Toon posts:

[MySQL] GUI Tooltje

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Is er misschien een tooltje beschikbaar waarmee eenvoudigweg MySQL databases beheerd kunnen worden.

Ik heb ooit gewerkt met SQL server 7.0 en daar was een administratie tool bij waarmee vrij simpel databases aangemaakt konden worden. Userpermissies ingesteld konden worden, tabellen aanmaken etc.

Als ik kijk op www.mysql.com dan tref ik twee GUI tools die zijn echter niet wat ik bedoel.

De handleidingen van MySQL zijn erg uitgebreid. Ik heb er enkele grof doorgenomen. Maar zie voornamelijk veel over het compileren en het gebruik op 1001 verschillende platformen.

Ik wil MySQL gaan gebruiken voor een database die over het internet beschikbaar moet zijn. Ik wil het om te beginnen draaien op een Win89 machine.

Het kan toch niet zo zijn dat ik eerst door een complete manual heen moet worstellen voordat ik ermee kan werken.

Ik heb naar eigen mening een redelijke basiskennis van SQL, en relationele databases.

Maar een bovenbeschreven tool zou me wel veel tijd schelen. Anders vraag ik hier naar een goede beknopte manual.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

phpMyAdmin

(scriptrequest :?)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:13
www.mysqlfront.de Hier vind je een windows based tooltje om mysql databases te beheren.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

• TG
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-10-2024

TG

MySql-Front

/edit *GODVER* net te laat :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 01:07 schreef CyBeR het volgende:
phpMyAdmin

(scriptrequest :?)
Vroeg ik om CODE ??

Ik vroeg naar een handleiding, tips en een tooltje.

Ben geheel nieuw op het gebied van MySQL en ik ben zeker bereid zelf het een en ander uit te zoeken. Alleen ga graag doeltreffend te werk.

Overigens bedankt voor je tip

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:38

Gerco

Professional Newbie

Op dinsdag 09 april 2002 01:37 schreef KingLois het volgende:
Vroeg ik om CODE ??

Ik vroeg naar een handleiding, tips en een tooltje.
phpMyAdmin IS een tooltje!!! Misschien de volgende keer EERST kijken en DAN klagen?

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Ik gebruik ook phpMyAdmin, werkt als een tierelier!!!!
Moet je alleen een webserver hebben met php.

• Breuls
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-02 16:35

Breuls

Bad Wolf

Zowel phpMyAdmin als MySQL-Front zijn prima tools. De eerste kun je, als je 'm in een beveligde dir zet, online zetten en vanaf overal gebruiken, en de tweede kun je lekker vanaf je eigen PCtje gebruiken. :)

• Birk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-02-2019
Op dinsdag 09 april 2002 01:05 schreef KingLois het volgende:
Als ik kijk op www.mysql.com dan tref ik twee GUI tools die zijn echter niet wat ik bedoel.
Hier nog een klein lijstje op de PHP site:
http://mysql.org/downloads/contrib.html#SEC644

En dbtools gebruik ik zelf vaak: http://www.dbtools.com.br/

Dyslexie | Linux | MoZilla | OpenOffice

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.