Toon posts:

[PHP] Zoekmachine voor eigen site

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het schrijven van een Wiki voor Webdevelopers (http://www.promo-it.nl/WebDevWiki/) en daarvoor gebruik ik de TikkiWikkiTavi engine (http://tavi.sf.net)

Het is zo dat er niet echt een geweldige zoekmachine bij deze Wiki zit en ik graag deze wil verbeteren.
Nu heb ik wat ervaring met phpDig (url even kwijt) maar heb ik het idee dat deze overkill is voor mijn probleem.

Weet iemand een search-engine welke het liefst is geschreven in PHP en welke ik op commando mijn site kan laten indexeren?

Het zou ook leuk zijn als de volgende opties worden ondersteund: output buffering ipv. direct naar uitvoer, het kunnen aangeven welke delen van de html wel / niet worden geindexeerd (search-engine stuurcodes in html), stay on site (geen links volgen welke niet op mijn server staan), alle andere leuke snufjes.

_mijn_ zoektocht naar zoekmachines via freshmeat.net leverde helaas niet veel meer op als phpDig. Maar... misschien hebben jullie iets leuks

P.S.: Ietwat off-topic, maar voor de mensen welke het leuk vinden logotjes te ontwerpen: ik zoek nog een leuk 'ik sta rechts boven in de rode balk logo' (info: http://www.promo-it.nl/WebDevWiki/index.php?page=WikiLogoOntwerp)

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Hoi Rick :) Welkom op het forum :)
Even een paar dingen:
* P&W is een forum waar we proberen te discussieren over programmeerproblemen en hoe die het beste op te lossen zijn. Daar valt niet onder hoe je een bepaald programma moet configureren ('bleeeh! mijn phpnuke werkt niet :( '). Ook is er besloten dat er niet aan zogenaamde scriptrequests doen ('zeg doe mij eens ff zo'n proggie!') want we willen niet dat dit forum daarmee overspoeld wordt.

Dat wil zeggen dat jou vraag niet aan de gezonaamde eisen van P&W voldoet. Als je hem zelf zou willen programmeren dan willen we je met alle plezier helpen, maar als je een goed programma zoekt, dan moet je eigenlijk in SA oid zijn, want dat heeft weinig tot niets meer met programmeren te maken.

En je onderste stukje text is ook niet echt done eerlijk gezegt. Zeker niet omdat het een onderdeel van een site waar geld mee verdient wordt. Maar dat is mijn mening :)

Snapje?

Verwijderd

Topicstarter
Het is ook geen script verzoek. Het is een vraag of jullie ervaring hebben met een bepaalde search engine zoals phpDig welke ik zelf (zonder hulp) wil gaan gebruiken, maar door jullie (als wijze GOTers) is geadviseerd als zijnde goed startpunt.

De site waarnaar ik wijs is niet bedoeld om geld mee te verdienen. Ik ben student en heb geen geld om nog een apart domein+database+hosting account te betalen dus doe ik het op bovenstaande manier. Mijn kabel connectie wordt je echt niet vrolijker van.

Even tussen haken: Als jullie zoiezo tegen geld verdienen zijn... waarom maken jullie dan allemaal gebruik van GOT welke wel reclame maakt terwijl die van mij dat niet eens doet en waarover direct in de eerste reply wordt 'gezeurd'. (ik heb trouwens niets tegen GOT of zijn reclame banners)

Maar alsnog: kunnen jullie een Opensource PHP searchengine adviseren? It's all I ask.

edit:

Voordat ik GOT/moderators of gebruikers op de tenen trap wat NIET de bedoeling is

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 12:50
Dan blijft het probleem dat dit niet echt iets met programmeren te maken heeft. Omdat je iets zoekt dat al geprogrammeerd is. Zelf vind ik het ook nog wel eens moeilijk om het juiste forum te kiezen ;) Maar misschien kun je het beter even proberen in SA. Succes!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Voor argumentatie van het slotje, zie eborn en Nielsz' argumenten :)

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Script Request.
Did you use your search engine today?

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.