ECS K7S5a dood of iets anders?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb bij Gistron de volgende onderdelen gekocht:
- ECS k7s5a mobo
- 256 mb DDR geheugen
- Duron 1000 Mhz
- Cooler
- kast

Ik heb nu alles inelkaar gezet. Als ik de pc aanzet dan gebeurt er vrijwel niets: alleen de cooler begint te draaien. Op het beeld verschijnt niets. De CPU wordt ook niet warm als ie een tijdje aanstaat(dus als ik daarna de cooler eraf haal). De computer is ook niet uit te schakelen met de power button(ook niet na 10 sec). Ik kan em alleen uitschakelen met de reset knop. Als ik em hierna probeer aan te zetten gebeurt er helemaal niets. Ik moet dan de kabel van de voeding eruit trekken en em er een paar sec later weer inproppen. Dan kan ik em weer 1x aanzetten. Ik hoor ook geen piepjes.

Aan welk onderdeel ligt dit? Alvast bedankt.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Verwijderd

ik denk haast wel je mobo. Kan je niet je processor en ram testen in een andere config (tweakersvrienden ofzo :P)

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
IDE-kabel omdraaien? Dit soort symptomen hoort daar wel bij.

Verwijderd

Of je hebt iets niet goed aangesloten... of je mobo is DoA :(

• wcduck
  • Niet online
Zelfs zonder die ide kabel zou ie toch beeld moeten geven, of niet?

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Check je reset knop en je powerknop eens goed. Verder moet je ook je videokaart STEVIG aandrukken. Echt HEEL STEVIG.

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Zonder videokaart gaat een goed werkende plank piepen. Pieptieniet dan istiedood....

Verwijderd

Ff de volgende punten.

1) Heb je extra hardware om te testen.
2) Zo ja, probeer eerst eens een andere voeding. Aangezien je CPU fan wel draait, kan deze voeding wel ok zijn.
3) Is je systeem helemaal kaal? Dus alleen de Videokaart erin, 1 geheugen reepje enz.
4) Probeer het geheugen in verschillende bankjes.
5) Heb je je cpu goed bevestigd? Koelpasta e.d.

Tis gewoon een kwestie van elimineren en uitvinden welke onderdelen het doen d.m.v. testen in een ander systeem.

Kun je dit niet doen, dan zou ik terug naar de winkel gaan en daar je moederbord laten testen.

Suc6

Verwijderd

als het goed is heb je een waarschuwing gehad dat je eerst moet kijken of de jumper van clear bios
wel in de goeden stand staat

als deze verkeerd staat is er geen bios
en kan de pc ook niet op starten

dat verklaart dus dat je geen beeld heb

Verwijderd

Heb onlangs 2 zo'n borden gehad met ook zo'n rare effecten

gebruik je een stopcontact met aarding ?
als dat niet zo is een uur of 10 mobo met rust laten en op een ge-aard stopcontact testen, was het van mij ook ...

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:48
Ik had een moederbord gekocht bij Etelcom in Rotterdam. Ingebouwd bij mn little Brother. Compu aan. EN GEEN BEELD. Nieuwe videokaart alles geprobeerd. Ik mn pa al gevraagd terug te gaan morgen. De volgende ochtend nog even gekeken en dat ding gaat aan en draait nu als een tierelier. Is alweer 3 x uit elkaar geweest en vertoonde geen symtomen. Check het geluk dus maar eens.

• wcduck
  • Niet online
Het geheugen heb ik nu in een andere pc getest. Dat werkt. Ik start de pc echt kaal op. Zelfs zonder hd(dus mem, cpu, vid kaart).

Als ik de videokaart los haal dan piept ie niet. Zo ook met het geheugen, net als de cpu.

Dat cmos clear stond al goed, had ik vantevoren op gelet.

Iemand nog suggesties? Ik ben bang dat het testen van de cpu moeilijk gaat worden.

Dus de onderdelen die kapot kunnen zijn zijn:
- mobo
- cpu

Welke is het?

Verwijderd

als de fans en de harde schijfen blijfen draaien zonder dat hij uit gaat dan is de cpu niet dood
maar wel de mobo (meestal de bios)

je kan de batterij er uit halen en dan op starten
als de batterij dan leeg is dan start hij niet op (sommege mobo's wel)

• wcduck
  • Niet online
Als ik een hd erop aansluit dan draait deze niet. Hij spinnt dus niet up.

Verwijderd

dan is de moederbord naar de kloten

• narotic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-11-2021
Misschien kan het zinvol zijn nog even het bios te resetten. Ik had laatst ook dat mijn pc niets deed. Maar dan ook echt niets!! Alleen het power ledje ging branden, geen fan ging draaien, harde schijven kwamen niet op gang etc. Bleek dat ik een stekkertje van mijn voeding op mijn Live Drive niet goed had zitten. Probeer dus ook even je voeding een voor een aan te sluiten, kans dat het daar aan ligt.

- = Step Into The Pit | Industrial Strength = -

Verwijderd

ik had hetzelfde toen ik vorig jaar september een K7S5A inbouwde. Pas toen ik het bord uit de kast haalde, op de tafel legde (op dat bescherm-materiaal)en toen de videokaart zeer stevig aandrukte, en daarna nog steviger aandrukte (bijna door de tafel heen als het ware), startte de boel op. Proberen kan geen kwaad. Zorg wel voor een stevige tafel! >:)

Verwijderd

Dat is je moederbord heb ik ook een keer gehad toen ik dat moederbord inbouwde :(.

Helaas hijs d00d.

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Let op als je bij de ECS de CMOS gaat clearen dan moet je wel je voedingskabel uit je computer halen. Als de kabel er namelijk in zit dan cleared hij de CMOS niet, klinkt vreemd maar toch is het zo.

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

• Bjorker
  • Laatst online: 18:35

Bjorker

Cadillacs rule!

Als de harddisk niet opspint dan lijkt het me toch meer een probleem in je voeding, en niet in je mobo of cpu.

Nope

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Heb je el-cheapo OEM geheugen gekocht? Zo ja: duurder spul van een goed merk erin.
Ik dacht ook dat dat ECS bord van mij dood was, maar bleek dus aan een niet werkende combinatie met dat geheugen te liggen :(

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

idd het ECS bordje is erg gevoelig kwa geheugen. gewoon een bekend merk erin doen. en GEEN combinatie van sdram en DDRram gebruiken. :) maar dat wist je zelf denk ik ook wel.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• wcduck
  • Niet online
De cmos clearen had ik al geprobeerd.

Ik heb nog wel ander geheugen, maar daar ligt het niet aan aangezien in het in een ander ECS k7s5a mobo heb getest. Is het trouwens zo dat de hd moet up gaan spinnen als de voeding aan is? Dat doet ie namelijk niet. Of gaat dit via het mobo? Als er een kapotte/niet goed ingedrukte vid kaart inzit dan hoort ie toch te piepen? Er zit trouwens een PCI vid kaart in.

• dirkie
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

dirkie

THE WORLD !!!!

Dat AGP slot van die K7S5A is een beetje vaag. Als ik me mobo los had, dan deed ie het gewoon, maar had ik hem ingebouwd in de kast, dan deed ie het weer niet. Uit eindelijk bleek het dus de videokaart te zijn die schreef in het slot zat, maar dat kwam dus eigenlijk door de backplate van de kast...

Maar goed, misschien een beetje overbodig omdat je mobo wel gaat piepen als de videokaart er niet goed inzit, en je was al tot de conclusie gekomen dat ie dat niet deed..

Het handigst is als je eerst je CPU en geheugen in een ander moederbord kan testen... Maarja, dan moet je die wel voor handen hebben natuurlijk.

Eat my shorts !

• narotic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-11-2021
Kijk alsjeblieft nog even alle voedingsstekkers na (de molex dan). Trek ze gewoon overal vanaf (zonder hd etc. start ie ook op, laat de ide wel gewoon zitten). Krijg je nu wel beeld, stop er dan 1 op, nog een keer proberen.

Zoals ik al zei, maakte bij mij laatst een stekkertje kortsluiting ofzo, ook gevolg dat er NIETS meer gebeurde, ook geen piep. En bovendien moest ik na het aanzetten ook weer ff wachten voordat ie weer aanging (wat ik alleen aan het brandende powerledje kon zien).

- = Step Into The Pit | Industrial Strength = -

• Ooyevaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 06:58
Heeft je voeding wel voldoende vermogen voor je processor ?
Niet elke 300Watt voeding kan genoeg stroom op 3,3volt leveren.
Ik had hetzelfde in mijn andere systeem met een a7v en een thunderbird1330, voeding plat gedrukt en niets draaide behalve de fans.

Nu een goede 300watter geplaatst en beide lopen goed; a7v met t'bird1330 en ECS met xp1700+

Yamaha FZ1 :-)

• wcduck
  • Niet online
De kast is net nieuw, dus ook de voeding. Hij is 300 Watt, lijkt me toch wel genoeg.

• wcduck
  • Niet online
Ik heb een andere voeding geprobeerd: nu krijg ik wel beeld. Het ligt dus blijkbaar daaraan. Hopelijk hoef ik nu niet de gehele kast op te sturen naar Gistron.

Nog bedankt allemaal voor de reacties.

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Ik had ook zo'n bord met durun 1 ghz bij gistron besteld.. Hij is al voor de 3e keer terug nou.. Eerst had ik ook geen beeld en toen weer wel en nou weer niet .. ik denk cpu core kapot.. :(

Arch Linux

• wcduck
  • Niet online
Op woensdag 10 april 2002 14:57 schreef joRDzz het volgende:
Ik had ook zo'n bord met durun 1 ghz bij gistron besteld.. Hij is al voor de 3e keer terug nou.. Eerst had ik ook geen beeld en toen weer wel en nou weer niet .. ik denk cpu core kapot.. :(
Weet je dan zeker dat het ook niet de voeding is? De cpu fan deed het namelijk bij mij wel. Het leek gewoon net of het mobo kapot was, maar dat was het dus niet.

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Op woensdag 10 april 2002 17:45 schreef wcduck het volgende:

[..]

Weet je dan zeker dat het ook niet de voeding is? De cpu fan deed het namelijk bij mij wel. Het leek gewoon net of het mobo kapot was, maar dat was het dus niet.
Ik heb een andere voeding geprobeert, mijn cpufan draaide ook gewoon..

Arch Linux

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op dinsdag 09 april 2002 08:48 schreef ronaldmathies het volgende:
Let op als je bij de ECS de CMOS gaat clearen dan moet je wel je voedingskabel uit je computer halen. Als de kabel er namelijk in zit dan cleared hij de CMOS niet, klinkt vreemd maar toch is het zo.
Geloel, bij mij werkt het gewoon zo, met of zonder kabel, idem dito bij een vriend van van me die ook dit bord heeft.

Verwijderd

Ik heb een andere voeding geprobeerd: nu krijg ik wel beeld. Het ligt dus blijkbaar daaraan. Hopelijk hoef ik nu niet de gehele kast op te sturen naar Gistron.
Nog bedankt allemaal voor de reacties
Ik heb dus zelfde probleem met Gistron computer. Wel ander mobo (MSI kt266), computer start heel even op en gaat meteen weer uit. Ik ga ook nog niewe voeding proberen als ik het hier zo lees. Heb zon el cheapo Gistron kast met brakke 300w voeding dus verbaasd me nix als het daaraan ligt. Ik heb trouwens mn stopcontacten ook niet geaard. Ga ik ook maar eens achteraan als ik de verhalen zo lees :-)

Verwijderd

Maar als de voeding nou niet genoeg stroom levert...Waarom gaat ie dan zomaar na een half jaar ermee kappen (bij mij dan). Het lijkt me logisch dat er dan vanaf het begin problemen zijn. Of is dat niet zo?
Pagina: 1