Toon posts:

[CM?] 2 Mobo's > 1 cdrom?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben echte elektro-leek :o en vrees dat dit dus ook domme vraag is... :?

Mijn doel:
2 Mobo's samen in 1 kast met 1 FDD en 1 CD (of RW)
Beide systemen moeten onafhankelijk van elkaar aan kunnen staan en de drive kunnen gebruiken.

Is dit mogelijk? En zo ja, kost t veel moeite of bestaan er al dergelijke kabels?

• Petzl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 20:57
doh , waarom moeilijk doen ...

een UTP verbinding misschien?

• Vinny_B
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-07 23:10
t lijkt me niet mogelijk...
je bent echt wel meer kwijt als je 't voor elkaar krijgt, dan een cdrommetje erbij kopen...

Verwijderd

Topicstarter
Nee, geen UTP, heb nu al netwerkje, maar zit nog met aantal oudere bakkies die ik op zo'n manier wil gebruiken.

• Kameelig
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-01 21:47
Switchje bouwen? :)

moet toch mogelijk zijn om met een beetje klussen een switch te bouwen voor een ide kabel.......

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

40 schakelaartjes maken :) :) :D >:)

[edit]

owneej 80 beide kanten 40 :D

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 22:45 schreef ReseTTim het volgende:
40 schakelaartjes maken :) :) :D >:)

[edit]

owneej 80 beide kanten 40 :D
Je vergeet de fdd, ReseTTim; 112 knopjes in je bay :)

• Kameelig
  • Laatst online: 04-01 21:47
Zie je? appeltje eitje :)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:21

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

of je hebt toevallig van die 40 polige schakelaars *D

hm.. lekker werkje toch?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 22:58 schreef Rimajo het volgende:

[..]

Je vergeet de fdd, ReseTTim; 112 knopjes in je bay :)
hehe 112 knopjes indrukken kansloos >:)

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 00:02 schreef MaXxX het volgende:

[..]

hehe 112 knopjes indrukken kansloos >:)
en allemaal tegelijk :? :P - hehe lol :P

• Bas_f
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 11:07
De helft van die 40 is al gewoon "aarde" dus hoef je er nog maar 20 te schakelen! >:)

...

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Op dinsdag 09 april 2002 00:10 schreef Bas_f het volgende:
De helft van die 40 is al gewoon "aarde" dus hoef je er nog maar 20 te schakelen! >:)
wrong 40 x 2 ivm hij ook de ff wil schakelen dus dan zit je nog aan de 80 :D >:)

mmh fdd is natuurlijk niet 40 draderig.. naja...

Verwijderd

Wat dacht je van 1 schakelaar die een Relais bedient, zo kun je verschillende ralais aan elkaar koppelen zodat je uiteindelijk toch genoeg contacten in 1 keer kunt omschakelen.

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Op dinsdag 09 april 2002 00:30 schreef hypertrance het volgende:
Wat dacht je van 1 schakelaar die een Relais bedient, zo kun je verschillende ralais aan elkaar koppelen zodat je uiteindelijk toch genoeg contacten in 1 keer kunt omschakelen.
neej dat is niet leuk!! zow gaat juist de gein er vanaf!

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
je kunt SCSI nemen, dan kun je meerdere pc's aansluiten. Voor cd-roms (en harddisks) is dat geen probleem, maar ik weet niet of een SCSI floppydrive te vinden is.

En met een batterij electronische relais is het voor IDE ook nog wel te doen.

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

• Mafioso
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:14
Maar dan zal je wel steeds moeten rebooten als je wilt switchen enzo .. lijkt me ook niet echt practisch. En terwijl een pc aan staat te switchen lijkt me ook niet zo'n strak plan. Heb wel eens een diskttedrive ontkoppelt toen me pc aan stond : vond Windows niet zo leuk (d0h)

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 01:27 schreef Mafioso het volgende:
Maar dan zal je wel steeds moeten rebooten als je wilt switchen enzo .. lijkt me ook niet echt practisch. En terwijl een pc aan staat te switchen lijkt me ook niet zo'n strak plan. Heb wel eens een diskttedrive ontkoppelt toen me pc aan stond : vond Windows niet zo leuk (d0h)
echt windows(op melodie van 'echt hema') :)

maar je kan het via scsi doen of niet.

owja resettim.
een ATA33 kabel heeft 40 aders, hij gebruikt er echt maar 24(geloof ik) van de 40(de rest is ground).

een ATA66/100 kabel heeft wel 80 aaders maar ook het zelfde aantal word weer gebruikt, maar nu zit er tussen ieder draadje een loze draad(die vangt stooring op).

het is een feit >:)

• LEiPiE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:18

LEiPiE

... (ing. van weinig woorden)

Op dinsdag 09 april 2002 00:30 schreef hypertrance het volgende:
Hehe, dat zal ff een takkenherrie geven >:)

Papa x3, PHP-progger, Citrofiel, import-Tukker, muziekliefhebber

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Op dinsdag 09 april 2002 01:41 schreef KingOfDos het volgende:

owja resettim.
een ATA33 kabel heeft 40 aders, hij gebruikt er echt maar 24(geloof ik) van de 40(de rest is ground).
met 8 bits datakanaal? leve de innovatie!

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Topicstarter
Gezien de reacties zal t dus helemaal niet mogelijk zijn wat ik eigenlijk bedoelde:

1 CDD => 2 mobo's die allebei AAN staan.
FDD is eigenlijk overbodig.

De bedoeling was om een simpele workstation te maken als extratje in mn netwerk en CDD is dan alleen maar voor t geval dat...
2 CDDs in die kast haalt de lol weg >:)
(en maakt de kast wat groter :'( )

Verwijderd

oplossing: scsi, je kan een scsi kabel tussen twee mobo's hangen met een cdrom en floppy eraan, wel een duur geintje ;)

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Als ze allebei tegelijk aanstaan zou ik toch echt wat extra netwerkkaarten en een crosskabeltje inslaan. Moet er maar 1 van tweeen aanstaan dan is een schakelingetje die veertig transistortjes doet natuurlijk het makkelijkst - zeker als je die gewoon aan je 5V koppelt (en het eenenveertigste schakelaartje de 5V van de ander laat afkoppelen), de eerste die aangaat pakt de CD and that's it... Moet voor een tientje wel te bouwen zijn, schat ik. Maar vraag niet hoe :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

op 1 aansluiten, dan netwerkverbinding tussen beide mobo's en bij de mobo zonder cdrom drive, de cdromdrive als network drive mappen :)

voila

...gamen blijft leuk...

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op dinsdag 09 april 2002 20:51 schreef RoadRunner84 het volgende:
oplossing: scsi, je kan een scsi kabel tussen twee mobo's hangen met een cdrom en floppy eraan, wel een duur geintje ;)
Dat had ik dus al gezegd :+
Zo duur is SCSI overigens niet. Het zijn vooral de SCSI-harddisks die zo duur zijn. Voor een CDdrive kun je een heel goedkoop controlertje gebruiken (wel opletten dat je het SCSI-ID ervan kunt wijzigen).

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

• Looki
  • Laatst online: 04-03 14:43

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

anders is windows zo fijn... als je hem ompoolt dan gaat windows zoeken naar de drive eens in de zoveel tijd.. dan geeft ie een fout... en windows kennende loopt ie fast..

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• AMDtje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01 00:13
Netwerkje is gewoon de simpelste oplossing.

• PPanic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-07 20:21
Op dinsdag 09 april 2002 01:41 schreef KingOfDos het volgende:

[..]

echt windows(op melodie van 'echt hema') :)
Ik werk bij HEMA, klinkt leuk toch (echt windows)

INVENTARIS

Pagina: 1