Toon posts:

harddisk kleiner in win2000 ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik had eerst windows 98se op me pc draaien, op een hardeschijf van 20 gig en daarnaast voor opslag nog een hardeschijf van 20 gig.

Na format van me c schijf, en installatie van win2000 en al me andere programma's staat op eens me schijf vol, ik d8 dat kan nooit, maar wat blijkt is me c schijf opeens maar 2gig.

Hoe kan dat opeens? Terwijl ik niet met fdisk gespeelt heb.

Kan ik de vrije ruimte wel terug krijgen zonder weer opnieuw te formatere?
Met partition magic ofzow, zou dat lukken?

Alvast bedankt,

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

je kunt de windows diskmanager gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 april 2002 21:11 schreef Terw_Dan het volgende:
je kunt de windows diskmanager gebruiken.
me wie??
waar kan ik die vinden? of bedoel je schijfopruiming, daar kom je niet veel verder mee hoor,...

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 21:15 schreef T-LeX het volgende:

[..]

me wie??
waar kan ik die vinden? of bedoel je schijfopruiming, daar kom je niet veel verder mee hoor,...
Rechtermuisklik op My Computer -> Manage -> Disk Management.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 april 2002 21:16 schreef Silverstar het volgende:

[..]

Rechtermuisklik op My Computer -> Manage -> Disk Management.
ahh kijk zo leer je nog is wat op een saaie maandag avond, kijken of het hier mee gaat.
bedankt

Verwijderd

Topicstarter
en ik kom er net achter dat die partitie van 2 gig me c: zeg maar, gewoon FAT is en niet FAT32 is dat altijd zo bij win2000? moet dat geen fat32 zijn? kan je dat veranderen?

en met dat "disk maneger" kan je niet die schijf vergroten met de " niet toegewezen " partitie ofwel soms?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Op maandag 08 april 2002 21:24 schreef T-LeX het volgende:
en ik kom er net achter dat die partitie van 2 gig me c: zeg maar, gewoon FAT is en niet FAT32 is dat altijd zo bij win2000? moet dat geen fat32 zijn? kan je dat veranderen?

en met dat "disk maneger" kan je niet die schijf vergroten met de " niet toegewezen " partitie ofwel soms?
achteraf kun je niet vergroten met de diskmanager, dit kan wel met iets als 'partition magic'

2gb fat is inderdaad niet standaard maar dit kan je wel converteren (alleen heb je er niks aan nu)

booten van windows 2000 cdrom, en dan formateren met het NTFS file system

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 april 2002 21:26 schreef zwelgje het volgende:

[..]

achteraf kun je niet vergroten met de diskmanager, dit kan wel met iets als 'partition magic'

2gb fat is inderdaad niet standaard maar dit kan je wel converteren (alleen heb je er niks aan nu)

booten van windows 2000 cdrom, en dan formateren met het NTFS file system
min of meer gewoon format en windows98se er maar weer op, na deze slecht ervaring met win2k.

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 21:29 schreef T-LeX het volgende:

[..]

min of meer gewoon format en windows98se er maar weer op, na deze slecht ervaring met win2k.
Ben jij nou een tweaker? >:)

Maar wat zijn je problemen dan precies met Win2k?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 april 2002 21:40 schreef Silverstar het volgende:

[..]

Ben jij nou een tweaker? >:)

Maar wat zijn je problemen dan precies met Win2k?
tijdens installatie van programma's of unzippen van iets krijg ik steeds een blauw scherm, met een of andere fout van een .exe bestand. met veel gebrabbel er naast.

en dat me schijf nu maar 2 gig is en vol zit, terwijl er nog meer progies op moeten,

en dat het fat is i.p.v fat32, of maakt dat weinig uit?

en verder dat ie wel eens vast loopt.

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 21:47 schreef T-LeX het volgende:

[..]

tijdens installatie van programma's of unzippen van iets krijg ik steeds een blauw scherm, met een of andere fout van een .exe bestand. met veel gebrabbel er naast.

en dat me schijf nu maar 2 gig is en vol zit, terwijl er nog meer progies op moeten,

en dat het fat is i.p.v fat32, of maakt dat weinig uit?

en verder dat ie wel eens vast loopt.
FAT kan tot max. 2GB
FAT32 kan tot max 2TB

Waarom is je partitie niet NTFS?

Maar euh, beste manier om dit op te lossen is :

1. met PQMagic de partitie om te zetten naar FAT32 en dan te resizen

2. Partities verwijderen en met de Win2K installer opnieuw aanmaken (dan worden ze NTFS of FAT32)

Verwijderd

Topicstarter
dan ga ik voor punt 1. denk ik, als ik het niet verpruts :D net zo als de vorige keer met mijn slecht ervaring met partition magic.

en waarom geen ntfs? ja geen idee, had is gehoordt dat je dan sommige dingen die fat32 zijn niet kan gebruiken ofzow, dus vandaar eigenlijk, maar is ntfs veel beter dan? en maakt het niet uit dat de ander schijf fat32 is van me opslag?

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 22:39 schreef T-LeX het volgende:
en waarom geen ntfs? ja geen idee, had is gehoordt dat je dan sommige dingen die fat32 zijn niet kan gebruiken ofzow, dus vandaar eigenlijk, maar is ntfs veel beter dan? en maakt het niet uit dat de ander schijf fat32 is van me opslag?
Nee, het maakt niet uit of je andere schijf FAT32 is. NTFS is qua beveiliging wel beter, maar weer ietsje langzamer dan FAT32 (alhoewel je het bijna niet merkt in de praktijk).

Als je meer wilt weten over FAT32 & NTFS, dan zou ik je de search aan willen raden. Hier zijn al heel veel topics over geweest.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:19

Exirion

Gadgetfetisjist

->[OM]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1