Hallo,
Vanavond heb ik geprobeerd "even" een mobo + CPU te vervangen in mijn email/internetcomputer.
Ik had/heb een P2-400 met 256 Mb PC-100 SDRAM, op een Asus P2B mobo. Er zitten 2 HD's op (primary IDE), en een CD-rom op de secondary IDE. Verder nog wat PCI- en ISA-kaartjes.
Werkt allemaal als een trein, maar ik heb nog wat hardware liggen.
Ik wilde dus de boel een beetje upgraden naar een Asus A7V en een Athlon 1GHz. Zelfde geheugen, zelfde HD's, etc.
Dat ging allemaal wel, en aanzetten, BIOS instellen lukt allemaal goed. Zelfs de Ultra-ATA-100-detectie verloopt goed (zit niks op aangesloten).
Maar dan:
Na deze detectie komt de lijst met IRQ-instellingen, en daaronder hoort dan "Updating EMI information" en/of "Updating ESCD information" te komen, en dat gebeurt dus niet. De compu hangt compleet.
CTRL-ALT-DEL werkt ook niet meer, harde reset wel.
Ik heb al geprobeerd:
-alles loskoppelen (behalve de graphics card)
-diverse instellingen in de BIOS (wel/geen PnP, andere boot-volgordes, boot virus detection aan/uit, etc.)
-kabels naar de HD vervangen
-connecties controleren
-CPU temperatuur controleren (41 graden C)
-CPU frequentie manueel en jumperless
Nu heb ik m'n ouwe zooi weer teruggezet, en alles werkt weer als een zonnetje.
Is mijn mobo kapot? Het heeft tot 6 maanden geleden in mijn andere compu gezeten, en prima gewerkt.
Weet iemand wat er aan de hand is?
Bij voorbaat dank.
Daniel
Vanavond heb ik geprobeerd "even" een mobo + CPU te vervangen in mijn email/internetcomputer.
Ik had/heb een P2-400 met 256 Mb PC-100 SDRAM, op een Asus P2B mobo. Er zitten 2 HD's op (primary IDE), en een CD-rom op de secondary IDE. Verder nog wat PCI- en ISA-kaartjes.
Werkt allemaal als een trein, maar ik heb nog wat hardware liggen.
Ik wilde dus de boel een beetje upgraden naar een Asus A7V en een Athlon 1GHz. Zelfde geheugen, zelfde HD's, etc.
Dat ging allemaal wel, en aanzetten, BIOS instellen lukt allemaal goed. Zelfs de Ultra-ATA-100-detectie verloopt goed (zit niks op aangesloten).
Maar dan:
Na deze detectie komt de lijst met IRQ-instellingen, en daaronder hoort dan "Updating EMI information" en/of "Updating ESCD information" te komen, en dat gebeurt dus niet. De compu hangt compleet.
CTRL-ALT-DEL werkt ook niet meer, harde reset wel.
Ik heb al geprobeerd:
-alles loskoppelen (behalve de graphics card)
-diverse instellingen in de BIOS (wel/geen PnP, andere boot-volgordes, boot virus detection aan/uit, etc.)
-kabels naar de HD vervangen
-connecties controleren
-CPU temperatuur controleren (41 graden C)
-CPU frequentie manueel en jumperless
Nu heb ik m'n ouwe zooi weer teruggezet, en alles werkt weer als een zonnetje.
Is mijn mobo kapot? Het heeft tot 6 maanden geleden in mijn andere compu gezeten, en prima gewerkt.
Weet iemand wat er aan de hand is?
Bij voorbaat dank.
Daniel