Toon posts:

probleem floppy drive

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yo iedereen,

Zit met een probleem met mijn floppy drive zoals je uit het onderwerp wel kon afleiden |:(
Telkens ik een floppy er in steek en hem wil lezen in verkenner zegt hij dat de diskette niet geformatteerd is, zelfs al ik zeker ben dat er iets op de diskette staat :?
Heb XP staan, dus een andere driver zal wellicht ook niks helpen.
Heb wel wat zitten modden aan mijn kast en zo maar heb wel telkens de drive eruit gehaald, dus een hardwareprobleem is het denk ik ook niet.
Kan iemand mij helpen :? Alvast bedankt!

P.S.: sorry als ik niet direct antwoord, ben namelijk niet de hele tijd online met mijn 56k'tje ;)

• Homerius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-04 11:21
Misschien een open deur die ik intrap, maar zitten de connectoren goed :?

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
of hijs kapot OF de kabel zit niet goed :)

voor de rest heb ik geen ideeen, ja 1 nog btw, als je smartmedia/memory stick adapter driver verkeerd geinstalleerd hebt dan wil ie ook wel eens raar doen, maar ik neem aan dat jij dat niet hebt

Verwijderd

Topicstarter
Die heb al enkele malen gecheckt.
Tenzij de flatcable natuurlijk beschadigd is en je dat aan de buitenkant niet ziet :?
Maar of dat de die melding kan veroorzaken betwijfel ik.
Heb geen reserve liggen dus kan niet testen :'(

• sniper20
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-11-2025
Heb je geen diskette, waar je van op kunt starten. Bijvoorbeeld een opstartdiskette maken van Dos/Win9x en
kijken als je van die diskette kunt opstarten. Als dit niet lukt weet je zeker dat het aan de hardware ligt.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 april 2002 21:10 schreef sniper20 het volgende:
Heb je geen diskette, waar je van op kunt starten. Bijvoorbeeld een opstartdiskette maken van Dos/Win9x en
kijken als je van die diskette kunt opstarten. Als dit niet lukt weet je zeker dat het aan de hardware ligt.
Schitterend idee B-)!
Zal direct effe testen, is toch op andere PC!
Bedankt hé!

• Homerius
Op maandag 08 april 2002 21:08 schreef TweakViper het volgende:
Die heb al enkele malen gecheckt.
Tenzij de flatcable natuurlijk beschadigd is en je dat aan de buitenkant niet ziet :?
Maar of dat de die melding kan veroorzaken betwijfel ik.
Heb geen reserve liggen dus kan niet testen :'(
Als die flatcable naar de maan is, heb je er wel hele rare dingen mee gedaan (dus dat zal wel niet :))

Als de kabel goed zit, en je hebt nog steeds het probleem, zou ik denken dat de drive stuk is. (Ik neem aan dat je al geprobeerd hebt om een floppy te formatteren, en daarna hebt proberen te lezen)

En ik bedenk me net nog een mogelijk verklaring voor je probleem: misschien heb je per ongelijk in de BIOS de instellingen voor je drive gewijzigd, zodat de pc nu denk dat het bijvoorbeeld een 1,2 MB drive of iets dergelijks is?? Lijkt me niet logisch, maar toch :)

Edit: als je een reserve pc ter beschikking hebt, kun je natuurlijk ook even de drives omwisselen.

Verwijderd

Topicstarter
Flatcable werd in reepjes gesneden en getwist maar die gaat al een paar maanden zo mee dus tja ;)
Booten lukt dus nie, ie doet zelfs geen poging om de diskette in te laden, hardwareprobleem dus :?
Zal wel eens proberen met de flatcable van de PC waarop ik nu aan het tokkelen ben, als ik offline ben tenminste ;)

Verwijderd

Topicstarter
Voor allen die gereplyed hebben, bedankt!
Het probleem is opgelost!
Gewoon de kabels allemaal uittrekken en weer inpluggen |:(!
Zou je er niet het slap sch**t van krijgen :(!
Ist nie de software die flipt dan ist de hardware wel! :r

• Homerius
Op maandag 08 april 2002 21:19 schreef TweakViper het volgende:
Flatcable werd in reepjes gesneden en getwist maar die gaat al een paar maanden zo mee dus tja ;)
Booten lukt dus nie, ie doet zelfs geen poging om de diskette in te laden, hardwareprobleem dus :?
Zal wel eens proberen met de flatcable van de PC waarop ik nu aan het tokkelen ben, als ik offline ben tenminste ;)
Dan is het nu in elk geval duidelijk dat je hardware het probleem is. De mogelijkheden (van niet zo erg naar erg vervelend):
- De flatcable is stuk
- De diskdrive is stuk
- De floppycontroller op je mobo is stuk :'(

Verwijderd

Topicstarter
Is dus blijkbaar een tijdelijk probleem ;)
Alhoewel ik nu al verschillende keren opnieuw diskettes gelezen heb en af en toe doet ie et weer!
Zal er maar mee leren leven, after all who needs a floppy drive in these times?! Soms wel dus en als je hem dan niet kunt gebruiken dan heb je pech!
Pagina: 1