Toon posts:

Upstream niet stabiel...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus al meer dan een jaar MXstream Basic...
Heb USB modem en heb voor alles laatste drivers en patches...(zover ik weet dan...) heb GEEN IRQ sharing, en gebruik WINXP PRO.

Mijn Downstream is gewoon goed, stabiel en constant, maar mijn upstream heeft wel sinds ik me kan herinneren problemen...

Ik merk het helemaal met online gamen... BV TO/UT ik kan echt de netspeed NIEt hoger dan 4500 zetten anders krijg ik na een tijdje onwijze lag en schiet mijn ping SKY high...

Zie hier een screenshot, van een upload naar XS4all FTP... zoals je aan de network performance grafiek ziet... valt die elke keer met een vast tijd interval helemaal naar 0...
En gaat dan weer omhoog... hierdoor is mijn gemiddelde upstream erg laag zoals je ook ziet in WSFTP...

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~alexmars/Bullshit/test.jpg

Ik heb dus geen id wat het probleem is... lijkt wel een soort buffer die compleet leegloopt.... maar ik weet niet of dit waar is... ik weet ook niet of ik toendertijd op mijn Intel bak er wel of geen last van had. Ik heb ook komende tijd ook niet de mogelijkheid om het verder te testen...

Ik weet dus niet of het een software probleem is of hardware... of dat de modem gewoon brak is

ohja elke blokje op de tijdsas is 12sec.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die een USB modem heeft en er ook last van heeft???

Verwijderd

KPN heeft in de centrale's ook buffers van het een of ander, hier heb ik ook wel eens problemen mee gehad met mijn snelheid, zowel up als down. Mjah, dit zou je eerder verwachten in een gebied waar pas adsl is...

Het zou kunnen dat het daar aan ligt.

Wel eens je modem aan een andere computer gehangen? of een modem van een kennis geleend ofzo? succes.

Verwijderd

Topicstarter
Onze centrale is wel ongeveer de eerste, maar een vriend met de netwerk modem heeft er geen last van...

Maar ik heb voorlopig dus geen tijd om het ergens anders te proberen, ik had gehoopt dat iemand misschien ook dit probleem herkent of een oplossing zou weten

• 7ouis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-01 12:06
Ik heb dit ook wel eens vooral bij games merk ik het heel vaak gewoon ping rond de 40/50 en dan ineens 100/600 Ik snap ook niet hoe dit mogelijk is. Met mijn downstream loopt alles soepel (btw ik heb isdn adsl-basic van planet)

Een vriend van mij heeft precies hetzelfde pakket maar heeft niet van die uitschieters ;(

Verwijderd

hmmz als het goed is wordt binnenkort de upstream verhoogd (bij mij al het geval) Misschien is het dan opgelost ?

• 7ouis
Op dinsdag 09 april 2002 04:48 schreef BzrK het volgende:
hmmz als het goed is wordt binnenkort de upstream verhoogd (bij mij al het geval) Misschien is het dan opgelost ?
Jah daar keek ik ook al naar uit :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dan is het dus niet opgelost... kijk is naar mijn grafiek.... bij mij zakt die dus telkens tot 0KB/sec...

Dus al wordt de upstream verdubbelt... dan haal ik een AVG. van 9KB/sec |:(

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een FIX?

• 7ouis
Ik heb net een Port blocker gedownd en heb nu niet meer die uitschieters :) dus misschien moet je ff kijken welke pporten erbij jou open staan met megaping

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 19:31 schreef NOxie het volgende:
Ik heb net een Port blocker gedownd en heb nu niet meer die uitschieters :) dus misschien moet je ff kijken welke pporten erbij jou open staan met megaping
Sorry ik kan je niet helemaal volgen wat je zegt...

Verwijderd

Probeer een firewall zoals zonelaram, ik had hetzelfde maar dan met kabel, zonelarm erop and voila ping doormidden en een stuk stabieler.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al ZoneAlarm PRO ;)

Je denkt toch niet dat ik internet zonder Firewall op ga :D

Verwijderd

Topicstarter
het lijkt erop dus dat de flowcontrolblijkbaar niet goed gaat...

In het begin met uppen begin ik bij 30KB/sec
Dan zal er door de control flow opgemerkt worden dat deze snelheid handhaven geen zin heeft omdat teveel packets verloren dan gaan... en wordt de window size aan de server kant verlaagd voor mij.... Dit proces net zo lang totdat er een constante flow onstaat...

MAAAR bij mij zakt die in tot 0KB/sec dus hij lijkt wel alle packets te droppen... en dan weer helemaal van 0 beginnen met een kleine Window Size en die telkens te vegroten tot er een constante flow control ontstaat...

MAAAAR dan zakt die weer fijn in tot 0KB/sec

Gaarne hulp

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:55

Wokschotel

Op 6 wielen

Probeer het eens onder een ander OS. Ik vrees dat het gewoon een oplossing dmv eliminatie wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 april 2002 17:26 schreef Wokschotel het volgende:
Probeer het eens onder een ander OS. Ik vrees dat het gewoon een oplossing dmv eliminatie wordt.
Hehe LOL ;) dat doen we dus niet... maanden lang alle updates binnen gehaald... OS getuned, policies users etc.... Onwijs veel Applicatie geinstalled... neh dat niet...

Maar het probleem is al verholpen... Sinds mijn upstream verdubbelt is heb ik alleen een bagger upstream nog met WS Ftp waarschijnlijk is deze gewoon te brak en te oud... tijd om die te updaten

• 7ouis
Uhm ik vroeg me eigenlijk af of jij of iemand anders al een oplossing had. Ik zit namelijk met hetzelfde probleem :'(

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1240754613

Origineel
Pagina: 1