Toon posts:

Werkt CD van Celine Dion bij jou wel?

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goed even een topic hierover, want hier gaat toch echt iets fout. Vooral, en ik quote (van http://www.tweakers.net/nieuws/21322), vond ik bezwaarlijk :
Gepost door Sircuri :
Omdat de CD niet af te spelen is in ELKE cd-speler die het CompactDisc logo mag voeren, deze CD dus zelf niet voldoet aan de eisen van Philips. Een half jaar terug heeft Philips al aagekondigd te zullen gaan onderzoeken hoe ze dit probleem kunnen oplossen. Volgens Philips mag Sony in ieder geval NIET het Compact Disc logo voeren in deze uitvoering.
En toch zegt Sony dat het een CompactDisc is.
Gepost door wica :
Het leuke van deze CD is dat die niet alleen op een PC of MAC af te spelen is. Maar zelf oude cd spelers en ook een sony diskmen heeft problemen dit af te spelen.

En collega van mij heeft zo'n beveiligde CD gekocht. EN wilde het in haar Sony diskmen van 1,5 jaar oud afspelen en het ging niet.

En daarnaast haar DVD player, waarvan je toch verwacht dat die ook CD's kan afspelen crasht op dit soort CD's.

Wij hebben contact gehad met Sony, maar die weigeren je op welke vorm dan ook te helpen.
De laatste zin is naar mijn mening onacceptabel.
Bovendien als we een backup willen maken om in de auto te kunnen draaien en dat gaat simpelweg niet, moeten we dan 2 cd's kopen? Of moeten we de 'CD' elke keer versjouwen?

Even ontopic blijven. Deze orginele 'CD' werkt niet op de volgende standalone-DVD's :

1. Cat DV-922
2. Cyber Home 528L

Laten we een lijstje opstellen. Zijn ze nu helemaal betoetert. Gooi ik wel een mailing eruit.

Dit lijkt me ook wel een goed plan (staat immers niet op de cover van de 'CD') :
Gepost door Hellhound :
Mocht je deze CD al gekocht hebben , zou ik zeggen breng hem terug en EIS je geld terug (deze CD's voldoen niet meer aan de red book audio standaard), en de winkels zijn verplicht het geld terug te geven.

Verwijderd

geld terug vragen... ze gaan nu gewoon echt te ver met die kopieëerbeveilliging :(

zie ook : http://www.tweakers.net/nieuws/21322

:( :( :(

edit:
/me leest weereens niet goed... linkje stond er al bij |:(

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Deze 'schijf' mag wat mij betreft echt NIET het Compact Disc logo dragen. Er zoveel mee gesleuteld dat hij niet eens af te spelen is in een gewone cd speler.

Er is wel iets wat je even na moet gaan; of de "CD" gemaakt is volgens de yellow? book standard.
Als hij dat WEL is mag de cd het logo Compact Disc dragen, anders NIET.

Ze moeten dan vermelden dat de CD niet af te spelen is in elke speler.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 april 2002 20:52 schreef 5chaap2k het volgende:

zie ook : http://www.tweakers.net/nieuws/21322

:( :( :(

edit:
/me leest weereens niet goed... linkje stond er al bij |:(
Het is moeilijk... lezen :P

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 18:57

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 08 april 2002 20:58 schreef awesdorp het volgende:

[..]

Het is moeilijk... lezen :P
dude... wijzig die hap dan... kan je met deze url doen

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-07 20:04

harlekein

Creator Owner

Welke CD van Celine Dion dan ook komt er bij mijn nooit van m'n leven in!!

Mooi dat ie crashed. Ik noem het een beveiliging voor de goede smaak en m'n oren.

Verwijderd

Wie koopt er dan ook in godsnaam een Celine Dion CD?

Verwijderd

Het lullige is dat al die andere cd's van haar ook me cd-speler doen crashen.
Verbaasd me niets dat die canadezen er nu in geslaagd zijn om ook computers die dat ding afspelen te laten crashen. *D

Verwijderd

geen last van met mn gedownloade versie :P :+

• dreeke

dreeke

outdated icon

M'n moeder houdt best wel heel erg van Celine Dion muziek helaas, dus die cd zal ik vast nog wel eens tegenkomen om hem te backuppen :+ :{

Verwijderd

Is dit theoretisch nou niet te omzeilen? Ik bedoel op elke beveiling is tot nu toe een oplossing gekomen.

/me hoopt dat er straks geen leuke cd's zo beveiligd worden

• dreeke

dreeke

outdated icon

Op maandag 08 april 2002 21:27 schreef Agony het volgende:
Is dit theoretisch nou niet te omzeilen? Ik bedoel op elke beveiling is tot nu toe een oplossing gekomen.

Tuurlijk wel, alleen mogen we dat niet posten hier :+

www.cd-freaks.com misschien? Die hebben een een goed forum...

Verwijderd

Ja, het stomme is dat de beveiligingen hackers juist uitlokken.
Neem die cd van herman brood paar jaar terug, de media volop in de glorie: 'hoera hoera een cd die niet te kopieren is' .
Nou, na 2 dagen was tie al volop gekopieerd.

Er is gewoon een leger aan crackers, 100 hackers/crackers tegen 1 beveiligings expert.

Ik geef toe dat het niet eerlijk is, maar ja als ze werkelijk de firmware van iemand proberen te slopen dan kunnen ze misschien nog wel gekkere tegen acties verwachtten.

• biertje-blijf-bij-me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-03-2025
ach ja.....wees blij dat de beveiliging NOG niet is toegepast op ECHTE muziek ;)

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-08 08:28
gewoon analoog opnemen(iets mindere kwaliteit en toch op je pc)

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 21:50 schreef biertje-blijf-bij-me het volgende:
ach ja.....wees blij dat de beveiliging NOG niet is toegepast op ECHTE muziek ;)
volges mij is die beveileging er juist opgezet zodat niemand die herrie kan horen!!!

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 21:52 schreef kleefding het volgende:
gewoon analoog opnemen(iets mindere kwaliteit en toch op je pc)
Nee hoor als me cd-speler dat ding zou afspelen dan is het geen enkele moeite om me cd-speler aan me optische ingang te hangen. :+

• dreeke

dreeke

outdated icon

Op maandag 08 april 2002 21:58 schreef DragonLord het volgende:

[..]

Nee hoor als me cd-speler dat ding zou afspelen dan is het geen enkele moeite om me cd-speler aan me optische ingang te hangen. :+
is nog steeds kwaliteitsverlies, omdat het geen 1:1 kopie is, het loopwerk en de kwaliteit van de onderdelen speelt daarbij ook nog een rol.

Of je het verschik ook daadwerkelijk HOORT is een ander verhaal, maargoed er IS kwaliteitsverlies :P

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 22:11 schreef dreeke het volgende:

[..]

is nog steeds kwaliteitsverlies, omdat het geen 1:1 kopie is, het loopwerk en de kwaliteit van de onderdelen speelt daarbij ook nog een rol.

Of je het verschik ook daadwerkelijk HOORT is een ander verhaal, maargoed er IS kwaliteitsverlies :P
Ja, okay er is kwaliteitverlies, omdat de cd-speler het ene moment de opzettelijke fout wel netjes corrigeert en het andere moment misschien niet en zich verschrikkelijk verslikt.

Maar je hebt iig geen bak ruis door het geluid gekregen. Om maar te zwijgen over knetterende/schelle hoge tonen en een doffe bass.
Kopieer em dan niet, als je analoog te werk gaat maar maak er een mooi bandje van. Met dolby ruisonderdrukking :+

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

en als je het toch digitaal wilt hebben ; neem je het toch gewoon op op minidisc?

ok , kost wat. Maar heb je ook weer wat nieuws. :)

Van klussen krijg je grijze haren

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 22:21 schreef www.outer het volgende:
en als je het toch digitaal wilt hebben ; neem je het toch gewoon op op minidisc?

ok , kost wat. Maar heb je ook weer wat nieuws. :)
Het enige voordeel aan MD is dat het wat kleiner is en dat er makkelijker van muziek is te wisselen in vergelijk met een mp3-spelertje.
Voor de rest ondingen, loop werk is gevoeliger dan een cd-speler en de geluidskwaliteit = :r .

Geen flame alleen maar me mening. En ik heb de systemen uitgeprobeerd en vergeleken.

• wica
  • Laatst online: 14-01 16:59

wica

De duivel jacht op me

Celine Dion is jammer genoeg niet de enigste.

Zelfs goede muziek staat al opdit soort CD's

RFC | The Linux Document Project | gentoo.

• tymiek
  • Laatst online: 14-08 15:46

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

Nou het komt nu van pas dat ik veel MiniDisc apperatuur heb staan. Kopie 1 op 1 4X speed gemaakt en dan dalijk naar de free record shop me geld terug eisen!!!
Daarna weer fijn me MD-deck aan de optische ingang van me pc gooien...WOEI...

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

Verwijderd

Tja, zolang je er op een bepaalde manier geluid uit kan persen is ht te kopieren. Over de kwaliteit hebben we et dan niet, maar het kán :)

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Je kan hem makkelijk "digitaal" kopieren met EAC. Gewoon in je CDROM speler gooien (Autorun uit indien die nog niet uit stond) en EAC opstarten. Alles naar een PCM WAV omzetten op je hardeschijf en dan opnieuw branden op een CD-Rtje.

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 20:44 schreef awesdorp het volgende:
Even ontopic blijven. Deze orginele 'CD' werkt niet op de volgende standalone-DVD's :

1. Cat DV-922
2. Cyber Home 528L
[..]
als je deze dvdspelers nou eens openmaakt zul je zien dat er een dvd-rom speler (zoals in pc's) in zit. vandaar dat de cd het niet doet, want in de pc doet ie het ook niet. (goedkoop = duurkoop)
test hem in een dvdspeler van een beetje merk (sony, philips, pioneer, denon) en je zult zien dat ie het gewoon doet.

• LangTall
  • Laatst online: 08-10-2025

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Op woensdag 10 april 2002 23:42 schreef sampoo het volgende:
Je kan hem makkelijk "digitaal" kopieren met EAC. Gewoon in je CDROM speler gooien (Autorun uit indien die nog niet uit stond) en EAC opstarten. Alles naar een PCM WAV omzetten op je hardeschijf en dan opnieuw branden op een CD-Rtje.
Grapjas, de beveiliging bestaat er juist uit dat een cd-rom/dvd-rom speler deze cd niet herkent. En als ie niet herkent wordt, heb je ook geen fuck aan EAC. De live-dubbelaar van K's-Choice van vorig jaar heeft ook deze kopieerbeveiligng, bij een vriendin met 48X AOpen was ie wel te rippen. Met mijn loopwerken (zie sig) kon ik het vergeten. :'(

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

• kwtemp874
  • Laatst online: 15-08 19:02
beetje schot voor open doel, en ook niet erg aardig, maar waarom zou je in godsnaam een cd van Celine Dion willen luisteren?

Heb een hekel aan half fluisterende mensen

• LordLynx
  • Laatst online: 12-08 14:21
Ik heb 2 CDs in een half jaar gekocht (schaam me diep, 2 hele CDs, damn), de Lord of the Rings soundtrack en die nieuwe Celine dus, beide weigeren AF TE SPELEN in 1 van de 7 CD-ROM/CD-RW/DVD-ROM spelers die ik thuis heb, en mijn 10 jaar oude Philips CD-audio speler slikt ze ook niet.

Leukste is wel dat ik met clone-cd ze binnen een kwartiertje gefikt had dus dat deze fantastische beveiliging alleen maar mensen irriteerd.

Ik wilde ze ook allebei terugbrengen, maar gelukkig doet mijn Pioneer apparatuur het wel met deze 'CDs'. Een 6 jaar oude 25-cd wisselaar van dit merk speelt ze, mijn Pioneer DV-545 DVD speler, en getest in een Pioneer DV-737 en DV-747, allemaal geen probleem.

En over smaak valt niet te twisten, deze CD is gewoon een voorbeeld van een beveiliging die straks ook op 'CDs' met de 'muziek' die al die zeikerds hier luisteren staat.

Verwijderd

Ik vind het fantasties dat ze die CD zo beveiligd hebben.

Tegen de tijd dat ze goeie muziek op deze manier gaan vernarren, is er een manier om het te omzijlen.

DANK JE WEL, SONY :)

• MindWarp
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 14:46
Hmm. Ik heb dus 2 cd's gekocht en op beide staat dat ze niet spelen in een CD-ROM. (Shakira - Laundry Service en ATB - Dedicated) Die van Shakira speelt ook echt niet en die van ATB vliegt er met de autorun zo door en ik kan lekker luisteren.
Volgens mij is alles dus nog vrij vaag en moet er dus een manier zijn om deze copy-protection te omzeilen. Wat ze met de nieuwe cd van Celine Dion doen vind ik ook echt niet kunnen. :r
Maar ja, sleep ze maar es voor de rechter :+

If it ain't broke, you're not trying! - Red Green

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
"Werkt CD van Celine Dion bij jou wel?"

Gelukkig niet zeg ! :P

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 11 april 2002 09:41 schreef wussy het volgende:

[..]

als je deze dvdspelers nou eens openmaakt zul je zien dat er een dvd-rom speler (zoals in pc's) in zit. vandaar dat de cd het niet doet, want in de pc doet ie het ook niet. (goedkoop = duurkoop)
test hem in een dvdspeler van een beetje merk (sony, philips, pioneer, denon) en je zult zien dat ie het gewoon doet.
Shit dat is waar ook ;-) Niet gekeken, maar heb het vaker gezien.

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op donderdag 11 april 2002 10:35 schreef LangTall het volgende:

[..]

Grapjas, de beveiliging bestaat er juist uit dat een cd-rom/dvd-rom speler deze cd niet herkent. En als ie niet herkent wordt, heb je ook geen fuck aan EAC. De live-dubbelaar van K's-Choice van vorig jaar heeft ook deze kopieerbeveiligng, bij een vriendin met 48X AOpen was ie wel te rippen. Met mijn loopwerken (zie sig) kon ik het vergeten. :'(
Ik kon een recente cd (Manic Street Preachers-Know your enemy) ook niet afspelen op mijn pc (cd player of winamp)maar EAC kon hem wel afspelen en extracten. Hetzelfde schijnt te lukken met deze kopie-beveiliging. Probeer het anders uit. Lees ook het volgende maar even;

http://www.cdfreaks.com/document.php3?Doc=57&Page=2

Dit doorlezen kan ook geen kwaad. Gewoon autorun uitzetten en "crashen hoort er niet bij. EAC dan gebruiken om de cd te lezen.
http://www.tweakers.net/nieuws/21322?&Lastpage=true&StartID=495870&PrevID=495858&niv=1&mode=nested&order=&t=

• desmoquattro
  • Laatst online: 24-03-2025

desmoquattro

Duwgatie

K's-choise zou het inderdaad niet moeten doen maar dacht het toch ff te proberen en tada winamp opent en haal van i-net wat info en draaien maar.

LOL

Verwijderd

Je mag 1 kopie voor eigen doeleinden maken officieel, dus kopieer de Originele CD met NERO, maar pak dan alleen de 17
cda muziekfiles, en sleep die naar de te kopieren kant en brand die, dan heb je een kopie die gelijk is aan het origineel, zonder dat beveiligings gedoe, dit werkt trouwens ook bij andere (BMG) beveiligde, ik heb originele beveiligde van Zuchhero, Laura Pausini e.a.

DENK ER AAN 1 x KOPIE !

Verwijderd

Trouwens wil ik ook nog wel even kwijt dat SONY CANADA er niets van doen mee heeft, de Europesche versies worden in Oostenrijk geperst.

En ook ik heb de Cyberhome AD-L 528 waar de 1x gekopieerde versie verbluffend goed loopt........... ;)

• SnowDude
  • Laatst online: 13-08 10:11
Er is een volgende stap in deze "oorlog" Gateway vs RIAA zie:

http://www.tweakers.net/nieuws/21438

Ik persoonlijk vind dit een strakke zet van Gateway. 8-)

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Verwijderd

Celine Dion(Sony): Geen enkel probleem!

Ik dacht laat ik dit ook eens proberen, ik heb een Plextor brander en cdrom(scsi) en gebruik Plextools.Als je het als volgt doet werkt het perfect:
1) start Plextools
2) kies audio extractie
3) plaats Celine Dion in brander (met cd rom kreeg ik leesfouten)
4) selecteer de zichtbare 17 audiotracks (NIET de data track want dat is de beveiliging)
5) extracten maar, 17 tracks keurig op hd, effe op cd branden, klaar!
Ik heb ook nog op andere manieren geprobeerd maar kreeg dan problemen.
Moeten ze de belachelijke prijzen maar eens verlagen, kijk maar eens in onze buurlanden.
Op deze manier dagen ze ons uit tot kopïeren vind ik...
Het is omdat ik met een datalimiet zit op kabelinternet anders liet ik konstant pc draaien met volledige cd beschikbaar om te downloaden voor iedereen, misschien als iedereen dit zou doen dat ze dan eens wakker worden bij de platenmaatschappijen.

Mario

• kleefding
  • Laatst online: 12-08 08:28
ik heb pas iets gelezen over de cd kunnen kopieren i.c.m. een stift.

een streep over het data gedeelte zetten, zodat de cdromspeler het overslaat. daarnaa kan je hem gewoon kopieren.

stond hier ergens.

• DatraxZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 17:57

DatraxZ

TrueCrypts Everything

cd's die je drive naar de maan helpen ...
waar zijn ze mee bezig....

• fortitudo
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik mag zeker niet het proggie hier neerzetten die de beveiliging omzeilt ;)

Dus dat doe ik ook niet, maar men kan toch aan mijn email adres komen >:) >:) >:) >:)

• cold
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2x MT v3 | EMS v149 VNS v119 BMS v113 | Home Battery Control for Home Assistant & Node-RED | M5Stack RS485 | AstraMeter as virtual CT002

Verwijderd

Volledig LEGAAL mag je 1 kopie voor je zelf maken,

Als je je brander niet hebt gelinkt aan een softwarematige
cd-speler, of je CD-ROMsper niet!

Dan kun je met NER0 5.5+ alleen de .CDA files van de originele CD naar de linker kant slepen om een AUDIO-CD te compileren (denk er aan hij mag niet gespeeld hebben) of je maakt er een HD-mirror bestand van!
Daarna brand je hem en heb je een gave kopie zonder beveiliging.........

Verwijderd

Ik kreeg 200,- als ik stopte met zeuren(daarvoor had ik de cd speciaal gekocht)

Verwijderd

Heb die Celine Dion CD dus ook uitgeprobeerd (Neeeee, niet voor mezelf !) en die werkte prima op m'n LiteOn DVD-ROM speler. Ook in m'n LiteOn Brander trouwens.

Meteen een "backupje" gemaakt, gewoon On the Fly met Nero !
duurde wel iets langer dan normaal geloof ik... maar verder geen problems.

En er stond nog wel op het hoesje: "Does not play on PC and Mac" >:)

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Wat ze zouden kunnen doen, is bij de 'CD' een stift meeleveren >:)

Mother, will they like this song?

Verwijderd

Hier hebben ze ook een aantal beveiligde cd's uitgeprobeerd: http://www.zdnet.nl/News.cfm?id=17933
Pagina: 1