Wat noemen jullie stabiel?

Pagina: 1
Acties:

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

OK, heel vaak zie ik posts staan van mensen die zeggen dat ze overclockt hebben en zeggen dat hun processor "stable as a rock" is... nu vraag ik me af hoe stabiel die dan zijn?

Zo heb ik met mijn Athlon 500@700 een uptime van een week gehaald, onder volle belasting van een koetje (en ondertussen er "normaal" op gewerkt) Langer is ook mogelijk maar was genoodzaakt te rebooten (kwam niet door instabieliteit ofzo) en heb ik met mijn servertje, een P2 350@466 een uptime van ruim 4 weken gehaald (ook 100% in gebruik door een koe)

Dit noem ik dus echt rete-stabiel...
Maarruh, wanneer zien jullie iets als stabiel??? Volgens mij zijn er mensen al veel sneller tevreden met hun overclocking-prestaties :)

Verwijderd

stabiel is voor mij een systeem waar je een hele avond op kunt gamen zonder problemen,games zijn meestal toch wat zwaarder.

ik heb een c366 op 523,als ik hoger ga krijg ik crashes.

geloof me daar word je koe ERG sneu van;)

-edit- hij staat voor koe dus 24/7 aan,reboot ± om de drie dagen(het blijft windows)-edit off-
mzzl

bullet

• Bomberman
  • Laatst online: 20-01 15:31
Ik laat Prime95 24 of 48 uur een torture-test doen (heb laatst 48uur gedaan met m'n Athlon 650@950). Prime95 geeft tenminste aan als er ook maar het minste fout gerekend wordt door de CPU, bij een game kan zo'n fout ongemerkt voorbij gaan (niet elke CPU-fout hoeft een game te laten crashen ...).

PC Specs

Verwijderd

correct,klinkt lullig maar lig ik niet wakker van.ik moet toegeven dat ik niet op mijn systeem zou vertrouwen als ik het vluchtprofiel van de spaceshuttle moest berekenen:)

maar what the heck,een pixel fout in ut is geen ramp.

moraal van het verhaal:het hangt af van wat je er mee doet.

heb bv zelf ecc check op lvl 2 cache uitstaan,scheelt toch weer iets:)

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-09 22:58

Valium

- rustig maar -

Quaken zonder problemen. Na het gamen kunnen Inetten, harddisk herpartitioneren, mp3s downen. afspelen, documentjes printen en ondertussen een KOE draaien (enne o ja, ook nog een webserver en ftpserver draaien) en natuurlijk constant ICQ en Netscape Mail in de achtergrond.

En dan lange tijd (minstens een dag tot een week) zonder crash kunnen draaien.

Maarja, ik draai dan ook Linux. :)

Windows-users, eat your heart out!!! :)

edit:
typo

[alweer een edit]
Laat me ff duidelijk zijn. die dag tot een week is omdat ik mijn compu naast mijn bed heb staan en ik niet kan slapen met mijn compu aan (tenzij ik heel veel heb gedronken zeg maar), dus hij wordt wel eens uitgezet. Theoretisch dus forever.
[/alweer een edit]

• BrZ
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Nou ja, die 4 weken waar ik het overr was, was dus onder windows 2000 :)

en ik wilde hem wel langer up hebben, gaat alleen zo moeilijk als de stroom uitvalt :(

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> hij staat voor koe dus 24/7 aan,reboot ± om de drie dagen(het blijft windows)mzzl

bullet[/quote]Hoezo Blijft windows... Mijn pc op werk haalt easy een uptime van 100 dagen.
Win2k p3 500 100% belast en toch geen koe?? (ja SETI)
soms installeer je wat en ja, rebooten:(
Servers hebben ook uptimes van bijna een jaar bij ons (somige echt niet);)

duss M$ niet va de kaart vegen aub..

• Marcel van Veen
  • Laatst online: 04-09 09:31
6,5 dagen non-stop Windows 2000, rechtstreeks aan het Internet gehangen :)
Dus en blijft hij zelf draaien in 100% load (staat koe op }:O) en weerstaat blijkbaar ook internet-aanvallen (of nog niemand heb 't geprobeerd :))

• 0rbit
  • Laatst online: 25-08 13:02
Elke onverklaarbare fout die niet aan software te wijten is, maar aan het overklokken van de CPU en randapparatuur is reden tot verhoogde instabiliteit. Ik noem een overklokt systeem pas stabiel als er geen van dit soort fouten optreden. (Zo had ik bij teveel overklokken last van spontane vastlopers bij het afspelen van mp3 en divx)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:51
Ik doe zelf wat aan video-editen en als ik een behoorlijk stuk film moet renderen dan loopt 'ie voor mij pas helemaal stabiel wanneer ik geen enkele BSOD of andere vage foutmelding krijg.

Het valt me op dat als ik bijv. Prime95 laat draaien dat 'ie 'm eruit knalt na een paar tests, en als ik ga zitten gamen of iets dergelijks, ik totaal geen problemen heb.

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Verwijderd

stabiel noem ik 24 uur zwaar belast, heb het nog noit meegemaakt met mijn "nieuwe" systeem, laatste tijd helemaal, door de hitte, heb problemen sinds ik een 7200 rpm er in heb geflikkert, sys temp met 10* gestegen.

Verwijderd

Jullie hebben allemaal gelijk. Maar als ik mijn laatste OC-poging even snel wil uittesten, draai ik de default 3D-Benchmark 2000. Als die probleemloos uitdraait, is mijn systeem meestal voor de rest (prime-torure, Quake3, etc.) ook wel stabiel.

• coolgoza
  • Laatst online: 25-08 19:46
Ik heb nu een Athlon 900 op MSI K7 Pro met een 30.7 Gb 7200 rps maxtor.
Het geheel crashed voordurend. Harde schijf accepteerd smart niet, etc.
Op een ASUS K7 mobo wordt de HD alleen in de bios herkend. Daarbuiten is geen Primary Master meer aanwezig.
Fuck dus.

Nature will strike back.....

• seppie
  • Laatst online: 13-08-2025

seppie

Wie anders?

Ik noem stabiel :

Als ik thuiskom, de computer aanzet en van alles erop doe, zoals games internetten downen soms tegelijk, en dan 's avonds de pc weer uit doen, zonder 1 blauw scherm of vastloper gezien te hebben...

Don't You stare there, Operate!

• iGadget
  • Laatst online: 03-09 18:13

iGadget

Wowsers!

Stabiel==0% uitval bij 100% load onder alle omstandigheden 8-)

Heb hier verschillende Linux servertjes staan met > 200 dagen uptime.. enige reden van uitval is stroomuitval. Zijn redelijk stabiel dus, maar hoeven ook niet bijzonder veel te doen (al is SETI voor een 486 wel een bijzonder zware inspanning... ;) ).

"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"

Verwijderd

aiken, ik rommel nogal wat aan op mn pc en ik schat dat ik max 14 dagen draai voor ik hem weer ghost.ook rotzooi ik nogal wat met allerlei hardware.

het register loopt dus snel vol en geeft soms de vreemdste effecten,ik weet dat ik het handmatig kan opschonen maar ghost is voor luie mensen zoals ik een zegen.

w2k niet gedraaid omdat ik veel mensen hoorde klagen over probs met games.linux is leuk/stabiel maar om me er goed in te verdiepen kost meer tijd dan ik me,naast mijn baan en wederhelft,kan veroorloven.

dat het technisch beter kan weet ik en zie het wel bij vrienden,staat tegenover dat ik een hoop plezier heb van mn rammelbak.

aan het einde van de rit gaat het daar toch om?

mzzl

bullet
Pagina: 1