Op zoek naar een dolby voor versterker

Pagina: 1
Acties:

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Na lang twijfelen heb ik toch besloten om op zoek te gaan na vervanging
van enkele onderdelen van mijn AV-installatie...

Ff een korte situatie schets....

Ik heb nu:

- Rotel RB976 eindversterker (6 eindtrappen)
- Yamaha DSP E580 sound processor (5.1)
- Yamaha AV-700 selector
- NAD 513 CD-wisselaar
- Denon DCD-1700 CD-speler
- Denon TU-800 tuner
- Sony breedbeeld TV
- Sony video
- Pioneer DV-444 DVD
Ik heb ook nog een Denon PMA-920 staan maar die komt aan de computer omdat ik het geluid van de Rotel mooier vind.

Sins kort heb ik de Yamaha DSP E850 en samen met de AVS700 heb ik genoeg aansluitingen maar ik ben nu al ziek van al het zappen en ik mis digitale ingangen op deze apparaten

Ik ben dus op zoek naar een apparaat die de beide Yamahas moet gaan
vervangen. Dus het nieuwe apparaat moet voldoende ingangskanalen hebben
(liefst 7 of meer) en als het enigszins kan een 7.1 uit...

Na veel zoek werk op het internet ben ik een Rotel RSV 1066, een B&K referens 30 en een Anthem AVM 20 tegen gekomen die aan mijn eisen lijken te voldoen.
Echter schrok ik wel van de prijzen (voor dat geld koop je niet ff iets om te kijken of het bevalt) en bij het zoeken van recensies enzo kom ik alleen positieve dingen tegen, maar geen eigenlijk minpunten. Dit lijkt mij gewoon stug,
dat er geen minpunten aan deze apparaten zitten (buiten de prijs)....

Nu zijn mijn vragen:
- vergeet ik in enthousiasme een apparaat waar ik zeker naar moet kijken, die wat betreft prestaties ook op dit niveau zitten?
- zijn er voor deze apparaten specifieke aandacht punten waar ik rekening mee moet houden?

Voor de volledigheid een paar linkjes naar de genoemde apparaten:

De Rotel
http://www.rotel.com/HomeTheater/index.htm
De B&K
http://www.bkcomp.com/ref.html
De Anthem
http://www.anthemav.com/pages/avm20.html

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:00

rammes

koekebakker 1e klas

hoeveel van die dingen wil je hebben ?? ;)

Ik zou het doen!

• spook
  • Niet online
nou 1 goeie muis er bij zou handig zijn :)
Maar hij staat al in SM.

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:00

rammes

koekebakker 1e klas

ookal kun je op internet veel vinden, ga eens naar een leverancier en neem de tijd om te luisteren kan vast wel met je eigen spullen bij een goeie tent.

Ik zou het doen!

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 11:15
Kijk eens op www.audioreview.com !!!
Daar kan je heel veel reviews lezen... Heb ik ook gedaan voordat ik mijn versterker kocht...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Ik ben vast heel skeel want ik kan geen budget vinden, rotel rules en daar een decoder van kopen is erg mooi als je van rotel houdt, maar denk wel dat cyrus,myryad,t+a ook hele mooie hebben.

• spook
  • Niet online
Op maandag 08 april 2002 23:39 schreef hervaz het volgende:
Ik ben vast heel skeel want ik kan geen budget vinden, rotel rules en daar een decoder van kopen is erg mooi als je van rotel houdt, maar denk wel dat cyrus,myryad,t+a ook hele mooie hebben.
In eerste instantie had ik een buged van 1000 Euro maar ik ben er al achter dat dat niet genoeg is dus momenteel geen budged limiet :)
Maar rustig kijken wat ik wil en wat er is en hoeveel geld ik daar voor mee moet brengen.

De myryad MDP 500 is idd een mooi apperaat en die komt igg op m'n lijstje er bij.
Van T+A kan ik niks vinden :? of ben ik nu scheel?

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Op maandag 08 april 2002 22:50 schreef Banzi het volgende:
Kijk eens op www.audioreview.com !!!
Daar kan je heel veel reviews lezen... Heb ik ook gedaan voordat ik mijn versterker kocht...
Ik heb op audioreview voordat ik met spook over die upgrade van zijn systeem overlegde, en daarna omdat hij met nieuwe moddelen aan kwam weer gekeken. maar over die Rotel RSV 1066 heb ik nog niets serieus gevonden...

Alleen op die review sites lees ik heel veel reacties van mensen die wilt enthousiast zijn over hun nieuwe aanschaf en nog geen enkel minpunt kunnen zien....

Op zo'n site kom je gewoon weinig recenties/besprekingen tegen van mensen die dat ding al 6 maanden of meer hebben...
Ook vind ik het moeilijk om besprekingen te vinden met redenen waarin mensen bijv. die anthem vervangen door nog beter/mooier spul en dan ook nog de reden geven waarom... (eentje had ik er gevonden, omdat een kennis zij dat deze beter was... dat is imho een erg vage reden)

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Pagina: 1