dvd onder linux stottert :(

Pagina: 1
Acties:

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Ik gebruik ogle als dvd speler (xine doet helemaal niets :,( )
maar zodra ik een film wil kijken dan stottert het beeld als een bezetene :(

Ik heb al geprobeerd dma aan te zetten, maar dat heeft niet het gewenste resultaat het beeld blijft stotteren.

Hoe kan ik dit oplossen :?

draai debian (woody)kernel 2.4.18 op een PIII800 met 512mb intern heb een geforce2TI 64mb videokaart en de Nvidia 2880 drivers.

Verwijderd

Je hebt het al geprobeerd waarschijnlijk, maar naast DMA is IRQ unmasking (-c1) minstens even belangrijk.

Ik heb een vergelijkbaar systeem met het jouwe (minder geheugen en een GF2MX), en mplayer doet hier goed zijn ding na hdparm -c1 -d1 /dev/hdd (mijn dvd reader).

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Op maandag 08 april 2002 21:11 schreef Hawk het volgende:
Je hebt het al geprobeerd waarschijnlijk, maar naast DMA is IRQ unmasking (-c1) minstens even belangrijk.

Ik heb een vergelijkbaar systeem met het jouwe (minder geheugen en een GF2MX), en mplayer doet hier goed zijn ding na hdparm -c1 -d1 /dev/hdd (mijn dvd reader).
thx die optie had ik dus niet aan staan |:(

nu lijkt het goed te lopen, maar ben nog maar bij de intro dus ik wacht nog ff af :)

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Nee dus stottert nog steeds :'(

Intussen -d1 -c1 en -u1 geprobeerd, maar geen van alle laat het stotteren verdwijnen (en dat het zonder stotteren kan weet ik want onder mandrake werkte het altijd goed)

• deadinspace
  • Laatst online: 14-08 09:26

deadinspace

The what goes where now?

Hoe stottert het? Is het gewoon 'hakkelig', of staat het beeld gewoon af en toe een seconde stil ofzo, of wat precies?
Spint je dvd toevallig telkens down, waarna hij weer moet upspinnen omdat er weer data van nodig is? (Dat hadden wij hier ooit)

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Op maandag 08 april 2002 22:01 schreef deadinspace het volgende:
Hoe stottert het? Is het gewoon 'hakkelig', of staat het beeld gewoon af en toe een seconde stil ofzo, of wat precies?
Spint je dvd toevallig telkens down, waarna hij weer moet upspinnen omdat er weer data van nodig is? (Dat hadden wij hier ooit)
Is hakkelig zover ik kan nagaan spint de dvd gewoon constant dus er is volgens mij wel een constante datastroom.
Ik heb ook al gecheckt of er andere programma's veel vragen van mijn systeen (via top), maar ook dat is niet het geval.

Heb al getest in verschillende omgevingen.

Gnome, KDE en WM, maar qua playback zit er geen verschil tussen.

Verwijderd

Ben je echt 100% zeker dat de nvidia drivers correct geïnstalleerd zijn ? De standaard drivers worden na elke reboot terug gebruikt als je de nvidia module niet meer met insmod voor het starten van X laadt bv.

Als je het echt niet meer weet, kan je misschien ook de vob's van de DVD Decss'en. Misschien gaat er iets verkeerd met de authenticatie van de DVD ?

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Op maandag 08 april 2002 23:02 schreef Hawk het volgende:
Ben je echt 100% zeker dat de nvidia drivers correct geïnstalleerd zijn ? De standaard drivers worden na elke reboot terug gebruikt als je de nvidia module niet meer met insmod voor het starten van X laadt bv.

Als je het echt niet meer weet, kan je misschien ook de vob's van de DVD Decss'en. Misschien gaat er iets verkeerd met de authenticatie van de DVD ?
Ja ik ben 100% zeker dat de nvidia drivers geladen worden tijdens de boot (nvidiasplashscreen @ boot) het gebeurd echter niet bij een dvd, maar bij meerdere.

btw hoe dcss ik de vob's :?

Verwijderd

Decss is eigenlijk illegaal. Er zijn al andere tools die een DVD kunnen "rippen", en die zogezegd legaal zijn, maar ik vind ze toch maar in een schemerzone zitten.

Google wat voor de mods een slotje op dit draadje zetten met je terechte vraag.

• Kippenijzer
  • Laatst online: 05-08 11:58

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Owkee, beetje oud topic, maar achtte het nutteloos om een nieuwe te openen... Wat zijn nou zoal de ervaringen met DVD spelen onder linux? Ikzelf ben uiteindelijk voor DVD's (en dan automagisch ook snel de rest van het PC gebruik) naar dat andere OS teruggegaan :(

Dus welke progjes gebruiken jullie ervoor, welke resoluties draaien jullie, welke proc's in de systemen en in geval van bijvoorbeeld Mplayer, welke videorendermethode?

Ik heb dus zelf mplayer met alle verschillende opties geprobeerd @ P3-800, maar het is me nooit gelukt om een DVD mét ondertiteling aan vloeiend te spelen...

• infirit
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-12-2022
Het is erg belangrijk dat je de oude liddvdcss gebruikt. Niet die 1.X serie, die vreten van je resources. Of download de laatste 0.90pre5 deze heeft een geoptimaliseerde libdvdread en libdvdcss. Greetz

• deadinspace
  • Laatst online: 14-08 09:26

deadinspace

The what goes where now?

Ik ken maar één computer met dvd speler in mijn buurt, dus veel ervaring heb ik er niet mee.

Maar het is een tbird-1.4 met 256 MB ddr ram en Matrox g450.

Hierop gebruiken we mplayer (met vo=sdl, sdl gebruikt dan automatisch xv als dat er is), op gewoon de desktop-resolutie (1600x1200) want xv scaled dat wel.

Ondertiteling weet ik eigenlijk zo snel niet of dat werkte...

Verwijderd

Kippenijzer:
dus welke progjes gebruiken jullie ervoor, welke resoluties draaien jullie, welke proc's in de systemen en in geval van bijvoorbeeld mplayer, welke videorendermethode?
progje dat ik gebruik is ogle :) , resolutie 1024x768. de proc is een p3-850, het systeem heeft 256mB sdram, videokaart is een ati rage 128 (32mB); - werkt hier allemaal goed, ook met ondertiteling;

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-08 17:33

WHiZZi

Museumdirecteurtje

AMD Duron 900, 768MB RAM, nVidia TNT 2 met 32MB RAM
KDE 3.0 op kernel 2.4.9-34
DVD is een Sony 48x12x DVD ding..

En verder geen problemen na het installeren van libdvdcss en ogle :)
(Overigens, Xine werkt ook, maar die heeft geen menu-support.. ogle wel)

oh ja, resolutie is 1024x768 @ 24bit en een SB128PCI (arts driver)

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Pagina: 1