Toon posts:

Sony Beamer + laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Sony VPLVW10HT beamer die ik gebruik om dvdeetjes af te draaien en een beetje PS2 te spelen. Op zich wel relaxed :), maar ik zou nu dus ook graag wat gedownloade zooi erop willen afspelen. Als ik het via de standaard svhs uit van de laptop op de beamer aansluit verlies ik aardig wat scherpte. Nu wou ik het dus met een vga naar rgb kabel proberen (schijnt volgens amerikaanse specs een vga-->5RCA kabel te zijn), maar kan deze kabel nergens vinden. Dacht dat ik er met een vga-->BNC en een BNC-->RGB kabel ook kon komen, maar kan deze laatste (BNC naar RGB) niet vinden. Iemand misschien een idee hoe ik dit kan oplossen of misschien waar ik deze kabel kan vinden?

Thanx,
KmF

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als je zo'n VGA naar BNC kabel hebt ben je er al bijna. Je hebt dan 5 BNC pluggen met als signalen rood, groen, blauw en horizontale en verticale sync signalen. Enige wat je nog zou moeten doen om naar RCA (ook wel tulp of cinch genoemd) is een verloopje van BNC naar RCA (of tulp ..). Deze kun je als het goed is bij een lokale electronica zaak wel kopen.

Verwijderd

Ehhh bij mij is een rgb kabel ook gewoon een monitor kabel.

Volgens mij moet je een gewone monitorkabel hebben, maar dan een mannetje mannetje. Dat werkt ook op mijn beamer.

Mooi ding trouwens :D

http://www.projectorcentral.com/projector_details.cfm?part_id=623

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:29

Nitai

Live the life you love.

woo...duur man!

beetje offtopic maar....zijn er een beetje betaalbare beamers out there?

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-03 18:45

Exterazzo

Qeasy

Op dinsdag 09 april 2002 09:38 schreef Nitai het volgende:
woo...duur man!

onder de € 2500 zul je niet snel komen

Audentia

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op maandag 08 april 2002 21:56 schreef kmf het volgende:
Ik heb een Sony VPLVW10HT beamer die ik gebruik om dvdeetjes af te draaien en een beetje PS2 te spelen. Op zich wel relaxed :), maar ik zou nu dus ook graag wat gedownloade zooi erop willen afspelen. Als ik het via de standaard svhs uit van de laptop op de beamer aansluit verlies ik aardig wat scherpte. Nu wou ik het dus met een vga naar rgb kabel proberen (schijnt volgens amerikaanse specs een vga-->5RCA kabel te zijn), maar kan deze kabel nergens vinden. Dacht dat ik er met een vga-->BNC en een BNC-->RGB kabel ook kon komen, maar kan deze laatste (BNC naar RGB) niet vinden. Iemand misschien een idee hoe ik dit kan oplossen of misschien waar ik deze kabel kan vinden?

Thanx,
KmF
VGA naar BNC moet je hebben.. zitten 5 coaxjes in.. en die gaan naar 5 BNC connectoren.
Bezuinig niet op de kabel, helemaal omdat je vrij hoog in resolutie moet gaan om de volledige kwaliteit van de LCD panelen te benutten, met goedkope kabels krijg je ghosting en veel ruis.

Mooie projector trouwens.. ruilen ? ;)

En duur is hij juist in verhouding helemaal niet.. Meeste projectoren kosten het dubbele.. Maar wat wel heel erg mooi aan deze projector is, is dat hij 16:9 LCD panelen heeft.
Grote nadeel is dat hij vrij veel uitval heeft kwa pixels, en dat de lamp "maar" 1000 uur meegaat.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• tbusquet
Op dinsdag 09 april 2002 09:43 schreef Exterazzo het volgende:

[..]

onder de € 2500 zul je niet snel komen
Nieuw niet nee, maar je moet gewoon 2de hands gaan zoeken.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Topicstarter
Ben er erg tevreden over, echt een perfect ding vooral als je een beetje GT3 erop speelt :)

• tbusquet
Op dinsdag 09 april 2002 15:59 schreef kmf het volgende:
Ben er erg tevreden over, echt een perfect ding vooral als je een beetje GT3 erop speelt :)
Damn, dat is echt zonde van de 16:9 mogelijkheden van dat ding man ! Ruilen ? Kan je teminste fullframe spelletjes spelen :)

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-02 15:25
We gebruiken hier thuis een VW11HT, en hebben van Oehlbach de benodigde kabels gekocht. Dus VGA naar BNC en vervolgens 5 plugjes om van BNC naar RCA te gaan. Een erg mooie kabel kan ik je zeggen. Wij waren totaal iets van 80 Euro kwijt.

Tbusquet, kweet eigenlijk niet of er verschil is, maar de VW11 heeft 3000 branduren :)

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-02 15:25
Op dinsdag 09 april 2002 09:38 schreef Nitai het volgende:
woo...duur man!

Ja, maar dan is het meestal CRT. Dat zijn grote zware projectors, maar geven wel erg mooi beeld. Dus als ie eenmaal op z'n plek staat :9
Ze beginnen bij de 1000 Euro.
Pagina: 1