Harddisk 'kwijt'!

Pagina: 1
Acties:

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-04 22:49

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Ik heb een Seagate medialist van 1,8 Gb die niet meer bestaat volgens mijn PC. Bij de autodetectie zegt ie 'none'.

Nu kan ik me ongeveer herinneren hoe het gekomen is; ik geruikte op mijn oude P1-133 een schijf van 600 MB en wilde dus alle gegevens compleet overzetten naar 2e hands 1,8 GB die ik al een tijdje prima als slave had draaien.

Van een of andere shareware site haalde ik een programmaatje waarmee ik alle data op de c: exact zou kunnen kopieren naar de grotere schijf. Tijdens de procedure van overzetten werd ik naar fdisk geloods en volgens mij heb ik daar de actieve partitie verwijderd? Nu wordt het gekke ding helemaal nergens meer gedetecteerd. Alleen bij het uitloggen van de pc hoor je 'm heel even een paar tikjes geven. Ook in fdisk al van alles geprobeerd. Is deze nog te redden?

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04-2025
Als het BIOS hem niet meer detecteert zit er een kabel los, is je IDE controller op je moederbord (of losse insteekaart, kan nog net met een compu met 600 meg schijfjes ;) ) dood, of is de elektronica van je HD dood. Kan gebeuren.

Verwijderd

Jumpertjes wel goed gezet??

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

al in een andere bak gezet?

Verwijderd

Al eens gelet op SLAVE en MASTER? :)

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-04 22:49

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Trust me. Alles geprobeerd.

Al in diverse andere configuraties geprobeerd, jumpertje en slave/master instelling hou ik natuurlijk in de gaten. Stel ik zet 'm als master met juiste jumper instelling zou hij 'm bij de opstart gewoon moeten detecteren maar hij geeft aan 'primary master harddisk failure' (ofzoiets).

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-04 13:07
Heb je ook gecontroleerd of aan het EINDE van je IDE kabel de master harddisk zit en in het MIDDEN je slave harddisk? :?

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op woensdag 10 april 2002 13:18 schreef BigEagle het volgende:
Heb je ook gecontroleerd of aan het EINDE van je IDE kabel de master harddisk zit en in het MIDDEN je slave harddisk? :?
Dat maakt totaal niet uit op zijn PC.

Verwijderd

bios : de alles op auto staan ?
Pagina: 1