BMW i4 | NIO ET5 | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V156 BMS 216 met CT003 V122
Met wat voor internet-verbinding werk je precies ?
Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal
ik heb al een edimax wireless router voor 265 euro, maar vroeg me gewoon af of je voor de wireless een extra pc card moet kopen ?
...
Kan jij goedkoop aan dat ding kopen, jij werkt er toch?
Als je de Wlan wilt gebruiken, Moet je daar het kaartje van actiontec zelf gebruiken of kan je ook andere kaartjes in stoppen?
Weet iemand hoe duur die dingen zijn in N-Amerika, Als ze veel minder kosten haal ik ze daar wel...
BMW i4 | NIO ET5 | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V156 BMS 216 met CT003 V122
Verwijderd
Ik heb er drie pc op draaien waarvan een laptop wireless.
Geen ervaring met andere kaarten, de pc-kaarten van Actiontec zijn scherp geprijsd.
Verwijderd
Aanvulling: Hij draait bij mij op Chello. Alle pc hebben kabel toegang en kunnen files delen en printen.Op woensdag 10 april 2002 08:46 schreef wjck het volgende:
Ik heb de actiontec nu twee maanden. hij werkt perfect, is gemakkelijk in te stellen via browser. ook het wireless gedeelte werkt goed.
Ik heb er drie pc op draaien waarvan een laptop wireless.
Geen ervaring met andere kaarten, de pc-kaarten van Actiontec zijn scherp geprijsd.
Ik werk er inderdaad (bij de importeur), maar kan er helaas niet goedkoop aankomen (oke, kan ik wel, maar kan ik helaas niet aan beginnen, sorryOp dinsdag 09 april 2002 18:09 schreef Eastman het volgende:
Vtec...
Kan jij goedkoop aan dat ding kopen, jij werkt er toch?
Als je de Wlan wilt gebruiken, Moet je daar het kaartje van actiontec zelf gebruiken of kan je ook andere kaartjes in stoppen?
Weet iemand hoe duur die dingen zijn in N-Amerika, Als ze veel minder kosten haal ik ze daar wel...
Om draadloos met de Actiontec te werken kun je het beste wel de Actiontec PCMCIA kaartje gebruiken om het apparaat draadloos te krijgen. Wanneer je een andere merk gebruikt heb je een kans dat het niet wil werken, wanneer er bijvoorbeeld een nieuwere firmware is uitgebracht voor de Actiontec. Soms is er dan ook een nieuwere firmware nodig voor de PCMCIA kaart. Uiteraard zorgt Actiontec er dan voor dat er daar ook één voor beschikbaar is, maar bij een andere merk is dat dan uiteraard een beetje onzeker. Maar voor de laptop is het geen probleem om een andere te gebruiken, mits deze maar aan de specs voldoet (802.11b).
Moet geen probleem zijn. Alleen bij MXSTREAM geeft hij problemen, maar dat ligt ook voor een deel bij de MXSTREAM modem zelf.Op dinsdag 09 april 2002 18:11 schreef Eastman het volgende:
Ohja,
Ik heb een Wanadoo Cable Premium verbinding bij Casema....
Ik heb een vraagje: zou je me de gegevens e.d. willen mailen hoe je precies via Chello en de Actiontec het internet op komt ? We hebben hier namelijk geen Chello dus weten in dit geval niet helemaal welke gegevens je nodig hebt om het internet op te komen.Op woensdag 10 april 2002 08:48 schreef wjck het volgende:
[..]
Aanvulling: Hij draait bij mij op Chello. Alle pc hebben kabel toegang en kunnen files delen en printen.
Je mag me mailen naar: mark@hastec.nl
thnx
Je kunt het zo dicht of opengooien als je wilt. In de router kun je kiezen voor 64 of 128 WEP encryption.Op donderdag 11 april 2002 10:51 schreef Eastman het volgende:
Is het WLan gedeelte van het netwerk beveiligd? ik bedoel, kan iedereen die met een wlan kaartje via jou verbinding internetten of zijn er inlog procedures nodig? Zoja, zit die inlog procedure in de router of moet ik daarnaast nog een pc voor laten draaien?
thnx
Voor meer info kun je het beste kijken op de Hastec site: Actiontec
Of werkt het op een andere manier...
Ik zat dus net ff te kijken op die site, leuk dat het een 128 bit encrypty is maar ik zie nergens staan dat er dan ook software ofzo op je pc moet en is dat niet erg makkelijk te downloaden van hun site af en dan ben je toch nog zo binnen???Op donderdag 11 april 2002 15:19 schreef VTec het volgende:
[..]
Je kunt het zo dicht of opengooien als je wilt. In de router kun je kiezen voor 64 of 128 WEP encryption.
Voor meer info kun je het beste kijken op de Hastec site: Actiontec
Bij @HOME (om een voorbeeld te noemen) moet je met een CC nummer het internet op (een soort pincode). Deze kun je invoeren in de Actiontec Gateway en daarmee kom je het internet op. Bij andere providers kan het echter weer anders zijn. Bij de ene provider doormiddel van een vast ip-adres en bij weer een andere via DHCP. Al dit soort zaken kun je invoeren in de Actiontec Gateway via een geavanceerd menu.Op donderdag 11 april 2002 16:51 schreef Eastman het volgende:
Er worden dus inlog namen en paswoorden onthouden op de router???
Of werkt het op een andere manier...
Je moet zowel in de Gateway als met de software (programma) die bij het draadloze adapter meegeinstalleerd wordt, invoeren met welke encrypty je werkt.Op donderdag 11 april 2002 23:06 schreef marrekau117 het volgende:
[..]
Ik zat dus net ff te kijken op die site, leuk dat het een 128 bit encrypty is maar ik zie nergens staan dat er dan ook software ofzo op je pc moet en is dat niet erg makkelijk te downloaden van hun site af en dan ben je toch nog zo binnen???
Zie de volgende screenshots (misschien zegt je dat iets meer):

De ingevoerde gegevens vul je ook in bij het programma van bijvoorbeeld je draadloze USB adapter:
Thnx, dat was het gene wat ik ff moest weten....
Ik overweeg nu sterk om zo'n ding aan teschaffen....
[ Voor 99% gewijzigd door FiRePaTH op 14-12-2003 15:00 ]
Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL