Toon posts:

Beamer en lange monitorkabel etc.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort ga ik een dance feest organiseren.
Hiervoor wil ik een beamer huren. De afstand tussen beamer en laptop zal ongeveer 10 tot 14 meter bedragen.
Zijn er zulke lange monitorkabels en gaat de kwaliteit zo niet (erg) achteruit ?

Moet ik nog opletten wat voor soort beamer ik huur en hoe zit het met het projectievlak (ik neem aan dat ik het best kan projecteren op een groot wit doek) ?

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:09
Hiervoor kun je het beste een BNC-kabel gebruiken.
In deze kabel zitten de h en v sync en rood groen en blauw allemaal in hun eigen afgeschermde kabel / plug. Hierdoor heb je IN de kabel veel minder interferentie.
Wel opletten dat de beamer ook zo'n aansluiting heeft :)

Bij ons op school (hsbos) hebben ze ook beamers in de collegezalen, en die kabel is denk ik ook wel minimaal 14 meter. Het beeld is perfect :) Je wilt alleen niet weten wat die kabel kosten :'( Maar ja, op de prijs van een beamer is dat gewoon peanuts.
Waarschijnlijk heeft het verhuurbedrijf die kabels ook te huur :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer zo'n kabel er dan ook gewoon bij te huren.
Heb je voor zo'n BNC kabel dan nog een speciale BNC uitgang nodig op je videokaart ? Als dat zo is heb ik een probleem aangezien mijn laptop alleen een standaard VGA output heeft.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:25

Klippy

Still Game

Op dinsdag 09 april 2002 01:18 schreef speedphreak het volgende:
Ik probeer zo'n kabel er dan ook gewoon bij te huren.
Heb je voor zo'n BNC kabel dan nog een speciale BNC uitgang nodig op je videokaart ? Als dat zo is heb ik een probleem aangezien mijn laptop alleen een standaard VGA output heeft.
Bij ons op school hetzelfde als Paul, en daar hebben ze gewoon een splitter eraan hangen, 1x naar de monitor en de andere is ook gewoon monitor kabel maar die gaat de muur in. Zit standaard in de lokalen met beamer zo'n stekker op de muur dus ik weet niet wat daarachter gebeurd, of daar nog iets tussenhangt...

Maar het kan iig wel, anders even vragen bij het verhuurbedrijf.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zo'n BNC kabel met RGB en sync signalen apart bevat geen extra electronica. In een normale SVGA aansluiting (15 polige sub D connector) zitten al deze signalen. De BNC pluggen bevatten echter alleen de verschillende losse componenten ieder op hun eigen plugje. Ook op normale monitoren zitten soms dit soort BNC aansluitingen. Bij een 'normale' PC winkel kunnen ze je wel zo'n kabel verkopen.

Over het aansluiten van zo'n beamer op je PC: gebruik de echte resolutie van de beamer ook op je PC. Een beamer heeft een zogenaamde native resolutie, de resolutie van de LCD (of DLP) in de projector. Als je signalen met een hogere of lagere resolutie naar de beamer stuurt gaat ie die signalen scalen om ze maar te laten passen op de interne LCD (net als bij een LCD scherm). Resultaat is dan slechter. En zorg dat je hem trillingsvrij opstelt, als ie aanstaat en iemand stoot er flink tegen aan is de lamp stuk (kost vaak 500 Euro...). Als je kunt zo'n risico afkopen bij je verhuurbedrijf.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Gebruik voor dit soort lengtes, als je je kwaliteit teminste goed wilt houden een hele goede kabel. Want er treden VEEL verliezen op bij goedkope kabels. Heb het pas zelf nog mee gemaakt voor mijn HT Projector.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• fv
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-03 15:40

fv

-------------------> hiero

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat een lengte van 20 meter goed haalbaar is, maar dan wel met een kwaliteits VGA kabel... (8>

Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.

Pagina: 1