DPC in Computertotaal

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01:19

Marc H

- - Is wakker - -

Topicstarter
in Lieve adjes kwam ik deze thread tegen:
"tw.net in de computer totaal"(gathering.tweakers.net/showtopic/46073)

met onder andere de mededeling dat DPC bij de ingezonden brieven staat:

Afbeeldingslocatie: http://home.soneraplaza.nl/qn/prive/mj.luxwolda/teklabrief.jpg

Goed idee tekla!

Omdat misschien niet iedereen Lieve Adjes leest, leek het mij maar even goed om het hier ook te posten.

Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.

• rjeggens
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-02-2025
Way to go! Merken we al wat van dat bericht? Nog geen stormloop :) Misschien is het een idee om een keer een advertentie te plaatsen in de landelijke ochtendbladen :)

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:39
Misschien was het handig geweest als erbij was vermeld dat tweakers.net onze thuisbasis is...

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04-2025

Verwijderd

toch leuk of nie dan :)

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:59

Flapmo

and back is gigi!

Das beter ik had tijdje geleden deze brief gepost naar PCZONE

(Alvast sorry dat ik heel de brief hier post mijn ftp is flink down)

HEE

Ik heb een vraag.

Ok eerst een inleiding!

Ik zat zo ff op die CDZONE te neuzen zie ik daar inzenders staan ik ga daar naartoe en zie dat daar ingezonden proggie's staan! Nu ben ik bezig met een project (RC5-64 project) dat deze uitleg heeft:

Wat is RC5-64?
RC5-64 is een encryptie algoritme dat gebruikt word door onder andere RSA-labs om data mee te beveiligen. Encryptie wordt door verscheidene soft- en hardware gebruikt om er zorg voor te dragen dat persoonlijke dan wel gevoelige informatie voor derden onleesbaar en dus onbruikbaar is. Telebankieren, online creditcard transacties en het versturen van overheidsbestanden zijn slechts enkele voorbeelden van data-uitwisselingen die baat hebben bij een goede beveiliging. Het principe van de beveiliging is simpel: versleutel aan de bron de informatie tot iets onbegrijpelijks en zorg dat alleen de ontvanger de sleutel heeft om de data weer in zijn orginele toestand te brengen. Voor het versleutelen worden algoritmes gebruikt die naarmate ze groter worden voor een steeds betere beveiliging zorgen. Kort gezegt: hoe meer bits de sleutel heeft, hoe krachtiger de beveiliging. De RC5-64 sleutel is een 64 bits standaard die momenteel wereldwijd als een standaard voor (zwakke) beveiliging geldt. Sinds de Amerikaanse overheid de export restricties op data-encryptie middelen heeft afgezwakt komen ook 128 bits en zelfs 160 bits sleutels voor de thuisgebruiker op de markt.

RSA Security Inc.
RSA Security Incorperated (of RSA Laboratories) is een Amerikaans bedrijf dat met meer dan 5.000 toonaangevende klanten marktleider is op het computer beveiligingsgebied. De software van RSA wordt momenteel in meer dan 450 miljoen applicaties gebruikt om een veilige datatransmissie te garanderen. Als stunt en als veiligheidstest heeft dit bedrijf een wedstrijd uitgeschreven waarbij diegene die de code kan kraken een geldbedrag en vooral veel eer kan winnen. RSA versleuteld een bestand en de deelnemers mogen proberen de sleutel te kraken en zo de orginele informatie terug te vinden. Zo is al eerder de RC5-56 wedstrijd uitgeschreven. (dus met een 56 bits sleutel) Deze sleutel werd in 250 dagen gekraakt door Distributed.net en bleek 0x532B744CC20999 te zijn. Deze wedstrijd is nu dus vervolgd met een 64 bits sleutel. Meer info is te vinden op www.rsasecurity.com.

Distributed.net
Distributed.net is een van de deelnemers aan de wedstrijd. Zij proberen met de zogenaamde 'brute-force-method' de passende sleutel te vinden. Bij deze methode wordt simpelweg iedere mogelijke variant uitgeprobeerd, tot er een positief resultaat is. Aangezien hier een inmense computerkracht voor een langere tijd nodig is, wordt dit karwei opgesplitst zodat vele duizenden computers samen als ware het een grote supercomputer het rekenwerk kunnen doen. Ieder individu kan een softwareprogramma (client) downloaden en aan het project deelnemen. Momenteel doen er meer dan 40.000 mensen actief mee, in totaal zijn er 246.611 deelnemers (waarvan een groot gedeelte in een van de 9.425 teams werkt). Dat levert een computerkracht op die maar liefst 53.972.777 kkeys, 53 miljard mogelijke sleutels, per seconde kan uitproberen. Ondanks deze geweldige computerkracht is na 1000 dagen pas een kwart van alle mogelijkheden geprobeerd. De kans dat de sleutel 'morgen' gevonden wordt is ongeveer 1 op 1.400. Om het voor de deelnemers interessant te maken wordt dagelijks bijgehouden wie hoeveel werk verzet. Uitgebreide statistieken en andere info wordt aan de deelnemers verstrekt. Veel deelnemers doen het juist voor deze statistieken en het wedstrijd gehalte. Meer info is te vinden op www.distributed.net.

Dutch Power Cows
Dutch Power Cows is een van de 10.000 teams die de sleutel probeert te vinden. Met ongeveer 2.000 leden zijn wij een van de grootste teams en we vechten dagelijks met grote Amerikaanse en Russische teams om een plekje in de dagelijkse top 5. Ons team bestaat voornamelijk uit Nederlanders en enkele Nederlandsprekende mensen in het buitenland (voornamelijk uit Belgie). Sinds 23 oktober 1997 hebben wij gezamenlijk al 78.336.742 sleutels geprobeerd, de laatste weken komen daar een half miljoen sleutels per dag bij! Hoe meer leden we krijgen, hoe groter de kan wordt dat wij kunnen blijven concurreren met de teams van de grote landen als de Verenigde Staten en Rusland. Een uitstekende handleiding over dit project en over het instellen van uw client is te vinden op Tweakers.net. De thuispagina van ons team is http://dpc.tweakers.org

Ok nu weet je wat het is. Je gebruikt daarvoor dus een klein proggie (zit in deze mail) die dat spul kraakt. Nu zit ik natuurlijk bij Dutch Power Cows en ons subteam heet De Kleuters (binnenkort een andere naam). Dat proggie gebruikt dus geen processorsnelheid als je dat niet wilt het past zichzelf aan.

EN NU DE VRAAG

Zou dit kleine proggie bij inzendingen mogen???

Als dit gedaan wordt zou er dan bij kunnen komen te staan dat ze hun e-mail als ze bij ons subteam willen (graaaaagggg) op nielsmolenaar@hotmail.com moeten zetten. Voor de configure kun je naar surfen.

Even wat termen:

Fetchen = Work units ophalen (deze zijn nodig anders heeft je computer geen werk)
Flushen= Gekraakte work units terugsturen.

Hier de belangrijkste punten om het proggie te draaien:

-eerst unzippen
-dan de exe runnen je krijgt nu een wit beeld met zwarte letters (neem wel de windowsversie anders heb je omgekeerd).
- Email address

Dit is de belangrijkste settings aangezien je email adres in direkt verband staat met het account waaronder je deelneemt aan het RC5 contest. Het email adres kun je instellen onder: 1) General Client Options > 1) Your email address. Vervolgens is het een kwestie van je email adres invullen. (HET LIEFST NATUURLIJK nielsmolenaar@hotmail.com) Het is noodzakelijk om hier een werkend adres in te vullen aangezien passwords e.d. naar dit adres verzonden worden. (als je ons e-mailadres kiest hoeft dit dus niet je krijgt dan ook geen password).

-Nu komt de Project Priority maar deze staat als standaard goed.(dus ik zet hem er niet bij)
- Input / output buffer

Voor de mensen die niet meedoen aan megaflushes (heleboel flushen (sturen) in 1 x) is het handig om in te stellen dat de client automatisch de input en output buffers opfrist. Kies hiervoor 2) Buffer and Buffer Update Options > 9) Freqently update empty buffers en zet deze optie op 'yes':

Voor computers die niet continu online zijn is het belangrijk om een voldoende grote input buffer in te stellen. Dit kan via 2) Buffer and Buffer Update Options > 11) Packet fetch/flush threshold:

Zet deze maar op 4000 ofzo dat is wel genoeg.

-Nu nog een belangrijk punt om je fetch (ophaal van blokjes) input te vergroten.

-doe vanaf het begin 2 enter -> 2) Buffer and Buffer Update Options en dan 12 enter ->12) Fetch time threshold (in hours) Zet deze op 110 als je meer blokjes (work units) in 1 x wil fetchen zet dan meer uren neer.

RC5=110,DES=0,CSC=0

deze is van 110 uur.

Ok als je dit gedaan hebt dan ga je er uit door 0 enter (net zoveel totdat hij de setup afsluit). Hij begint nu. Misschien moet je eerst fetchen dit doe je door met je rechtermuisknop op het beeld te drukken en dan fetch te doen. Als je een paar work units gedaan hebt kun je flushen (rechtermuis flush) dan zend je de gekraakte blokjes weg.

Dit zie je als hij bezig is

distributed.net client for Win32 Copyright 1997-2000, distributed.net
Please visit http://www.distributed.net/ for up-to-date contest information.

dnetc v2.8007-458-CTR-00021307 for Win32 (Windows 4.10).
Please provide the *entire* version descriptor when submitting bug reports.
The distributed.net bug report pages are at http://www.distributed.net/bugs/
Using email address (distributed.net ID) 'nielsmolenaar@hotmail.com'

[May 17 17:11:46 UTC] Automatic processor detection found 1 processor.
[May 17 17:11:46 UTC] Loaded RC5 4*2^28 packet A519F924:40000000 (46.00% done)
[May 17 17:11:46 UTC] Summary: 92 RC5 packets (301*2^28 keys)
0.20:01:59.51 - [1.10 Mkeys/s]
[May 17 17:11:46 UTC] 185 RC5 packets (627 work units) remain in buff-in.rc5
[May 17 17:11:46 UTC] Projected ideal time to completion: 1.17:58:27.00
[May 17 17:11:46 UTC] 93 RC5 packets (305 work units) are in buff-out.rc5
[May 17 17:11:46 UTC] 1 cruncher has been started.
.....10%.....20%.....30%.....40%..R

Het onderste aantal work units (305) is hoeveel ik er gekraakt heb en de bovenste hoeveel ik er nog heb te doen voor ik moet fetchen (627 dus) Ik flush iedere avond en ik doe zo'n 300-400 work units een dag. Als ons hele team flush halen we in een dag wel de 1000 wu's. Ons team bestaat nu uit een

-celly 400 die 24/7 draait. (24 uur per dag 7 dagen per week)(mijne)
-celly 400 die 24/7 draait (een 2e)
-pIII 700 Mhz die soms draait.
-PIII 450 die soms draait.
-PII 400 die soms draait.
-celly 266 die 1/3 dag draait.
- een 233 die soms draait.

Met soms bedoel ik een paar uur per dag.

Binnenkort komt misschien ons schoolnetwerk erbij :)(dat zijn 26 comps. van zo'n 333 Mhz Ik zou dus zeggen join us!!!

Ok voor meer info

http://dpc.tweakers.org
http://www.tweakers.net

Mail me op

bastijn_vissers@worldmail.nl

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Verwijderd

ook in computeridee gekeken?, staat een artikel in over WAN ( computer netwerk weekje in de open lucht te Emmen ) bladzijde 51, op een foto Freddy smidt? en Andre Stolker? waarbij op een van de monitoren het tweakers logo te zien is, weet iemand wie deze gasten zijn?
Je kan er niets mee winnen hoor.

CID nummer 18
Pagina: 1