Heb een probleem om een tekstje naar de lcd display, display is een 4 x 40 display met HD44780 controller via LPT, te sturen. De ene keer gaat wordt het complete tekstje weergeven en de andere keer wordt er een "teken" vergeten.
Probleem zit denk ik in de aansturing en niet in de timing omdat de 1ste en 2de regel wel goed werken met dezelfde funcities wel goed werkt maar de 3de en 4de niet.
waar zit nu de fout?
control functie op regel 3 en 4->
0x0B,
dan de data,
0xF3,
0x0B,
0x09
(hex waarden op control address, data op data address)
data functie op regel 3 en 4 ->
0x0F,
dan de data,
0x17,
0x0F,
0x0D
de vraag is nu stuur ik de juiste waarden naar het control address of moet ik het toch echt in de timing zoeken.
Ik programmeer het in Visual Basic 6 en met behulp van de functies van DLPortIO (aanroep van deze functies moet goed zijn want geen compile error en progamma crashed niet)
(zeg niet dat in basic hex anders geschreven moet worden want dat doe ik al wel maar ik vind &h(getal) geen gezicht )
Probleem zit denk ik in de aansturing en niet in de timing omdat de 1ste en 2de regel wel goed werken met dezelfde funcities wel goed werkt maar de 3de en 4de niet.
waar zit nu de fout?
control functie op regel 3 en 4->
0x0B,
dan de data,
0xF3,
0x0B,
0x09
data functie op regel 3 en 4 ->
0x0F,
dan de data,
0x17,
0x0F,
0x0D
de vraag is nu stuur ik de juiste waarden naar het control address of moet ik het toch echt in de timing zoeken.
Ik programmeer het in Visual Basic 6 en met behulp van de functies van DLPortIO (aanroep van deze functies moet goed zijn want geen compile error en progamma crashed niet)
(zeg niet dat in basic hex anders geschreven moet worden want dat doe ik al wel maar ik vind &h(getal) geen gezicht )