Toon posts:

uploaden van site vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi :)

Eigenlijk heeft dit niet echt iets met "design" te maken ofzo. maar in internet en telefonie paste hij ook niet echt vond ik. Zo wel, move hem dan maar daar heen. :)

ik zit met het volgende vraagje het is klein en simpel

als ik in dreamwaver (dit gebruik ik) een site make en voeg daar een .jpg (enter logo) toe en ik UPLOAD deze file via ftp als index.html in de goede map moet ie de jpg toch ook gewoon laten zien?

bij mij doet ie dit namelijk niet maar wel als ik er een slash achter zet
vb: http://mijn.site/papier.jpg en dan zie ik dus "los" het logo

wat doe ik fout :?

thanx

Verwijderd

post eens een deel van je sourcecode, daar zit waarschijnlijk iets fout...

Verwijderd

Ummm,

Dus je hebt een .html met een plaatje...
In de html laat ie het plaatje niet zien maar los wel...

Dan moet er dus ergens in de .html een fout zitten, maar met dreamweaver is de kans daarop klein...

Staat het plaatje in de zelfde dir als de html, zoniet check ff de src van het plaatje...

Geef ff de url waar ie staat, kan ook handig zijn...

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:09
Even wat duidelijker graag. Je hebt een plaatje die je de extensie .html mee wilt geven, om zo, dat als je website geopend word, niet de index.html opent, maar het plaatje :?

Nee, dat zou niet werken

En als je dat niet bedoeld, stel even je vraag wat specifieker.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

zit er soms verschil in de schrijfwijze van de extensie .jpg?
dus in je HTML iets als .JPG terwijl het plaatje .jpg heet?

www.jurgroessen.nl

• Willem
  • Laatst online: 09:09
Moet je voor de grap ook eens een beetje spelen met het ASCII of Binairy uploaden van JPG's. Binairy wil nogal eens helpen...

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
mensen mensen,

jullie denken allemaal veelste ingewikkeld. Het enigste wat ik bedoel dat ik een site heb gemaakt (nawja site) gewoon een zwarte achtergrond en dara in het midden in een jpg logo niks moeilijks aan gewoon in dreamwaver vervolgens sla ik desite op als index.html (kan volgens mij ook als hallo.html of wat dan ook)

maar goed het enige wat ik vraag als ik de site up moet ie het plaatje toch gewoon laten zien??

url: http://www.hardekern.tk

Verwijderd

dan moet ook het plaatje in dezelfde map zitten

(Daar gaat dreamweaver vanuit)

• Dark Blue
  • Laatst online: 15:15

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Die hele site doet het niet.

En of hij hallo.html of index.html heet, maakt wel degelijk uit he... dat weet je?
Hij moet index.html, index.htm ofzo heten. 'main.* ' doet het soms ook wel eens.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• MrZed
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-11-2020

MrZed

aka Bumble

Ah dat was ook mijn eerste fout. Je moet het plaatje ook uploaden en het pad/de url naar het plaatje aanpassen zodat ie in je html niet meer naar je harddisk verwijst.

Volgens mij was dat je probleem? :P

nog steeds een nickchange

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 20:03 schreef MrZed het volgende:
Ah dat was ook mijn eerste fout. Je moet het plaatje ook uploaden en het pad/de url naar het plaatje aanpassen zodat ie in je html niet meer naar je harddisk verwijst.

Volgens mij was dat je probleem? :P
sorry, maar ik ga er vanuit dat hij het path ook wel veranderd heeft, op misschien een folder eruit gelaten oid?

Verwijderd

heb je hem VOOR het opslaan ingevoegt, dan maakt hij er namelijk file:/// van omdat hij niet weet waar de index.html (de file waarin je aan het editen bent) is.

dus ff in je source kijken of er file:/// staat en dat weghalen

Verwijderd

Die hele file (http://galileo.spacesports.com/~fya/hardekern.JPG) waar dat JPG'tje in staat werkt niet, dat is lijkt mij jou probleem. Fix dat eerst eens.

Verwijderd

de site heb ik nu gezien. je probleem: plaatje is niet aanwezig of staat niet op de goede plaats. zet je plaatje (hardekern.jpg) op EXACT dezelfde plaats als de pagina waar hij op moet komen. Dreamweaver gaat er namelijk vanuit dat alles gewoon in 1 dir staat... dat is bij jou nu niet het geval :P

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 21:18 schreef Buikwortel het volgende:
Die hele file (http://galileo.spacesports.com/~fya/hardekern.JPG) waar dat JPG'tje in staat werkt niet, dat is lijkt mij jou probleem. Fix dat eerst eens.
ja baas, sorry hoor maar dat plaatje is gewoon ge-upt met de dreamwaver file index.html in 1 MAP!!

maar die source moet ik die dan checken in dreamwaver? want anders kan ik em niet aanpassen..

ik blijf proberen

sander.

Verwijderd

Op woensdag 10 april 2002 08:12 schreef Gargamelk het volgende:

[..]

ja baas, sorry hoor maar dat plaatje is gewoon ge-upt met de dreamwaver file index.html in 1 MAP!!

maar die source moet ik die dan checken in dreamwaver? want anders kan ik em niet aanpassen..

ik blijf proberen

sander.
Ho ho, begrijp me niet verkeerd...maar die ene file die werkte gewoon niet. Ik ga nog wel ff voor je kijken :).

Heb ff gekeken, maar hardekern.JPG is nergens te vinden. Weet je het zeker dat 'ie op de server in de goede map staat?

Verwijderd

Op woensdag 10 april 2002 08:12 schreef Gargamelk het volgende:
Kan ook met notepad, of zelfs edit.com ;)

Verwijderd

Topicstarter
beetje oude koeien uit de sloot rukken mischien maar ik heb nog 2 vraagjes

1: Moet ik hardekern.jpg nou nog APPART uppen (dus als los plaatje) of met index.html in dezelfde map?? want ik snap het nou echt ff niet meer.

2: hoe moet de map heten of maak dat niet uit teminste die gasten waar ik nu zit hebben gewoon zelf al een map voor me gemaakt en dara heb ik dus index.html in geupt hij laat het plaatje niet zien ;(

• blaaat945
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 23:56

blaaat945

..?

Maar hebbie het plaatje ook mee geupload.??

Dus je moet zo wel de index.html als hardekern.JPG uploaden

......

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 14:10 schreef Gargamelk het volgende:
beetje oude koeien uit de sloot rukken mischien maar ik heb nog 2 vraagjes

1: Moet ik hardekern.jpg nou nog APPART uppen (dus als los plaatje) of met index.html in dezelfde map?? want ik snap het nou echt ff niet meer.

2: hoe moet de map heten of maak dat niet uit teminste die gasten waar ik nu zit hebben gewoon zelf al een map voor me gemaakt en dara heb ik dus index.html in geupt hij laat het plaatje niet zien ;(
Wat je nu moet doen is het jpg'tje in dezelfde map uppen als waar je je index.html hebt geupt. Dan moet 'ie werken :)

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Sorry, maar deze discussie heeft al te lang geduurd. Dat dreamweaver niet werkt komt waarschijlijk omdat je eerst moet saven voordat je links in gaat voeren. Denk ook aan hoofd/kleine letters gebruik op je site en in je filenames. Wil dreamweaver niet lukken ga dan gewoon ouderwets ftp-en. spaceports zuigt overigens aan alle kanten, denk eens aan een farsoenlijke host...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.