Toon posts:

Probleem met hd op oud moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben een nieuwe hd (maxtor 40gb d740x) gekocht om deze te plaatsen op een moederbord met een pll 35o Mhz,(specificaties mobo komen zo), nu is het probleem dat het moederbord de4 40 gig niet herkend, de laatste upgrade was naar een 13 gig, komt iemand dit bekend voor??

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 april 2002 20:48 schreef infinity_master het volgende:
We hebben een nieuwe hd (maxtor 40gb d740x) gekocht om deze te plaatsen op een moederbord met een pll 35o Mhz,(specificaties mobo komen zo), nu is het probleem dat het moederbord de4 40 gig niet herkend, de laatste upgrade was naar een 13 gig, komt iemand dit bekend voor??
[edit]De 13 gig deed het wel[/édit]

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:36

Snow_King

Konijn is stoer!

het bios...

download MaxBlast van de Maxtor site en klaar is infinity_master (Kees)

Verwijderd

NIEUWE BIOS flashen.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 april 2002 20:52 schreef Snow_King het volgende:
het bios...

download MaxBlast van de Maxtor site en klaar is infinity_master (Kees)
offtopic: hoezo Kees??

Verwijderd

Topicstarter
Hij vind hem alleen in de bios als slave, dus Maxblast daar heb ik niets aan

Verwijderd

Je hebt waarschijnlijk te maken met een verouderde bios op je moederbord, die herkent geen schijven groter dan 13 GB. Oplossing is het downloaden van een nieuwe bios en een flash-utility, dit bij de fabrikant van je moederbord, en je bios flashen naar de nieuwst versie.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op maandag 08 april 2002 22:19 schreef aad123 het volgende:
Je hebt waarschijnlijk te maken met een verouderde bios op je moederbord, die herkent geen schijven groter dan 13 GB. Oplossing is het downloaden van een nieuwe bios en een flash-utility, dit bij de fabrikant van je moederbord, en je bios flashen naar de nieuwst versie.
In theorie wel, maar ik ken er weinig die dit soort dingen consequent bijhoudt. Dan blijver er 2 opties over:

- zelf de BIOS bewerken (niet voor beginners)
- Maxblast aan de praat krijgen.

Dat laatste zou niet zo moeilijk moeten zijn- je zegt dat het als slave herkend wordt. Dat impliceert dat je hoogstwaarschijnlijk gewoon de jumpers op slave hebt staan. Naar master zetten en het schiet een beetje meer op...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

In theorie wel, maar ik ken er weinig die dit soort dingen consequent bijhoudt.
Dat is geen kwestie van bijhouden, maar een kwestie van het openschroeven van de kast, naam, type en revisie van het moederbord bekijken, en naar de fabrikant surfen. Heb dat zelf al een aantal keren gedaan, was nooit echt moeilijk.

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 22:30 schreef dion_b het volgende:

[..]

- zelf de BIOS bewerken (niet voor beginners)
Zelf de/het bios bewerken. Hoe doe je dat lijkt me wel geinig. Geef een een link ofzow waar ik dat ken lezen. Heb ik weer wat te doen

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op maandag 08 april 2002 22:50 schreef aad123 het volgende:

[..]

Dat is geen kwestie van bijhouden, maar een kwestie van het openschroeven van de kast, naam, type en revisie van het moederbord bekijken, en naar de fabrikant surfen. Heb dat zelf al een aantal keren gedaan, was nooit echt moeilijk.
Jawel. Want het is de fabrikant die het bij moet houden. Als je leuk naar de site surft en een BIOS uit 1999 aantreft zit het er dik in dat die geen grote HDD ondersteunt :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1