Toon posts:

Online udp port scanner

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een redhat 6.2 firewall met een geforwarde poort via ipchains naar een quake3 server op een Win2k Server.

Is er ergens een on-line scanner die specifiek op poorten kan scanner (bv udp27960)

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:19

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Die zijn er, ja. Nmap is een erg bekende. Wat wil je er precies mee doen?

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
Nmap heb ik ook en ken ik ook.

Het enige wat ik wil is dat ik kan zien dat het vanaf internet te benaderen is, ik wil niet uren wachten voordat er iemand op mijn quake3 server komt om erachter te komen dat ie werkt.

Ik zoek eigenlijk een soort nmap op afstand, die vanaf het internet mijn poorten scant.

Veel online scanners op internet werken ook met nmap, maar zijn niet te configuren.

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Je kunt dat toch ook redelijk netjes met nmap doen? Gewoon de goede poort opgeven, aangeven dat het om UDP gaat en zorgen dat hij over de goede interface gaat. Dan heb je alleen nog als onzekere factor je firewall die fout zou kunnen staan en eventueel de provider die precies die poort dicht gezet zou hebben. Maar je kunt toch ook best even ergens een server joinen waar je mensen kent en even vragen of ze kunnen connecten?

* odysseus kent geen scanners op internetpagina's die ook op dergelijke hoge UDP-poorten scannen...voor zover ik weet althans.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga eens even proberen met nmap vanaf mijn externe poot te scannen.

alvast bedankt

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-07 15:42

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Als je nmap draait op de bak wat je firewall is krijg je ongeldige resultaten, dan bypassed hij de firewall.. OSI layer enzo :)

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op maandag 08 april 2002 21:24 schreef strlen het volgende:
Als je nmap draait op de bak wat je firewall is krijg je ongeldige resultaten, dan bypassed hij de firewall.. OSI layer enzo :)
Dan heb je alleen nog als onzekere factor je firewall die fout zou kunnen staan
Daar was in voorzien :P.

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Op maandag 08 april 2002 21:26 schreef odysseus het volgende:
[..]

Daar was in voorzien :P.
Oh? Ik maak uit jouw post op dat je foute firewall rules bedoelt.
Op maandag 08 april 2002 21:00 schreef SuperMouse het volgende:
Ik ga eens even proberen met nmap mijn externe poot te scannen.

alvast bedankt
Rontgenapparaat werkt vast beter ;)

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op maandag 08 april 2002 21:24 schreef strlen het volgende:
Heeft weinig met het OSI layer model te maken ;)

Dat komt gewoon omdat connecties naar localhost over het loopback device ('lo') gaan in plaats van over de externe interface (bijv 'eth0'). Die interfaces worden door de firewall waarschijnlijk verschillend gefilterd. nmap heeft een optie om de interface op te geven btw, misschien dat dat werkt.

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Op maandag 08 april 2002 22:03 schreef deadinspace het volgende:

[..]

Heeft weinig met het OSI layer model te maken ;)

Dat komt gewoon omdat connecties naar localhost over het loopback device ('lo') gaan in plaats van over de externe interface (bijv 'eth0'). Die interfaces worden door de firewall waarschijnlijk verschillend gefilterd. nmap heeft een optie om de interface op te geven btw, misschien dat dat werkt.
Naar localhost.. true.. maar je scant je externe IP en dat gaat *echt* niet via lo.
Punt is dat je niet via de hardware layer binnenkomt maar meteen op de software layer zit..

Verwijderd

Ik zou ook geen online UDP scanner weten. Volgens mij wil je dat ook niet, want UDP scans met bijvoorbeeld nmap duren erg lang (zelfs op een lokaal netwerk). Via internet kan je ook nog eens een deel van je UDP paketten kwijtraken, dus dan kan het nog langer duren.

Verwijderd

shelletje met nmap?

gewoon een maat met een linuxbox ofzo, en daar ffies nmap opzetten...

• kroeske
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-03 11:35
hier staat volgens mij een udp scanner ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een slachtoffer gevonden.

idd even iemand met een shell gevonden, ik dacht te moeilijk denk ik. :?

Nu kan ik verder met testen,

bedankt voor de moeite ! 8-)
Pagina: 1