Toon posts:

rondleiding maken op i-net

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
jo, ik wil op een site een virtule rondleiding maken. dmv van bijvoorbeeld de pijltjes toetsen naar recht link voor achter lopen. i u know what i mean. mijn vraag is hoe ik dit kan doen en wat ik er voor nodig heb. ik heb een digitale (foto) videocamera....
plz help

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:09
Stel anders je vraag wat duidelijker.
Aan dit verhaal valt geen touw vast te knopen...

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 16:19
Hij wil dat je in een ruimte, die hij met zijn digicam heeft gefotografeerd kunt bewegen door middel van de pijltjestoetsen. Beetje het 360 graden/panorama idee..

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 15:56

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ehm... moet het inderdaad 360graden zijn of mag het ook (bijvoorbeeld) noord-oost-zuid-west zijn?
Dat is namelijk niet zo'n enorm probleem....

Neem een handige html-editor zoals homesite en het is een hele vracht klikken... maar verder niet moeilijk imho

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 april 2002 23:24 schreef willem169 het volgende:
wat ik probeerde uit te leggen is het volgende:

ik wil van bijvoorbeeld een verdieping van een huis een virtuele rondleiding maken. stel ik begin in een gang, dat het mogelijk is om virtueel door de gang te lopen (dmv pijltjes toetsen) en dan bijvoorbeeld een kamer in te gaan, en daarin bijv een draai maak van 360 graden... mijn vraag is hoe ik dit kan maken en wat ik ervoor nodig heb....

Verwijderd

uhm, met director is zoiets mogelijk en in flash of quicktime VR misschien ook wel..
s6 ermee...
en wat je ervoor nodig hebt, a hell of a lot of time and inspiration :)

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 08 april 2002 23:35 schreef Tommy4u het volgende:

[..]

wat ik probeerde uit te leggen is het volgende:

ik wil van bijvoorbeeld een verdieping van een huis een virtuele rondleiding maken. stel ik begin in een gang, dat het mogelijk is om virtueel door de gang te lopen (dmv pijltjes toetsen) en dan bijvoorbeeld een kamer in te gaan, en daarin bijv een draai maak van 360 graden... mijn vraag is hoe ik dit kan maken en wat ik ervoor nodig heb....
Is dus nog niet helemaal duidelijk...

Ik kan je wel zeggen als je echt 360 graden rond wil scrollen, dat je dan een flinke vracht webspace nodig hebt, een goede upload of genoegen nemen met een f*cking lage resolutie

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 april 2002 23:34 schreef wfvn het volgende:
Ehm... moet het inderdaad 360graden zijn of mag het ook (bijvoorbeeld) noord-oost-zuid-west zijn?
Dat is namelijk niet zo'n enorm probleem....

Neem een handige html-editor zoals homesite en het is een hele vracht klikken... maar verder niet moeilijk imho
wat ik bedoel is stel je loopt in een gang naar een kamer toe, op de website moet die duz te zien zijn.... snaptu??

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:23

Stewie!

Keen must die!

Op maandag 08 april 2002 23:24 schreef willem169 het volgende:
[Tommy4u mode]
Yo nigga ,i u know what i mean "recht link voor achter lopen".
Plz, help me, Yo :+ :+
[/Tommy4u mode]

Wilt ie nu dat je via i-net zijn camera kan besturen en dat je de beelden ziet, of wilt ie nu zelf eerst alles gaan filmen en dan het op de een of andere (MM Director misschien) manier on-line zetten.

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 08 april 2002 23:36 schreef Tommy4u het volgende:

[..]

wat ik bedoel is stel je loopt in een gang naar een kamer toe, op de website moet die duz te zien zijn.... snaptu??
Nope...

Ik kan me meerdere voorstellingen maken bij je idee:

1) Je staat op plek A (virtueel) en op het beeldscherm klik je dan ergens op de foto (plek B) waarna je ineens op plek B staat en van daaruit het beeld laat zien...
Als je naar rechts wilt kijken, klik je recht op het scherm en ineens staat de foto er met het zicht naar rechts

2) Je staat op plek A (virtueel) en op het beeldscherm klik je dan ergens op de foto (plek B) waarna je het beeld naar B toe ziet schuiven...
Als je naar rechts wilt kijken, klik je rechts op het scherm en vloeiend beweegt het beeld naar rechts....

En een combinatie van 1 en 2.... waarbij je het 1e van 1 pakt en het 2e van 2

1) is te doen.... met niet super veel webspace
2) is denk ik voor de meeste mensen niet te doen en vreet volgens mij webspace en cpu-time
combi van 1 en 2 zoals beschreven is redelijk te doen ....

Verwijderd

wil je dit by the way doen door middel van iedere keer filmpjes te gebruiken, of meer een soort van quake/unreal scenario....zodat je echt kunt lopen.
filmpjes : je duwt op omhoog (pijltjestoets) en je krijgt een filmpje tot aan de volgende deur.
quake/unreal : je controleert met de pijltjes every step you take.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 april 2002 23:39 schreef DaMorpheus het volgende:

[..]

[Tommy4u mode]
Yo nigga ,i u know what i mean "recht link voor achter lopen".
Plz, help me, Yo :+ :+
[/Tommy4u mode]

Wilt ie nu dat je via i-net zijn camera kan besturen en dat je de beelden ziet, of wilt ie nu zelf eerst alles gaan filmen en dan het op de een of andere (MM Director misschien) manier on-line zetten.

de laatste optie,, stel ik begin in punt a en wil naar punt b dat recht vooruit is, dan wil ik het zo maken dat zichtbaar is dat ik van punt a naar punt b loop (hoeft niet in detail) en dan vervolgens bij punt b stil sta, waar ik bijvoorbeeld een draai van 360 graden kan maken...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 april 2002 23:40 schreef wfvn het volgende:

[..]

Nope...

Ik kan me meerdere voorstellingen maken bij je idee:

1) Je staat op plek A (virtueel) en op het beeldscherm klik je dan ergens op de foto (plek B) waarna je ineens op plek B staat en van daaruit het beeld laat zien...
Als je naar rechts wilt kijken, klik je recht op het scherm en ineens staat de foto er met het zicht naar rechts

2) Je staat op plek A (virtueel) en op het beeldscherm klik je dan ergens op de foto (plek B) waarna je het beeld naar B toe ziet schuiven...
Als je naar rechts wilt kijken, klik je rechts op het scherm en vloeiend beweegt het beeld naar rechts....

En een combinatie van 1 en 2.... waarbij je het 1e van 1 pakt en het 2e van 2

1) is te doen.... met niet super veel webspace
2) is denk ik voor de meeste mensen niet te doen en vreet volgens mij webspace en cpu-time
combi van 1 en 2 zoals beschreven is redelijk te doen ....
kijk dat is wat ik bedoel laat ik bijvoorbeeld beginnen met een combinatie van 1 en 2, waarbij ik het 1e van 1 pakt en het 2de van 2.... op deze manier kan ik later altijd nog dingen veranderen,, op het zo te stellen welk prog heb ik nodig en wat voor materiaal, foto`s filmpjes???

thnx

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 08 april 2002 23:49 schreef Tommy4u het volgende:

[..]

kijk dat is wat ik bedoel laat ik bijvoorbeeld beginnen met een combinatie van 1 en 2, waarbij ik het 1e van 1 pakt en het 2de van 2.... op deze manier kan ik later altijd nog dingen veranderen,, op het zo te stellen welk prog heb ik nodig en wat voor materiaal, foto`s filmpjes???

thnx
Ik gebruik dus homesite voor het eerste gedeelte van 1.

Voor het 2e gedeelte van 2 heb je proggies als Flash nodig

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 april 2002 23:50 schreef wfvn het volgende:

[..]

Ik gebruik dus homesite voor het eerste gedeelte van 1.

Voor het 2e gedeelte van 2 heb je proggies als Flash nodig
en wat voor materiaal, filmpjes, plaatjes. of beide?

Verwijderd

filmpjes plaatjes dat is natuurlijk helemaal aan jou.
wuil je een 3d environment gaan gebruiken of wil je het uit avi's quicktime mpeg sequences gaan maken..
of uit foto's die je in keyframes achter elkaar plakt.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 08 april 2002 23:52 schreef Tommy4u het volgende:

[..]

en wat voor materiaal, filmpjes, plaatjes. of beide?
Voor 1 gebruik ik puur en alleen plaatjes.

2 heb ik zelf nog niet gedaan, maar heb daar pas wel een fraaie tutorial over gezien (ik meen dattie ook hier op GoT is geweest, alleen vraag niet waar...)
Ook dat werkt alleen met plaatjes

• Willem
  • Laatst online: 09:09
Voor zo'n pijltjes-gestuurde rondleiding lijkt me Macromedia Director het meest geschikt. Check hun site voor een trial, en check Google voor tutorials. Succes.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

vrml, andere 3d visualisator?

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 23:43

RRX

@life-

ff wat in elkaar getekend:

die paarse rondjes zijn de 3d panorama's die je elke keer ene link geeft naar een andere panorama (die je rond kunt draaien) zo heb je voor het onderstaande plaatje maar 4 pano's nodig die je op de juiste plekken naar de juiste andere pano linkt:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/raymondr/walkby.gif

mijn T.net systeemspecspagina

• damouzer
  • Laatst online: 07-09 10:52
Dit gaat ECHT veel te veel bandbreedte vreten voor de modemers!

Wat ik zou doen is een mooie grote plattegrond maken van de verdieping en dan elke kamer aanklikbaar maken, en als je er op klikt een mooi plaatje/plaatjes laten zien van de kamer.

Weinig bandbreedte en je kan het niet zo mooi maken als je wilt (het idee heb ik is gezien op de site van de game Black&White, zij lieten hun kantoor zo zien)

Veel suc6

• Verwijderd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-01-2022
Director is echt wel het makkelijkst om deze onzin mee te fabriceren, maar dat is echt niet gezond om op het net te plempen, dat wil je Kaasema sukkeltjes (jaja, ik heb nu ook ADSL :)) Maaruh, je hebt er geen elite Lingo skills voor nodig of zo maar een beetje ervaring is wel gewenst. Beetje weten hoe je pijltjes toetsen kan afvangen en zo. Op zich is het wel te fabriceren. Als je lingo hulp nodig hebt moejje maar een balletje opgooien. Het doen in HTML kan vast wel, maar das een stuk trager (in de presentatie zelf) en je kan het nie zo mooi maken, tenzij je weer een klets werk erin gaat stoppen die het niet echt loont naar mijn inziens.

Extra: Wat ik eens heb gedaan is mijn kantoor in 3 D na modelleren en die heb ik via via geimporteerd in de Half Life engine. Op die manier kon je in een volledig 3Dejje omgeving met interactieve objecten (de naam van de werkgever kwam in beeld als je op een PC duwde) dat kan je ook doen...

• TutanRamon
  • Laatst online: 09-09 15:05
bedoel je dit? http://www.panoview.nl

We see things as we are, not as they are

Verwijderd

Dit doet mij idd denken aan een 3d Prog. Ik geloof zelf dat Adobe hier speciaal een progamma voor heeft ontwikkeld. Dan kun je een 3d omgeving maken en die ook nog een keer exporteren naar het web. Daar moet ook wel ergens een demo van te vinden zijn.

en na even zoeken: http://www.adobe.com/products/atmosphere/main.html

Verwijderd

Ik denk dat hij VRML bedoelt :)

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

www.sizo.nl

het kan ook heel simpel ;)
Pagina: 1