Toon posts:

draytek en toegang tot internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een draytek 2200e en een adsl verbinding.

Met alleen de ADSL heb ik toegang tot alle sites die ik wil bezoeken.

Zet ik de Draytek router tussen ADSL modem en PC (Windows 98) dan kan ik sommige sites niet meer bereiken.

Als ik dan ook een Ibook (Apple) op de Draytek router aansluit kan ik daarmee wel alle sites bereiken.

ADSL heeft nieuwste software
Router heeft nieuwste software (3270)
Windows heeft nieuwste software (98 versie en internet6)en is geheel overnieuw geinstalleerd (excl Zonealarm!)
Apple heeft OS9.01

Iemand een id waarom de Windows PC niet alle sites kan bereiken? Heb al een maand met de helpdesk gemailed en weet nog niet waarom t niet wil.

Alvast bedankt!

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Op maandag 08 april 2002 23:35 schreef chenin het volgende:
Heb een draytek 2200e en een adsl verbinding.

Met alleen de ADSL heb ik toegang tot alle sites die ik wil bezoeken.

Zet ik de Draytek router tussen ADSL modem en PC (Windows 98) dan kan ik sommige sites niet meer bereiken.

Als ik dan ook een Ibook (Apple) op de Draytek router aansluit kan ik daarmee wel alle sites bereiken.

ADSL heeft nieuwste software
Router heeft nieuwste software (3270)
Windows heeft nieuwste software (98 versie en internet6)en is geheel overnieuw geinstalleerd (excl Zonealarm!)
Apple heeft OS9.01

Iemand een id waarom de Windows PC niet alle sites kan bereiken? Heb al een maand met de helpdesk gemailed en weet nog niet waarom t niet wil.

Alvast bedankt!
Niet beledigend bedoeld, maar het eerste waar ik aan denk is:
Heb je de PC zo ingesteld dat 'ie de dhcp server om een ip-adres vraagt?
Ik heb de 2200e ook en alles doet het, zowel mac als pc.

edit:

netwerkinstellingen > protocol TCP/IP aanvinken > eigenschappen > automatisch ip-adres en automatisch dns verkrijgen.

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-06 14:20

RoRoo

Certified Prutser

staat je zonealarm uit?
proxyserver ingesteld op je windows bak?? (hoeft nl. niet)
geef ff je netwerk instellingen door svp..

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Verwijderd

Topicstarter
GrimReaper: done all that. Precies als in de handleiding en als op de xs4all helpdesk site voor de draytek..

Ik weet overigens niet wat een proxyserver is. waar vind ik die instellingen?

Gracias!

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Hhhmm....vaag. Ik neem aan dat je wat aan de instellingen van de router hebt veranderd.
Misschien is het handig om even een reset te doen zodat de fabrieksinstellingen van de router weer ingesteld worden. Van daaruit alle stappen weer afgaan.