Divx of ander formaat realtime encoden?

Pagina: 1
Acties:

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 20:39
Ik heb binnenkort met mijn klas zogenaamde eindpresentaties, en daarbij houdt iedereen een soort spreekbeurt van 30 min. Die wilde ik misschien gaan opnemen, maar daar zou je dan tientallen camcorder tapejes voor nodig hebben, dus wil ik dat direct naar mn hd wegschrijven. Kan dat, met een coax input van een tvkaart? Eventueel kan ik misschien een digitale met firewire bemachtigen, maar dat zou ook best kunnen van niet.

De hardware: Een Athlon XP1800+ met waterkoeling, moet ik nog overclocken (haalt de 2100+ vast wel :) ), 256MB DDR SDRAM, 30 gig Maxtor 7200 rpm ata 100 harddisk. Wat zijn dan de mogelijkheden om realtime video te encoden?

edit:
En als dat kan, welke software zou ik dan moeten gebruiken?

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:00

scorpionv

This space for rent

DivX kan gemakkelijk realtime met dat systeem, gewoon de laatste codec installeren en een goed csptureprogramma gebruiken (wat de mogelijkheid heeft om zelf een codec te kiezen dus).

Fun while it lasted: World Community Grid!

• narotic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-11-2021
Vrees dat je niet realtime naar DivX kan encoden, zelfs met de computer die jij hebt niet. Mijn XP1700+ @ 2000+ haalt op zijn top op DVD resolutie 12 - 13 frames per seconde met FlaskMPEG. Ik weet niet of dit super is of niet, maar om het realtime te doen moet je 25 frames per seconde halen. Denk dat je dat niet haalt.

Maar hoe lang is je presentatie dan? Kan je het niet gewoon op een Digital 8 bandje opnemen en dan later op de harde schijf zetten en encoderen?

- = Step Into The Pit | Industrial Strength = -

• narotic
Wil ik wel 's weten met wat voor programma dat kan? Het lukt mij nml echt nog niet realtime.

• Krankenstein
Het zijn achtereen presentaties (30 stuks ongeveer) met om de 3 halve uren een pauze van een half uur. Dan heb je veel bandjes nodig :P

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Ik kan m'n webcam live DivX video laten coderen met de 4.11 codec. Athlon T-Bird 1400@1725. Dus het kan wel, alleen nog een geschikt programma vinden voor jouw toepassing.

• narotic
inderdaad, dat zijn er teveel. Maar scorpionv, met welk programma kan je realtime encoden? Ben ik namelijk wel nieuwsgierig naar.

edit:
oeps, net te laat. Maar op welke resolutie werkt je webcam dan? Ik heb het nu over 720 * 576 (dvd resolutie).

• Krankenstein
Is die resolutie dezelfde als uit een camera komt?
Is dat niet 640*480 ofzow?

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Gewoon met m'n webcambewakingssoftware, Crimecatcher.

Verwijderd

Van een digitale firewire (sony pc-100 voor de kenners) cam naar adobe premiere 'capturen' en later weg te schrijven naar divx is in ieder geval geen probleem, meer een dagelijkse routine voor mij 8-)

Met premiere kan je ook capturen naar Divx (dacht ik), ben ik nog niet mee bezig geweest, maar de optie bestaat. Met mijn camera wil het niet lukken real-time beeld binnen te krijgen (rara?), maar wel playback vanaf tape.

Misschien dat het met jou cam en premiere wel gaat lukken, iig succes, en post het ff als je er uit bent (ben ik wel nieuwschierig naar hoe en wat. B-)

• Krankenstein
Ik neem aan dat er dan weinig compressie op zit voordat je dr DivX van maakt. Wat neemt dat dan in per uur film?

• narotic
Mijn huisgenoot gebruikt ook Digital 8. Ik weet niet precies hoeveel het inneemt, maar zonder compressie neemt het echt veel te veel in. Dan passen die 30 spreekbeurten niet op je 30 Gb schijf.

Ik zoek de precieze bitrate wel even voor je op, ogenblik.

Ik zie hier voor MPEG 2 (volgens mij de standaard codec die anders gebruikt wordt) waarden als bitrate staan tussen de 15 en 25 Mbit/s. Stel wel nemen 16 Mbit/s, dan wordt het zover ik kan bedenken (correct me if I'm wrong!) 2 Mb per seconde, dus 120 Mb per minuut, dus 7,2 Gb per uur...(ongeveer dan he, als we er ff vanuit gaan dat 2^10 = 1000).

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Je kan gewoon realtime DivX encoden op je XP (virtualdub). Mijn Celeron566 kon 352x288 rechtstreeks van een tv-kaart encoderen, die van jou zal 512x384 ook wel halen.

Iedereen die minder dan realtime haalt in flask: je proc staat ook nog de dvd te decoderen! (dat kost ook *veel* kracht).

Ik heb ook een keer de videorecorder aangesloten op m'n tv-kaart. Dat signaal kan je ook prima opnemen, dus met een camcorder zat 't wel net zo gaan.

Siditamentis astuentis pactum.

• narotic
Op dinsdag 09 april 2002 09:41 schreef Varienaja het volgende:
Je kan gewoon realtime DivX encoden op je XP (virtualdub). Mijn Celeron566 kon 352x288 rechtstreeks van een tv-kaart encoderen, die van jou zal 512x384 ook wel halen.

Iedereen die minder dan realtime haalt in flask: je proc staat ook nog de dvd te decoderen! (dat kost ook *veel* kracht).

Ik heb ook een keer de videorecorder aangesloten op m'n tv-kaart. Dat signaal kan je ook prima opnemen, dus met een camcorder zat 't wel net zo gaan.
Dat zou ik wel eens over het hoofd gezien hebben inderdaad. Maar ja, probeer het in ieder geval eerst eens, of je realtime kan encoden. Als het lukt is er geen probleem. Als het niet lukt zul je toch een andere manier moeten nemen. Als het net niet lukt een lagere resolutie kiezen 8-)

• Krankenstein
Ok thnx :)
Ik ga het proberen.

Het is zeker niet mogelijk om die dingen gelijk naar cd's weg te schrijven? :+
Nouja op deze manier moet het iig wel lukken.

FF op de website van Virtualdub gekeken (http://www.virtualdub.org/) en dat ziet er veelbelovend uit :).

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op dinsdag 09 april 2002 22:35 schreef Krankenstein het volgende:
Het is zeker niet mogelijk om die dingen gelijk naar cd's weg te schrijven? :+
Met DirectCD ofzo :P

Siditamentis astuentis pactum.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Ik kon met een athlon500@750 al realtime naar DIVX encoden.. Gewoon met Virtualdub.. alleen audio naar MP3 tegelijkertijd werd hem teveel.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-03 10:23

joker1977

Tweakert

Ik kon het op een Celly 700 ook al halen... Kwestie van de juiste resolutie en cropping (evt.) kiezen onder VirtualDub.

Een simpele camera op een TV-kaart/capture kaart en klaar. Met een bitrate van 700 kbit/s is DiVX prima te doen. Audio naar PCM WAV (anders heeft ie het wel zwaar :)) en lopen maar..

zoveel schijfruimte kost dat nou ook weer niet...
Pagina: 1