 35 euro, dus als jij eronder wil, moet je het zeggen, wat wil je anders voor die van jou hebben, want bieden heb ik een hekel aan ;)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

in de pricewatch staan geloof ik ook nog Aureal Vortex (II) kaarten...

De TurtleBeach SantaCruz ondersteunt ook A3D maar ik zie zo een-twee-drie niet of het v1.0 of 2.0 is ...

edit:
Nee, de SantaCruz is A3D v1.0 ...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 09:10 schreef limoentje het volgende:
in de pricewatch staan geloof ik ook nog Aureal Vortex (II) kaarten...

De TurtleBeach SantaCruz ondersteunt ook A3D maar ik zie zo een-twee-drie niet of het v1.0 of 2.0 is ...

edit:
Nee, de SantaCruz is A3D v1.0 ...
ik heb al in de pricewatch gekeken, er staat er idd wel 1 in, maar die staat niet (meer) op de site van het bedrijf

Verwijderd

Ik heb nog een ouwe isa AWE64 maar zou ook niet weten waarom ik een nieuwe moet kopen?

Eax is bijvoorbeeld toch alleen echo reverb etc dat gebeurd softwarematig toch ook allemaal?

en 5.1 heb ik hier gewoon geen ruimte voor, misschien als ik een 5.1 versterker boven mn tv heb staan ofzo (of is dat dubbelop)

ben geen hulp voor de Daedalus, alleen meer vragen ;)

oh en dat a3d dat is een soort 3d-surround dmv fase verschuivingen toch? Waait ook wel weer over ;)

Verwijderd

Topicstarter
wie anders zelf zo'n kaart heeft, en hem kwijt wil, moet maar een prijs noemen, want ik wil wel heel graag zo'n geluidskaart... ik zie dat die vortex 2 in de winkel zo'n 35 - 40 euro zijn, maarja, nu ze niet meer gemaakt worden...

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-08 11:28

Tjark

DON'T PANIC

probeer deze es: http://www.tweakers.net/aanbod/43366

of ga es naar: http://www2.vergelijk.nl/veiling/index.html en zoek op aureal of diamond m300 of terratec pro

*insert signature here

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik heb ff gekeken, maar het is alleen maar bieden en dat is wel jammer :( en arjandijk, wat wil je voor jouw kaartje hebben??

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik heb een geluidskaart besteld :) het is een Terratec SoundSystem DMX X-Fire 1024 a3d 2.0 + eax 2.0 geworden dat voor 66 euro, lijkt me geen slechte keuze toch??? ;)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

dat zijn leuke kaarten ja

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
ik las net dat ie geen a3d 2.0 had, dus had hem meteen gecancelled |:( maar dus ff verder, weet iemand een andere pagina???

Verwijderd

ej ignoreer me niet ;)

wat voegen die nieuwe a3d en eax kaarten nou echt toe dan?

beetje echo enzo? :)

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:54
Op dinsdag 09 april 2002 10:49 schreef Daedalus18 het volgende:
ok, ik heb een geluidskaart besteld :) het is een Terratec SoundSystem DMX X-Fire 1024 a3d 2.0 + eax 2.0 geworden dat voor 66 euro, lijkt me geen slechte keuze toch??? ;)
Deze kaart heeft geen echte A3D 2.0 ondersteuning omdat hier niet de Aureal chip (8830) op zit. D.w.z. dat A3D softwarematig berekend wordt, ook heb je geen wavetracting effecten...
Maarja, een 'echte' A3D kaart heeft weer geen EAX ondersteuning.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 11:02 schreef OG_outlaw het volgende:
ej ignoreer me niet ;)

ja ook, en geeft wat meer perfectie van het geluid zover ik weet, ik had voordat ik een a3d 1.0 kaart had, een gaar ding van 10 euro, en toen hoorde ik bijna niks goeds, maar dit was een goede vooruitgang :)

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 15:07
Ikzelf heb een Diamond MX300 met Aureal Vortex 2 (AU8830) chipset.
edit:
Zwart met goudkleurige stekker! >:)
Voor zover ik weet is die AU8830 de enige chipset die A3D 2.0 ondersteunt. Die X-Fire enzo ondersteunen enkel "maar" A3D 1.0
Op dinsdag 09 april 2002 09:16 schreef OG_outlaw het volgende:
Eax is bijvoorbeeld toch alleen echo reverb etc dat gebeurd softwarematig toch ook allemaal?
en 5.1 heb ik hier gewoon geen ruimte voor, misschien als ik een 5.1 versterker boven mn tv heb staan ofzo (of is dat dubbelop)
oh en dat a3d dat is een soort 3d-surround dmv fase verschuivingen toch? Waait ook wel weer over ;)
Op dinsdag 09 april 2002 11:02 schreef OG_outlaw het volgende:
A3D bestaat al een tijdje hoor. Zoals eerder vermeldt, is Aureal failliet. De Aureal-technology is opgekocht door Creative. EAX is inderdaad softwarematig, A3D daarentegen is hardwarematig. A3D is ontwikkeld voor gebruik in simulatoren van het Amerikaanse leger.
Als je games hebt die A3D ondersteunen en jouw 4.1 systeem is goed geplaatst, dan heb je een mega game-ervaring! :)
Bij Half-Life bijvoorbeeld, kon ik perfect horen waar iemand liep. En bij demo's kan ik met mijn ogen dicht vliegtuigen horen overvliegen, helicopters horen rondcirkelen en auto's horen voorbijrazen. Dit vind ik een zeer goede kaart, maar dit is natuurlijk mijn eigen mening.
Jammergenoeg is Aureal failliet en is er dus geen driver-support meer. En ook in combinatie met VIA-chipsets, kan je wel eens problemen krijgen. Had ik ook, maar die zijn deels opgelost. Dus Daedalus18, waarom eigenlijk nog die kaart kopen?
Nu ik er aan denk, ik heb een MX300 te koop zien staan op ebay, denk ik. Zal ff kijken.

• SmokeyTheBandit
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Het mindere is dat de aureal vortex II niet meer gemaakt word.
Om aan zon kaart te komen is dus erg moeilijk :(

/me heeft er gelukkig wel een :P >:)

Turn it off and on again.

• D-Three
Op dinsdag 09 april 2002 11:07 schreef Canard het volgende:
Maarja, een 'echte' A3D kaart heeft weer geen EAX ondersteuning.
Ik heb een soort EAX ondersteuning met beta-drivers.
Wel had ik, eerlijk gezegd, onder Win2K blijkt dit niet meer te werken. Met Win98 werkte dit perfect.
Ik ga nog wel eens zoeken naar betere Win2K drivers, voorlopig werkt het.
edit:

Ik gebruik wel Aureal-drivers. De Diamond-drivers zijn :r
Ook die beta-drivers zijn afkomstig van Aureal, maar zijn nooit afgewerkt geweest. Wel jammer ;(

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Op dinsdag 09 april 2002 11:26 schreef Laagvliegerke het volgende:
Dus Daedalus18, waarom eigenlijk nog die kaart kopen?
Nu ik er aan denk, ik heb een MX300 te koop zien staan op ebay, denk ik. Zal ff kijken.
/me en Daedelus18 zijn HLDM spelers en ik moet zeggen dat Half Life gewoon super speelt met A3D 2.0 je hoord werkelijk alles >:) en waar.

• D-Three
Op dinsdag 09 april 2002 11:32 schreef Smokey_The_Bandit het volgende:
/me en Daedelus18 zijn HLDM spelers en ik moet zeggen dat Half Life gewoon super speelt met A3D 2.0 je hoord werkelijk alles >:) en waar.
I know! :) Heb je toevallig geen goede drivers voor Win2K? Die beta's van VortexOfSound voor Win2K zijn niet zo goed, de kaart werkt wel maar ja. Ook de install-procedure zoals die daar beschreven staat, werkt niet. Je moet bepaalde files wissen, maar die zet Win2K na enkele seconden automatisch terug! Misschien omdat ik eerst Service Pack 2 over mijn Win2K gegooid heb?
Op dinsdag 09 april 2002 11:26 schreef Laagvliegerke het volgende:
Yup, ik heb het gevonden. €50 vraagt die gozer!! Dan mag je de mijne ook kopen! :) Niemand heeft al geboden. De veiling duurt nog 1 dag en enkele uren. Als je de link wil, laat het dan weten (ik ga die hier nu niet posten), dan zal ik die doormailen.

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Op dinsdag 09 april 2002 11:44 schreef Laagvliegerke het volgende:

[..]

I know! :) Heb je toevallig geen goede drivers voor Win2K? Die beta's van VortexOfSound voor Win2K zijn niet zo goed, de kaart werkt wel maar ja. Ook de install-procedure zoals die daar beschreven staat, werkt niet. Je moet bepaalde files wissen, maar die zet Win2K na enkele seconden automatisch terug! Misschien omdat ik eerst Service Pack 2 over mijn Win2K gegooid heb?
[..]
Ik draai winxp met standaard drivers en die doen et perfect :Y)

Verwijderd

Topicstarter
hey laagvliegerke, ik heb je een mailtje gestuurd :)

• D-Three
Op dinsdag 09 april 2002 11:50 schreef Smokey_The_Bandit het volgende:
Ik draai winxp met standaard drivers en die doen et perfect :Y)
Ja, ik heb gehoord dat Microsoft extra zijn best heeft gedaan om XP-drivers te maken voor de Aureal chipsets. Zijn we ook niet gewoon van MS :)
Op dinsdag 09 april 2002 11:53 schreef Daedalus18 het volgende:
hey laagvliegerke, ik heb je een mailtje gestuurd :)
OK! Eerst ff gaan eten, ik heb honger... :9
Moet jij nu ff op je honger blijven zitten!
Flauwe mop, I know...

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Op dinsdag 09 april 2002 08:59 schreef Daedalus18 het volgende:

greetzzz mij
[smartassmode]
Dat hoef je niet meer te zeggen ..... guusje ;)

Want in de faq staat dat tweakers elkaar altijd de groeten doen. :7

[/smartassmode]

Verwijderd

Topicstarter
martijn, niet zo slim he? ;) en laagvliegerke, ben je al uit gegeten? zal wel erge honger hebben :P

• D-Three
Ja, ik heb gedaan met eten. Sorry, kheb ondertussen ook nog ff de krant gelezen. Ik denk dat ik even ga moeten heropstarten, normaalgezien je zal binnen 5 minuten een antwoord vinden in jouw mailbox...

Verwijderd

a3d 2.0 werkt het beste bij gebruik met een hoofdtelefoon :)
Aureal vortex2 kaarten werken probleemloos onder 98 en ME. Onder 2000 en XP werkt het niet lekker, of je moet mazzel hebben :+

Verwijderd

Topicstarter
hey laagvliegerke, ik heb je mail no niet gekregen :? je mag hem ook naar een ander mail adres sturen... die stuur ik dan wel ff

• D-Three
Op dinsdag 09 april 2002 14:24 schreef Daedalus18 het volgende:
hey laagvliegerke, ik heb je mail no niet gekregen :? je mag hem ook naar een ander mail adres sturen... die stuur ik dan wel ff
offtopic:
Nadat ik mijn fsb verhoogt had naar 155MHz (of 310 als je dat liever hoort), kreeg ik een blauw schermpje! :) Ik heb de fsb terug verlaagt naar 141 maar mijn systeem doet nu nog altijd een beetje raar...

Dus vandaar de vertraging. De mail moet nu al aangekomen zijn! :) Hopelijk ben je er iets mee.

edit:

Ik heb ook een mailtje gestuurd naar een bevriende PC-boer. Misschien hebben zij nog iets in stock. Maar daar vrees ik voor.

Verwijderd

Topicstarter
hmm... ik heb hem nogsteeeds niet, maar watvoor kaart had jij dan die je wilde verkopen?

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Op dinsdag 09 april 2002 14:38 schreef Daedalus18 het volgende:
hmm... ik heb hem nogsteeeds niet, maar watvoor kaart had jij dan die je wilde verkopen?
Kijk in ze sig dan zie je et |:( je moet wel een beetje moeite doen hoor

• D-Three
Op dinsdag 09 april 2002 14:38 schreef Daedalus18 het volgende:
Op dinsdag 09 april 2002 14:40 schreef Smokey_The_Bandit het volgende:
Kijk in ze sig dan zie je et |:( je moet wel een beetje moeite doen hoor
Oeps, jullie begrijpen mij blijkbaar verkeerd? Ik heb een Diamond MX300 met Aureal-chipset die A3D 2.0 ondersteund. Maar ik verkoop die kaart niet hoor (heb er wel al enkele keren aan gedacht). Maar ik heb ze wel ergens te koop zien staan en heb die URL doorgemaild. Heb je die nog niet?

[ Voor 3% gewijzigd door D-Three op 22-09-2010 22:40 . Reden: mailadres verwijderd ]

Verwijderd

Topicstarter
lol, sorry zo snugger ben ik nou ook weer niet, ik heb ook maar kunstmatige intelligentie ;) (ja is blond geverfd ja)
maar das idd wel een leuk kaartje :)

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik heb de link door gekregen, maar ik wil graag een beejte vergelijken, is er nog iemand anders die hier nog wat over weet?, worden btw die moster mx300 kaarten nog wel gemaakt, niet toch?

Verwijderd

ik heb nog een xlerate pro liggen, ik speel halflife/cs onder win98 met deze kaart en natuurlijk met a3d 2.0!

Maar, ik moet eerlijk zeggen, sensaura geluid (terratec dmx x-fire) onder winxp met halflife is ook heel mooi, zijn vaak verhalen zo van: a3d 2.0 is zoooooooooooooo veel beter, maar valt echt mee. Ik heb dan geen wavetracing of supereffecten en zo, maar geluid is zuiver en scherp en dat is gewoon mooi om te horen.

Als je wil, mag je mijn terratec xlerate pro kopen ;) uiteraard aurel AU8830 chipset en digital uit voor je minidisc

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 15:16 schreef Prikkeldraad het volgende:
ik heb nog een xlerate pro liggen, ik speel halflife/cs onder win98 met deze kaart en natuurlijk met a3d 2.0!

Maar, ik moet eerlijk zeggen, sensaura geluid (terratec dmx x-fire) onder winxp met halflife is ook heel mooi, zijn vaak verhalen zo van: a3d 2.0 is zoooooooooooooo veel beter, maar valt echt mee. Ik heb dan geen wavetracing of supereffecten en zo, maar geluid is zuiver en scherp en dat is gewoon mooi om te horen.

Als je wil, mag je mijn terratec xlerate pro kopen ;) uiteraard aurel AU8830 chipset en digital uit voor je minidisc
ik zou hem idd wel willen :9~ maar wat wil je er eigenlijk voor hebben?

• D-Three
Op dinsdag 09 april 2002 15:01 schreef Daedalus18 het volgende:
ok, ik heb de link door gekregen, maar ik wil graag een beejte vergelijken, is er nog iemand anders die hier nog wat over weet?, worden btw die moster mx300 kaarten nog wel gemaakt, niet toch?
Neen, die kaart wordt niet meer gemaakt. Zoals eerder gezegd is Aureal failliet en deze kaart heeft een Aureal-chipset (AU8830) aan boord. En Diamond is eigenlijk ook al gestopt met geluids-, video- en andere kaarten te verkopen.

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 15:23 schreef Daedalus18 het volgende:

[..]

ik zou hem idd wel willen :9~ maar wat wil je er eigenlijk voor hebben?
25€?

Verwijderd

Topicstarter
ok, dan had ik het toch goed ;( opzicht best zonde dat ze failliet zijn... want volgens kmij is er nog best veel vraag naar...

Verwijderd

Ik heb ook een a3d 2.0 kaart te koop, nieuw.
Meer info: fourstroker90@hotmail.com

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 15:25 schreef Prikkeldraad het volgende:

[..]

25€?
ok, verkocht :D

Verwijderd

ik heb je terug gemaild

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 15:39 schreef Prikkeldraad het volgende:
ik heb je terug gemaild
ik jou ook ;)

Verwijderd

[topic=407784]

ooit, wou ik zooo graag een a3d 2.0 geluidskaart, maar nu, a3d VALT ECHT WEL MEE...

Verwijderd

Topicstarter
Dat ging sneller dan dat ik d8, en iedereen bedankt voor de info :7 en ik denk dat er wel een slotje op mag nu, of er moet nog wat interessants bij komen ;)

• D-Three
Op dinsdag 09 april 2002 15:25 schreef Prikkeldraad het volgende:
25€?
[betwetermodus]
Euroteken staat verkeerd.
Dat moet eigenlijke €25 zijn. Ofwel 25 EUR.
[/betwetermodus]
Op dinsdag 09 april 2002 16:15 schreef Daedalus18 het volgende:
Dat ging sneller dan dat ik d8, en iedereen bedankt voor de info :7 en ik denk dat er wel een slotje op mag nu, of er moet nog wat interessants bij komen ;)
Enjoy your A3D-experience! :)

THE END

Verwijderd

pietjepukprecies :z

• asmoday
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05-2023

asmoday

1349

Hoe zit dat nu eigenlijk met XP en die 8830 chip?
Er zitten standaard drivers bij enzo die allemaal prima werken, maar bepaalde functies werken niet of iets dergelijks :?

Zoiets had ik begrepen.

Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Op dinsdag 09 april 2002 18:30 schreef asmoday het volgende:
Er zitten standaard drivers bij enzo die allemaal prima werken, maar bepaalde functies werken niet of iets dergelijks :?

Zoiets had ik begrepen.
Ik draai ook met standaard Xp drivers ... maar ik heb geen id of ik wat mis aangezien ik dit kaartje nog nooit onder win 98/ME/2000 heb gedraaid :?

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 18:30 schreef asmoday het volgende:

Zoiets had ik begrepen.
jij krijgt geluid eruit, maar a3d kan je vergeten...

• asmoday
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05-2023

asmoday

1349

Op dinsdag 09 april 2002 21:49 schreef Prikkeldraad het volgende:

[..]

jij krijgt geluid eruit, maar a3d kan je vergeten...
Ik draai nu ook 98se, kan het dus niet testen op XP.
Maar ik wil eigenlijk overstappen.
Ik lees enerzijds reacties zoals die van jou dat a3d niet werkt, maar ook bijv zoals hiervandaan: http://members.optushome.com.au/kirben/faq_vortex2.html
Which sound card drivers should I use in Windows XP ?
Use the default souund card drivers installed by Windows XP and the Vortex control panel at Aureal and Quantex Help Site
Avoid the new sound card drivers on the Windows Update web site since they remove many of the drivers features like Aureal A3D support, hardware accleration, Aureal wavetable and S/PDIF support!

Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul

Verwijderd

Topicstarter
smokey_the_bandit heeft ook die XLerate pro, en die werkt bij hem perfect onder winXP. en mijn nu nog a3d 1.0 kaart ook, dus ik heb er eigenlijk (nog) geen problemen mee... ;)

Verwijderd

Topicstarter
heeft toevallig ook iemand een idee hoe duur dit geval is?
drbox1-2 altijd leuk speelgoed >:)

Verwijderd

Topicstarter
is iets fout gegaan met die url geloof ik... had [url moeten gebruiken sorry for the inconvenience ;)
werkt alweer... :? ben niet zo snugger bezig vandaag, denk ik...

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Het enige nadeel is dat ik de 2e speaker uitgang niet aan de gang kan krijgen :(

• Carp_Hunter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 20:56

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

Moet je hier even kijken.

[link] http://www.vortexofsound.com/drivers/drv_wxp.htm [/link]

Staat wat info op.
Ik heb hier de win2000 drivers vandaan gehaald. Werkten perfect. Je moet alleen precies volgen wat er staat.
Suc6

offtopic:
Nog veel plezier met je kaartje ;)

-KiLLALoT- -Guild Wars Player LLL en WauS- -System- & -Server

Pagina: 1