Vraag, ik heb hier een IBM Xseries 342 server staan met 1,2 Ghz, 512 MB mem, 2 x 18,2 GB HD en een Raidcontroller 4L. 2000 server geinstalleerd. Echter blijft dat ding automatisch rebooten. Heb de BIOS al geupdate en de "automatic reboot service" disabled. Wie kan mij helpen????
Meer info please... Doet ie het in windows, zo ja start het ding met een dos-flop en kijk of ie het nog steeds doet... Als ie het dan niet doet, je Windows goed installerenOp dinsdag 09 april 2002 08:28 schreef jwb2 het volgende:
Vraag, ik heb hier een IBM Xseries 342 server staan met 1,2 Ghz, 512 MB mem, 2 x 18,2 GB HD en een Raidcontroller 4L. 2000 server geinstalleerd. Echter blijft dat ding automatisch rebooten. Heb de BIOS al geupdate en de "automatic reboot service" disabled. Wie kan mij helpen????
Hij doet t random. In eventvwr geen vreemde meldingen. Ik heb W2K al een keer opnieuw geinstalleerd; mocht niet baten. Begin zelf echt aan een hardware probleem te denken
Verwijderd
Misschien "mannetje" van ibm laten komen?Op dinsdag 09 april 2002 08:41 schreef jwb2 het volgende:
Hij doet t random. In eventvwr geen vreemde meldingen. Ik heb W2K al een keer opnieuw geinstalleerd; mocht niet baten. Begin zelf echt aan een hardware probleem te denken
floppy erin doen, dagje wachten. als het dan gebeurt is het een hardware probleem.Op dinsdag 09 april 2002 08:41 schreef jwb2 het volgende:
Ik ken het probleem wel, had te maken met installaties van win2k, en niet met de machine zelf. Doe eens een update van je firmware van je raid-kaart, en controlleer je LPD even of die een melding geeft..
Heb alles geupdate. ff afwachten. Mocht ie nou nog booten, dan inderdaad opstarten met flop en afwachten.Op dinsdag 09 april 2002 08:44 schreef MrG het volgende:
[..]
floppy erin doen, dagje wachten. als het dan gebeurt is het een hardware probleem.
Ik ken het probleem wel, had te maken met installaties van win2k, en niet met de machine zelf. Doe eens een update van je firmware van je raid-kaart, en controlleer je LPD even of die een melding geeft..
THNX
Had je die hardware nou maar bij een echte dealer gekochtOp dinsdag 09 april 2002 09:07 schreef jwb2 het volgende:
[..]
Heb alles geupdate. ff afwachten. Mocht ie nou nog booten, dan inderdaad opstarten met flop en afwachten.
THNX
Suc6 ermee iig
Verwijderd
Heb zelf ook te maken gehad met het probleem. In de x342 zit een Integrated Service Processor (ISP) die er o.a. voor zorgt dat light-path diagnostics werkt, maar die ook ervoor zorgt dat de server automatisch wordt herstart. In de firmware van die processor zit een bug en die kan worden opgelost door de allerlaatste firmware te installeren (zowel van de bIOS van de machine als de firmware van de ISP). Ga naar www.ibm.com/support, selecteer xSeries onder het kopje Server Downloads, klik op Download BIOS, Device drivers per Server, selecteer dan de x342 en download de x342 BIOS Versie 1.04 (3 april 2002), Integrated Management Processor FirmwareVersie 1.03 (28 maart 2002).Op dinsdag 09 april 2002 08:28 schreef jwb2 het volgende:
Installeer ook IBM Director 3.1. Als je daarover vragen he bt laat het mij dan even weten. Success.
Het ziet ernaar uit dat deze upgrade heeft geholpen. Bedankt voor de info!!Op dinsdag 09 april 2002 09:39 schreef cheijkoop het volgende:
[..]
Heb zelf ook te maken gehad met het probleem. In de x342 zit een Integrated Service Processor (ISP) die er o.a. voor zorgt dat light-path diagnostics werkt, maar die ook ervoor zorgt dat de server automatisch wordt herstart. In de firmware van die processor zit een bug en die kan worden opgelost door de allerlaatste firmware te installeren (zowel van de bIOS van de machine als de firmware van de ISP). Ga naar www.ibm.com/support, selecteer xSeries onder het kopje Server Downloads, klik op Download BIOS, Device drivers per Server, selecteer dan de x342 en download de x342 BIOS Versie 1.04 (3 april 2002), Integrated Management Processor FirmwareVersie 1.03 (28 maart 2002).
Installeer ook IBM Director 3.1. Als je daarover vragen he bt laat het mij dan even weten. Success.
Pagina: 1