Toon posts:

FTP Filepermission Acces Error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb draaien BulletProof Ftp Server. Ik heb het een account aangemaakt ne die de rechten gegeven over de map die van hem is. Nu kan hij er in.. Hij kan dingen verwijderen/plaatsen/noem maar op Maar 1 ding niet en toch wel het belangrijkte als het om een webaccount gaat. Het gaat om chmod gebeuren.
In mijn ftp inloggen komt er te staan: This server does not support changing file permissions
Terwijl die account alle rechten heeft.. Inclusief het recht een bestand zijn rechtne te wijzen..
kan iemand mij vertellen waarom dit niet wil werken... ik ben al naar knowlagebase geweest van microsoft maar.. kon daar niet normaal taal aanvastknoopen.

Verwijderd

Wat heeft de knowlagebase van MS nou met bulletproof FTP te maken :?

Heb je de CHMOD commando's wel helemaal goed :?

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Misschien ondersteunt de FTP server(software) het wel niet :?

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Op maandag 08 april 2002 23:58 schreef Jotti het volgende:
Misschien ondersteunt de FTP server(software) het wel niet :?
Klopt.. CHMOD werkt niet met BPFTP. Werkt dat uberhaubt wel met Windows FTP servers eigenlijk??

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
euh microsoft heeft niks met Bullet Proof te maken.. Ik draai windows 2000 advance server. euh ook de ftp daarvan ondersteunt het niet. Ik ben daarom ook op zoek geweest hoe dat CHMOD gebeuren werkt vandaar.
Mijn FTP server ondersteunt het wel het ligt ergens anders. Ik denk zelf dat ik wat moet installeren omdat chmod te kunnen gebruiken maar wat? en waarvandaan haal ik dat?
Op dinsdag 09 april 2002 10:00 schreef Ook het volgende:

[..]

Klopt.. CHMOD werkt niet met BPFTP. Werkt dat uberhaubt wel met Windows FTP servers eigenlijk??
euh.. BUlletProof onder steunt het wel. enzo dra je een betere weet wil ik dat graag horen. wel eentje waar je 100% zeker van bent dat die werkt.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Op dinsdag 09 april 2002 10:27 schreef Flyer17 het volgende:
euh.. BUlletProof onder steunt het wel. enzo dra je een betere weet wil ik dat graag horen.
...
Hoe weet je zo zeker dat die BP server dat ondersteunt dan..? In de help vind ik een hele lijst commando's waar chmod niet tussenstaat.. ;)

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 11:49 schreef Ook het volgende:

[..]

Hoe weet je zo zeker dat die BP server dat ondersteunt dan..? In de help vind ik een hele lijst commando's waar chmod niet tussenstaat.. ;)
Ik heb gekeken. en ik kon het inderdaadt niet vinden.. Terwijl ik toch zou zweren dat ik het wel gezien had :? nou jah iedergeval vraag ik nu aan ieder wie dan wel een geschikt FTP server weet die dat wel doet.. Ik heb er eentje nodig die dat kan vandaar.

Verwijderd

Topicstarter
Nu had ik ff Serv-U geinstalleert die heeft dat ook niet. Wel File Acces zoals BulletProof maar ook weer dat als je in internet exploder inlogd van This server does not support changing file permissions <-- en juist dat is belangrijk. En juist daaruit kom ik er niet uit.

Verwijderd

Topicstarter
heeft dan niemand een idee? Ik zoek me rot ik vraag rond en niemand en dan ook niemadn die ik ken weet daar een antwoord op.

• DARKLORD
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-07 10:24
chmod is alleen voor *nix systemen..

als je raidenftpd installeerd, voor windows, dan kan je hier wel gebruik van maken... hij chmod dan niet echt de bestanden, maar maakt een file aan in de directory waarin rechten staan voor het gebruik van bepaalde files.. die file die aangemaakt wordt is alleen zichtbaar als je hardeschijf, maar niet via je ftp browser

• DARKLORD
oja.. hier is de site voor raiden

http://www.raidenftpd.com

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 19:45 schreef DARKLORD het volgende:
chmod is alleen voor *nix systemen..

als je raidenftpd installeerd, voor windows, dan kan je hier wel gebruik van maken... hij chmod dan niet echt de bestanden, maar maakt een file aan in de directory waarin rechten staan voor het gebruik van bepaalde files.. die file die aangemaakt wordt is alleen zichtbaar als je hardeschijf, maar niet via je ftp browser
ik gaan die nu downen en proberen..
Ik heb andere wel eens horen zeggen dat Chmod ook op windows werkt maar bla bla bla... daarom heb ik het dus nooit voor elkaar gekregen wegens dat bla bla bla gebeuren dat niet erg duidelijk was.

• DARKLORD
raiden is best ff lastig in te stellen met je virtual file system.. maar als dat niet lukt, dan zeg je et maar

zit trouwes ook SSL in raiden.. oftewel bestanden encrypt via ftp versturen

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 19:58 schreef DARKLORD het volgende:
raiden is best ff lastig in te stellen met je virtual file system.. maar als dat niet lukt, dan zeg je et maar

zit trouwes ook SSL in raiden.. oftewel bestanden encrypt via ftp versturen
euh.. Het aan de praat krijgen met user.. ok.. In eigen map.. Ok.. File persmission bij eigenschappen van file.. Nop.

Verwijderd

Topicstarter
zo gezegt. ik heb nog steeds het zelfde probleem

• DARKLORD
ik kan bij mezelf gewoon chmodden.. geen probleem
hoe ziet je .vfs eruit dan?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 23:31 schreef DARKLORD het volgende:
ik kan bij mezelf gewoon chmodden.. geen probleem
hoe ziet je .vfs eruit dan?
Nu heb ik dat ik op mijn ftp kom.. maar krijg geen Username/pass gevraagt als ik gewoon via internet exploder ga.
Alleen elke account die ik maak komt automatisch in de map van de root.. en niet van hun account map zelf?

• DARKLORD
hmmm ksnap je ff niet..

maar anders moetje ff kijken in die help files die derbij zitten.. is uitgebreid uitgeled..

en anders kan je altijd nog het forum van raidenftpd gebruiken...

Verwijderd

Topicstarter
Hmz Het maakt niet uit wat ik bedoelde. want ook dit is niet wat ik bedoelde :'(
Kijk: ftp://ftp.xs4all.nl <-- open deze met Internet Explorder. en dan rechtermuis knop en dna eigenschappen van willekeurige map/file. Daar zie je wat ik bedoel. Hun hebben dat filerechten wel voor elkaar. En behalve Linux te draaien ook via Windows 2000 Server. Ze gebruiken MSFTP. van microsoft zelf?
Nou nu mag iedereen me lek schieten maar ik krijg het niet voor elkaar. In alle hoeken/gaatjes gekeken maar namij idee is dat niet mogelijk zonder een apart programma? Kan iemand mij uitleggen wat ik gewoon verkeerd doe. Juiste FTP kan ik al niet vinden. Dat RaiderFTP. Goed FTP maar zelfde als BulletProof. alleen BulletProof is gebruikers vriendelijker na mijn idee.

Verwijderd

Topicstarter
Ook na enige tijd zoeken en vragen aan ander heb ik vernomen dat het gewoon heel simpel niet te vinden is.
Daarom ben ik gaan zoeken of het mogelijk zou zijn via een andere manier.. maar ook hier heb ik niet echt ideeën over. Jah het verhelpen met een asp script krijg ik te horen. Maar nu heb ik daar wel naar gezocht.
Ja het gebruiken van een database die dat soort dingen in de hand houdt.
Ook naar gezocht maar ook niet veel gevonden.

IK heb alles draaien op windows 2000...
Maar ik heb ook een Linux pc staan met wel FTP waar het wel mogelijk is. Kan ik dit eventueel koppelen dan? Of weet iemand hoe ik het wel met win 2000 kan doen met dan maar met behulp van database / asp script / cgi / php noem maar op?
Pagina: 1