Harware config

Pagina: 1
Acties:

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Momenteel heb ik deze Hardware configuratie
Primary Master => Harddisk
primary Slave => none
secodary Master => cd-rom
secodary slave => rewriter

Is dit goed of kan ik het beter anders zetten? Ik krijg vandaag ook een nieuwe Harddisk erbij van IBM die dus het bovenstaande vol maakt.
Waarom deze vraag nou als ik met nero on the fly wil branden dan geeft ie aan dat er twee devices op een ide-bus zitten en dat vindt ie niet fijn geloof ik.Kan iemand mij vertellen of deze config goed is of niet.Zo niet wat moet ik veranderen,ook met nieuwe harddisk erbij.
mijn pc bestaat uit de volgende onderdelen:
Mobo = Asus P2B
CPU = Pent III 650 coppermine
MEM = 256 MB
HDD = Quantum 6.2 G
HDD = (IBM 30 G)
cdrom = Aopen 40X
rewriter =CDD3610 philips

De rest laat ik maar effe achterwege.

OKE

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Normaal moet dit gewoon werken. Je zou kunnen proberen om ff een ceedeespeler om te hangen naar je primary-slave om te kijken wat nero dan zegt.

Money for nothin' and your chicks for free

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 19:07

dominic

will code for food

Ik hou ook altijd mijn Cdrom op secondary slave en mijn brander op primary slave. Dan gaat het prima.

Download my music on SoundCloud

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-08 17:14
Ik zou gewoon het volgende doen:

prim mas: IBM 30g
prim slv: Quantum 6g
sec mas: fikker
sec slv: speler

Dan is je writer master over de sec bus. Zou moeten werken, zo heb ik ook jaren lang CD's gefikt met Nero. Tegenwoordig heb ik RAID, dus zit het iets anders in elkaar ;)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Zo goeiedag dat valt vies tegen effe een schijfie afhangen. :)
Ik heb de IBM harde schijf erin zitten en hij staat momenteel nog op Primary slave omdat ik niet weet hoe ik die Quantum van de master af moet halen en naar slave moet zetten.Aan de achterkant staat het jumpertje van de Quantum helemaal links verticaal.En verder staan er geen afbeeldingen van andere configs.En ik heb ook geen beschrijving Help!
En van de IBM staat het jumper rechts boven horizontaal en het tweede jumpertje heb ik er maar even uit gehaald.
Maar in mijn windows zie ik heel die tweede disk niet en in partitionMagic geeft ie aan disk 2 unallocated.

En dat omhangen van die cd-rom en Rewriter komt later wel ik wil eerst dat het allemaal goed zit met die H-schijven. HELP :)