Ikzelf heb een Diamond MX300 met Aureal Vortex 2 (AU8830) chipset.
edit:
Zwart met goudkleurige stekker!
Voor zover ik weet is die AU8830 de enige chipset die A3D 2.0 ondersteunt. Die X-Fire enzo ondersteunen enkel "maar" A3D 1.0
Op dinsdag 09 april 2002 09:16 schreef OG_outlaw het volgende:
Eax is bijvoorbeeld toch alleen echo reverb etc dat gebeurd softwarematig toch ook allemaal?
en 5.1 heb ik hier gewoon geen ruimte voor, misschien als ik een 5.1 versterker boven mn tv heb staan ofzo (of is dat dubbelop)
oh en dat a3d dat is een soort 3d-surround dmv fase verschuivingen toch? Waait ook wel weer over

Op dinsdag 09 april 2002 11:02 schreef OG_outlaw het volgende:
wat voegen die nieuwe a3d en eax kaarten nou echt toe dan?
beetje echo enzo?

A3D bestaat al een tijdje hoor. Zoals eerder vermeldt, is Aureal failliet. De Aureal-technology is opgekocht door Creative. EAX is inderdaad softwarematig, A3D daarentegen is hardwarematig. A3D is ontwikkeld voor gebruik in simulatoren van het Amerikaanse leger.
Als je games hebt die A3D ondersteunen en jouw 4.1 systeem is goed geplaatst, dan heb je een mega game-ervaring!

Bij Half-Life bijvoorbeeld, kon ik perfect horen waar iemand liep. En bij demo's kan ik met mijn ogen dicht vliegtuigen horen overvliegen, helicopters horen rondcirkelen en auto's horen voorbijrazen. Dit vind ik een zeer goede kaart, maar dit is natuurlijk mijn eigen mening.
Jammergenoeg is Aureal failliet en is er dus geen driver-support meer. En ook in combinatie met VIA-chipsets, kan je wel eens problemen krijgen. Had ik ook, maar die zijn deels opgelost. Dus
Daedalus18, waarom eigenlijk nog die kaart kopen?
Nu ik er aan denk, ik heb een MX300 te koop zien staan op ebay, denk ik. Zal ff kijken.