Wazige dingen op je oog

Pagina: 1
Acties:
  • 295 views sinds 30-01-2008

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:00

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Topicstarter
Mmh misschien een beetje vage topictitel, maar het gaat om het volgende:

Als je op een wit oppervlak kijkt of je ogen dicht doet zie je na een tijdje heel wazig van die puntjes en een soort ronde lijntjes erom en er erlangs. Echt minuscuul en bijna ontelbaar veel. Je moet je ook goed concentreren om het te kunnen zien.

Wie kan me uitleggen wat dit zijn?

Misschien moleculen, maar dat lijkt me heel sterk

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Op maandag 08 april 2002 20:44 schreef AxzZzel het volgende:

bijna :)

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Misschien vuiltjes... ze lijken namelijk op de lens te zitten.

Leuk is trouwens om te proberen ze scherp te zien... Die krengen bewegen namelijk gewoon met het oogvocht mee, alleen met wat vertraging...

Maar ik denk dus vuiltjes.... of :? luchtbelltjes?

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-01 21:57
Moleculen in ieder geval niet, want er zit geen elektromicroscoop in je ogen ingebouwd.

tvw

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 20:46 schreef wfvn het volgende:
Misschien vuiltjes... ze lijken namelijk op de lens te zitten.

Leuk is trouwens om te proberen ze scherp te zien... Die krengen bewegen namelijk gewoon met het oogvocht mee, alleen met wat vertraging...

Maar ik denk dus vuiltjes.... of :? luchtbelltjes?
Ik heb het ook..... en al heel mn leven... Kan dit dan weg?
Is op zich wel fijn zonder.... nu zie ik het niet goed maar als ik naar de lucht ofzo kijk wel!

Trouwens 1 ervan heeft de vorm van een soort slang.. kon ik maar printscreenen door mijn ogen... :D

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Het zijn gewoon stofdeeltjes.

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

creative8500

freedom.

Het kunnen cellen zijn :?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:58

Als je op een wit oppervlak kijkt of je ogen dicht doet zie je na een tijdje heel wazig van die puntjes en een soort ronde lijntjes erom en er erlangs. Echt minuscuul en bijna ontelbaar veel. Je moet je ook goed concentreren om het te kunnen zien.

heb ik ook last van... al mijn hele leven,

volgens mijn theorie zijn het stofdeeltjes of vuiltjes, in ieder geval geen beschadigingen aangezien de vuiltjes niet elke dag op dezelfde plek zitten

A wise man's life is based around fuck you

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07-2025

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Ik ken het van vroeger als ik geen zin had om te slapen, ik zag altijd vormen van krokodillen enzo... ach ja als kind heb je fantasie.. :Z

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• AxzZzeL
  • Laatst online: 01:00

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Topicstarter
Even een tekeningetje gemaakt ter verduideleking. Die lijntjes moeten eigenlijk iets waziger. Overigens heb ik de tekening een stuk versterkd want in het echt is het verschil niet zo goed te zien.

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/282305103

Huh wat is dit nou weer? Stomme Endoria ik had em net geupload en op de site is ie gewoon te zien.

Surf anders hier naar toe:
http://www.endoria.net/upload/index.php/2823051031

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Verwijderd

Ik denk niet dat het vuiltjes zijn, ze blijven bij mij ieder geval ook zitten als ik veel met mijn ogen knipper. Volgens mij heeft het meer met prikkelingen te maken, je denkt iets te zien dat er niet is.

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:50
je bedoelt van die zwevende dingen?
zijn geloof ik opgehoopte eiwitten oid

schijnt dat als je meer gestressed bent dat er meer komt

(kan zijn dat ik loop te blaten, maar ik vind het een redelijke uitleg :) , check anders de opticien of oogarts een keer)

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-01 10:54
zijn dat niet achtergebleven resten van bloedvaatjes? van toen je oog groeide?

dat had ik gehoord

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:58
Op maandag 08 april 2002 21:25 schreef monkel het volgende:
je bedoelt van die zwevende dingen?
zijn geloof ik opgehoopte eiwitten oid

schijnt dat als je meer gestressed bent dat er meer komt

(kan zijn dat ik loop te blaten, maar ik vind het een redelijke uitleg :) , check anders de opticien of oogarts een keer)
oh zou dat stress zijn? mmmm nu je het zegt, ik heb al 10 jaar geen vakantie meer gehad.... dit zou het toch niet zijn?...

kzal begin volgend jaar gelijk maar eens een atv dag nemen dan ;)

A wise man's life is based around fuck you

• Positron
  • Registratie: December 2001

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Wat ik tegenwoordig sinds niet al te lange tijd heb, vaak op school als ik in een boek kijk, ook witte bladzij ofzo.. wit iig, dan zie ik ongeveer rechts van het centrum een stipje, wat dus ook gewoon meebeweegt wanneer ik kijk.
Ik kan me er dus niet op focussen. Met linkeroog dicht zie ik het ook, met rechts dicht niet.

Ik heb ooit een staalstplinter in m'n rechteroog ontvangen, ik denk dat het daar van is.

Zoals jij het hebt had ik vroeger in mijn donkere kamer als ik rondkeek, leek een soort ruis (en zoals eerder gezegd in allerlei rare vormen, ik zag er vanalles in)

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• TlighT
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-05-2025
Ik denk dat je "floaters" bedoeld. Ik ken de nederlandse term niet, maar zie bijvoorbeeld hier voor meer info.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 08 april 2002 21:54 schreef TlighT het volgende:
Ik denk dat je "floaters" bedoeld. Ik ken de nederlandse term niet, maar zie bijvoorbeeld hier voor meer info.
Naiz... omschrijft inderdaad wat ik 'zie' en wat ik begrijp van de topicstarter :)

• Leutje
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Leutje

o7

zijn inderdaad stofdeeltjes en cellen en grote bacterien geloof ik (ben die naam ff kwijt)

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
Op maandag 08 april 2002 21:26 schreef Wirf het volgende:
zijn dat niet achtergebleven resten van bloedvaatjes? van toen je oog groeide?

dat had ik gehoord
Klopt waarschijnlijk wel, zoiets heb ik ook ooit gelezen: het zijn overblijfselen/restanten (organisch). Ik weet alleen niet meer of het nu cellen waren, bloedvaatjes of andere strengen, maar wat jij zegt klinkt zeer aannemelijk. Je raakt ze in principe ook niet meer kwijt, dacht ik.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 20:50 schreef DaSniper het volgende:
Ik heb het ook..... en al heel mn leven... Kan dit dan weg?
Is op zich wel fijn zonder.... nu zie ik het niet goed maar als ik naar de lucht ofzo kijk wel!

Trouwens 1 ervan heeft de vorm van een soort slang.. kon ik maar printscreenen door mijn ogen... :D
Aan je sig te zien zie je wel vaker wat vliegen :P

Maar nu ff ontopic,
Ik heb ook vaak van die dingen in me ogen en ik had vroeger (Gister dus :P ) de fantasie dat ik net als superman hele kleine bacteriën kon zien met als gevolg dak een end van ze weg rende of er tegen ging boksen :P Nu heb ik ook het idee dat het gewoon vuiltjes op je ooglid zijn ofzo.....

Verwijderd

Volgens mij is het zo dat wanneer er geen licht op je ogen valt, er toch nog minimale prikkels naar je hersenen gestuurd worden. Omdat er normaal veel licht op je ogen valt zie je die "prikkels niet" (bij veel geluid hoor je een zacht geluid ook niet meer) Maar wanneer je je ogen sluit, zodat er geen licht op valt of op een wit vel kijkt (wat een hele constante licht hoeveelheid is waardoor je de prikkel makkelijker naar de achtergrond kan duwen) kun je je dus op die minimale prikkels concentreren waardoor je dus wel "iets" ziet.

En dat zijn volgens mij jouw "moleculen"

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:05
Dit was ook eens in de HK geplaatst.

Toen kwamen we tot de conclusie dat het kleine aliens zijn die je van binnenuit opvreten...

• Keida
  • Laatst online: 01-01 21:26

Keida

dr.

Op dinsdag 09 april 2002 10:21 schreef quipere het volgende:
Volgens mij is het zo dat wanneer er geen licht op je ogen valt, er toch nog minimale prikkels naar je hersenen gestuurd worden. Omdat er normaal veel licht op je ogen valt zie je die "prikkels niet" (bij veel geluid hoor je een zacht geluid ook niet meer) Maar wanneer je je ogen sluit, zodat er geen licht op valt of op een wit vel kijkt (wat een hele constante licht hoeveelheid is waardoor je de prikkel makkelijker naar de achtergrond kan duwen) kun je je dus op die minimale prikkels concentreren waardoor je dus wel "iets" ziet.

En dat zijn volgens mij jouw "moleculen"
Dat is nu echt kant klare onzin.

Het zijn inderdaad overblijfselen van het groeien van je oog. Het zijn een soort afgietsels van je bloedvaatjes van je oog samen met celfragmenten. Ik heb het wel vaker gevraagd aan docenten hier bij Geneeskunde, maar ik vergeet steeds de naam... Ik zal nog wel weer eens een keertje vragen...

IJsdikte op de Elfstedentocht

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 12:55 schreef Redkef het volgende:

Dat is nu echt kant klare onzin.
Wij zijn toch geen docters wij geven toch ook maar een theorie van wat wij denken dat het is.....
Niet gelijk zo gaan flamen man (nfo) als jij toevallig toekomstig dokter ben ofzo.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Volgens mij hebben hier wat dudes een enorm belangrijk stukje post gemist:
Op maandag 08 april 2002 21:54 schreef TlighT het volgende:
Even quoten van de site:
What are Spots and Floaters?
Floaters, sometimes called spots, are small, and semi transparent or cloudy particles that float within the vitreous, the clear, jelly-like fluid that fills the inner portion of your eyes. Floaters are usually harmless and are seen by many of us at one time or another.

They generally look like translucent specks of various shapes and sizes or like cobwebs. They are frequently visible when you are looking at a plain-lighted background like a blank pastel wall, a blue sky or the white pages of a book.

Floaters become visible when they fall within the line of sight and cast a shadow on the retina (the light sensitive portion of the back of the eye).

What causes spots and floaters?

There are a number of possible causes for floaters. They may be small flecks of protein or other matter that were trapped during the formation of your eyes before birth and remain suspended in the clear fluid of the vitreous.

Deterioration of the vitreous fluid may also cause floaters to develop. This can be part of the natural aging process and is often not serious, though it can be very annoying. And, certain eye diseases or injuries can cause floaters.

What causes flashes?

Sometimes flashes or streaks of light may appear. This may be happening because the jelly-like vitreous is shrinking and pulling on the retina. The retinal receptor cells are stimulated to "fire" by this tugging action and cause the perception of light flashes.

Vitreous shrinkage can continue and result in a part of the vitreous actually becoming detached or peeled away from the back of your eye. Flashes, floaters and vitreous detachment are common and only infrequently lead to serious eye problems.

Can flashes and floaters cause blindness?

On rare occasions, vitreous detachment can cause small tears or holes in the retina. The damaged part of the retina subsequently does not work properly and a blind or blurred spot in vision results. If untreated, retinal tears or holes can continue to worsen and severe vision loss can result if the retina becomes detached.

What is the treatment for flashes and floaters?

While flashes and floaters can be symptoms or signs of either vitreous detachment or retinal detachment, vitreous involvement occurs far more frequently and usually requires no treatment.

It is important to have a comprehensive eye health examination soon after experiencing flashes or floaters, or if you become aware of an increase in the number or intensity of flashes or floaters. In a comprehensive examination, your doctor of optometry can use a variety of special instruments to look at the vitreous, the retina and the other interior parts of your eyes to determine the causes of the flashes and floaters that you see.

That's why regular optometric examinations are an important part of keeping your eyes and vision healthy.
Afbeeldingslocatie: http://www.visioncare.org/vision/images/Spots.gif
Floaters, small, semi-transparent or cloudy particles that are suspended in your eyes are usually harmless and are seen by many of us at one time or another.

Afbeeldingslocatie: http://www.visioncare.org/vision/images/Vitreous.gif
Flashes or the appearance of streaks of light can be symptoms or signs of vitreous or retinal detachment and should be quickly sen by your optometrist.

Verwijderd

Hehehe tof ze zitten dus niet op je oog maar in je oog, soort van gezichts bedrog dus.... 8-)

• Keida
  • Laatst online: 01-01 21:26

Keida

dr.

Op dinsdag 09 april 2002 13:12 schreef Upperscore het volgende:

Wij zijn toch geen docters wij geven toch ook maar een theorie van wat wij denken dat het is.....
Niet gelijk zo gaan flamen man (nfo) als jij toevallig toekomstig dokter ben ofzo.
Dat doe ik toch ook, mijn mening geven? :P. Het was nou eenmaal kantklare onzin, maar wel op die manier geschreven dat het lijkt alsof je het weet, dat vind ik misleidend en dan reageer ik daar op ja..

IJsdikte op de Elfstedentocht

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-12-2025

BitByter

Prutst dit forum

misschien vocht?

ogen zijn nogal vochtig nl :D

• inquestos
  • Laatst online: 23:49
Over zoiets soortgelijks heb ik hier een keer een topic over geopend.

Ik d8 dat waar jij het over hebt restjes zijn van bloedvaten. Ik zie ze zelf regelmatig ook overdrijven, kan ze zelfs een beetje sturen :) .'t is ook altijd 't zelfde figuur, dus dat van stof of lichtinval kun je dus al uitsluiten.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• wustenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-12-2025

Die dingen die je ziet zijn beschadigingen van het oog, ik heb het ook als ik gewoon ergens naar kijk hoeft niet perse wit te zijn. Het zijn denk ik een soort van littekens die je hebt overgehouden aan schade door bijvoorbeeld in de zon te kijken, sigaretten as wat in je oog beland enz. stofdeeltjes denk ik niet want zelfs nadat ik heb gehuild zie ik die streepjes nog en dan zijn m'n ogen toch echt wel schoon volgens mij.

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-12-2025
nog meer mensen last van deze floaters ??

Ik wordt er in ieder geval gek van, heb er wel een stuk of 10 en op een heldere dag is dat echt heel erg vervelend !!

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ja, ik heb ze soms wel :)

Volgens mij heeft vrijwel iedereen er wel eens last van..

Ik heb er overigens alleen last van als ik relaxxed in de auto zit (achterin ofzo) en naar buiten staar etc.. (blauwe lucht).. Als ik me ergens op concentreer zie ik ze niet :)

Beetje oud topic eik hè.. ;)

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Hmm, dit is wel een beetje overdreven topic-kick hoor :) Zie ook onze policy over het kicken van topics - na bijna 2 jaar is dat toch echt teveel.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.