[LIDL] Standalone DVD-Speler

Pagina: 1
Acties:

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-02 17:10
Bij de LIDL staat nu een standalone DVD-speler te koop voor 159euro. Ik zit een beetje te dubben of ik het nou wel of niet moet doen, ik weet als het niet bevalt dat ik hem gewoon terug kan brengen en me geld terug krijg, dus dat is een bijkomend voordeel.

De specificaties van die bak zijn:
DVD, Audio-CD, Video-CD, Super Video-CD, MP3-CD
AC3 Decoder
THX/DTS/Dolby 5.1

De specificaties lijken me zo op het eerste oog niet slecht en voor die prijs hoef ik het in principe niet te laten. Ik weet alleen niet zoveel over de regiocodes ed. maar ik denk dat het een clone is van een Mustek oid. Heb hem nog niet IRL gezien vandaar. Iemand nog gegronde redenen waarom ik het niet zou moeten doen. Ik kan opzich wel een merk DVD-speler kopen met minder specs die minimaal 100 euro duurder is.

Verwijderd

met een prijs van zo goedkoop kan er gewoon nix mis gaan. stel er zet regio code op dan heb je nog steed een mp3/v-cd-cd speler voor heel goed :&

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Noemen ze dat een aanbieding :)

http://www.alternate.nl/html/nodes_info/cdhc05.html

Ik weet niet of het er net zo eentje is, maar een aantal van mijn collega's hebben bovenstaande en zijn er erg tevreden over.

Het is geen superkwaliteit ding, maar kan er goed mee door zeker voor dat geld.

De drive die ze gebruikt hebben in het apparaat is gewoon een dvd-speler voor de pc :D

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• ConZito
Ik heb helaas geen plaatje en al de specs, ik hoorde het van me opa die me opbelde of ik daar intresse in had. Dat heb ik opzich wel natuurlijk. Hij vertelde ook nog dat er een sanyo loopwerk in zat, dat vind ik dan opzich wel weer heel erg degelijk klinken. Kan me zo herrineren dat sanyo hele goede loopwerken maakt voor cd-branders.

/edit/

Dreeke die dvd-speler die jij liet zien heeft vrijwel dezelfde specs zo op het eerste oog en ziet IMHO best redelijk uit. Ik denk dat ik die dan liever ga halen, dan ben ik ook beter uit mbt garantie ed. gok ik zo.

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-03 10:10

Leon

Rise Of The Robots

Hoe goedkoper hoe beter lijkt het wel met die DVD spelers... :{

Wij hebben een Sony over kunnen nemen van een kennis van ons. Wel een mooi dun dingetje en superbeeld en al..

Maar hij speelt geen CD-R's af |:( Alleen maar DVD-RW's ;(
En geloof me.. ik heb bijna alle merken geprobeerd... :(

En dat terwijl die goedkope spelers wel gewoon cd-r's af kunnen spelen..

Eeuwige n00b

Verwijderd

Toevallig even in het lidl krantje gekeken.

deze is het :

http://www.sm-electronic.de/32a_ergebnis.php4?art_nr=85530

• ConZito
Op maandag 08 april 2002 20:40 schreef Yarvieh het volgende:

deze is het :

Thank you very much :) Yarv grote vriend :D

• ConZito
OK het is voor mij al snel duidelijk het wordt de CyberHome AD-L 528 die heeft toch betere specs en vin ik kwa design ook mooier.

• dreeke

dreeke

outdated icon

Op maandag 08 april 2002 20:40 schreef Yarvieh het volgende:

deze is het :

Denk dat het wel een vergelijkbare dvd speler is.
Waar je wel op moet letten is dat de wat oudere modellen een slechtere mp3 decoder hebben als de nieuwere.

Lijkt me op zich wel een goed ding van de Lidl, zeker voor dat geld. En anders kan je hem altijd nog terug brengen.

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:32

rammes

koekebakker 1e klas

ja dat lijkt me dus ook wel wat!!!!

Ik zou het doen!

Verwijderd

Ze zijn beide overigens multi region te maken. die van alternate en die van de lidl ..

• dreeke

dreeke

outdated icon

Die Cyberhome die Alternate verkoopt is met het menu regiovrij te maken.
Ik weet niet precies waar, maar het schijnt heel makkelijk op internet te vinden te zijn.
Je hoeft in elk geval niet het ding open te maken ervoor oid, ff 2 sec. werk

oeps niet goed gelezen |:(
dacht dat het een vraag was :P

maar kweenie of je dat hier mag posten :)

Verwijderd

Misschien de links die ik poste even volgen dreeke ;)

[edit]
Ik heb ook geen idee, ik zal me zelf es aanmeldin in SM kijken wat de mods er van vinden ;)

Verwijderd

Mijn speurtocht leverde het volgende op:

http://www.supervision-forum.de/

en meer exact voor de 2500:
http://www.homepagemodules.de/board/forum.php?board=1213&forum=2290056

management summary (en voor de niet duits-machtigen ):

videochip: Zoran Vadis IV
de macrovision heeft nog niemand eraf weten te krijgen, regio wel

minpuntjes
- geen poweroff via de afstandbed (AB).
- trage AB (?)
- langzame cd-lade
- asynchroon beeld/geluid bij VCD/SVCD, is te verhelpen met geluidinstelling, moet wel per mediatype telkens opnieuw ingesteld worden (gggrrmbl)

plus:
- zeer stil
- zeer goede beeldkwaliteit bij DVD

voor de ware tweaker zijn er op het genoemde forum ook nog pics van een opengewerkte SM2500 te vinden, kwam ze gisteren tegen, maar kan ze zo gauw niemeer vinden

datablad (duits):
http://www.spielezelt.de/2500_2.pdf

• Fern
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-01 15:35
Ik zou me toch wel even beter oriënteren voordat je zo'n aankoop doet!
1:Heb je hem zien spelen,hoe is de beeldweergave en het geluid?
2:Probeer ook een wat duurdere speler of een aanbieding van een A merk(hoeft niet eens veel duurder te zijn)
3:Lees wat tijdschriften b.v DVD Audio hier staan vaak testen in ,ook van Mustek,Cyberhome e.d.

PowerStation

Verwijderd

Hoe belangrijk is rgb-uit bij een dvd-speler?
Ik weet dat het verschil bij een spelcomputer erg groot is (rgb versus composite dus). Of hebben alle dvd-spelers een rgb-uitgang tegenwoordig?
Ermmm, deze vraag omdat ik zelf ook nog niet zo'n ding heb en jullie het er bij die lidl aanbieding helemaal niet over hebben.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:15

JvS

Ik heb hem zelf ook

DVD regio vrijmaken mag :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-02 16:56
Ik zag laatst dus een Terratec DVD speler incl. 5 speakes en subwoofer bij de Lidl staan... Ik weet niet of dat dezelfde is, maar dat was een week of 2 geleden iig...

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 07:56
Terratec? weet je dat wel zeker?

Ik heb trouwens gelezen dat de Cyberhome wel wat herrie maakt en dat velen de dvd hebben verwisseld voor een goede pc-dvdrom drive

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 06-03 11:46
Mediamarkt heeft een regiovrije dvd speler met mp3/cdr-cdrw support en alle fratsen die die andere dingen ook hebben. 139 Euro, merk is Hiteker.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op maandag 08 april 2002 22:00 schreef k-pax het volgende:
Mijn speurtocht leverde het volgende op:

http://www.supervision-forum.de/

en meer exact voor de 2500:
http://www.homepagemodules.de/board/forum.php?board=1213&forum=2290056

management summary (en voor de niet duits-machtigen ):

videochip: Zoran Vadis IV
de macrovision heeft nog niemand eraf weten te krijgen, regio wel

minpuntjes
- geen poweroff via de afstandbed (AB).
- trage AB (?)
- langzame cd-lade
- asynchroon beeld/geluid bij VCD/SVCD, is te verhelpen met geluidinstelling, moet wel per mediatype telkens opnieuw ingesteld worden (gggrrmbl)

plus:
- zeer stil
- zeer goede beeldkwaliteit bij DVD

voor de ware tweaker zijn er op het genoemde forum ook nog pics van een opengewerkte SM2500 te vinden, kwam ze gisteren tegen, maar kan ze zo gauw niemeer vinden

datablad (duits):
http://www.spielezelt.de/2500_2.pdf
Die Zoran chipset behoort tot de beste voor DVD-decoding. Ik zou zeker voor die speler gaan, helemaal voor dat bedrag. Hij ziet er nog netjes uit ook. Niet allemaal van die lompe Karaoke dingen erop, zoals bij de cyberhome. Ik ken iemand die die Cyberhome heeft, en hij ziet er kwa uiterlijk echt niet uit, vind ik dan.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:02
Op maandag 08 april 2002 20:49 schreef ConZito het volgende:
OK het is voor mij al snel duidelijk het wordt de CyberHome AD-L 528 die heeft toch betere specs en vin ik kwa design ook mooier.
Die Cyberhome is idd wel een leuke dvd-speler. De herrie valt tijdens het afspelen nog wel mee, alleen als door de verschillende menu's van een dvd gaat maakt ie wel eens iets meer geluid. Een klein nadeel vind ik dat de hoek van waaruit je de dvd speler met je afstandsbedienig kan bediening erg klein is.

• ConZito
Ik ben toch in de stress geraakt, want ik heb voor de zekerheid toch nog wat fora doorgebladerd en ik kan niet snel een keuze maken. De playback van de supervision zou beter zijn en de cyberhome heeft weer meer features zo op het oog...chaos :)

Verwijderd

Alle maal wel leuk zoŽn DVD maar vindt het pas echt interesant als je er een cd-rw met avi of Divx film op kan kijken.
Zo'n DVD zoek ik, maar die zal wel nooit op de markt komen.

Verwijderd

Of deze, misschien.

-----------------------------------------------------
http://shop.mediamarkt.de/stores/shop/mediamarkt.htm
-------------------------------------------------------
Zag deze nog voor 129 euro bij de duitse media markt merk seg, of het is weet ik niet maar hij is wel goedkoop.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:29

Nitai

Live the life you love.

hey lijkt me wel cool. Ik probeer m'n pa over te halen om dat ding te kopen..

Ik zelf heb al teveel geld uitgegeven deze maand...dat gaat nie goed :)

Ik zag overigens meerdere dvd spelers in de media markt krantje, die van JVC bijvoorbeeld, die was beste koop consumentgids en is 229,- euro. Ik vraag me af hoe ze dat vergelijken....

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

iemand dit ding al gekocht ??

Ik zou het doen!

• ConZito
Mjah ik :D

Hij bevalt wel iig, speelt iig al me mp3's en dvd's af, net even snel een vcd en svcd in elkaar gedraaid die doen het ook. De A/B moet je wel goed richten op het apparaat en verder maakt hij vrijwel geen herrie. Verder is de beeldkwaliteit op me Sony WEGA perfect te noemen en de geluidskwaliteit is ook super ik hoor iig geen ruis oid. Voor dit geld is het IMHO een prima apparaat.

Verwijderd

Welke heb je nou gekocht? :?

• ConZito
Op woensdag 10 april 2002 19:22 schreef Yarvieh het volgende:
Welke heb je nou gekocht? :?
Die LIDL want die kan ik altijd ruilen :D

* ConZito kent iemand bij den LIDL

Verwijderd

Het lijkt er op dat er maar 1 dvd van lidel gekocht heeft, misschien toch geen goeie.
Ben er eigelijk ook wel benieuwd naar.

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 07:56
Op woensdag 10 april 2002 20:13 schreef ConZito het volgende:

[..]

Die LIDL want die kan ik altijd ruilen :D

* ConZito kent iemand bij den LIDL
ondersteund de mp3 id3-tags?

Verwijderd

En is dit wat voor je :?. Ik weet het ook niet hoor ;).
http://www.kijkshop.nl/online/Shop/product_details.asp
Geschikt voor DVD, VCD, audio CD-R/RW en MP3.
Regio vrij. Dolby digital AC3 decoder.
Normaal en breedbeeldweergave.
Taalkeuze bij ondertiteling.
On-screen display.
Scartaansluiting. Incl. afstandsbediening. VERWIJDERINGSBIJDRAGE e. 3,00 (excl.)
Adviesprijs: € 271,81
€ 229,00

• eGo2K
  • Laatst online: 15-02 20:43

eGo2K

De vraag .. (zie sig)

Op donderdag 11 april 2002 19:34 schreef ChicaneBT het volgende:
En is dit wat voor je :?. Ik weet het ook niet hoor ;).
http://www.kijkshop.nl/online/Shop/product_details.asp
[..]
Die ziet er ook mooi uit!.. en bij de Kijkshop weet ik HEEEL ZEKER dat je met altijd terugkunt brengen

... die alle andere vragen overbodig maakt: BIERTJUH?!

• ConZito
Op donderdag 11 april 2002 18:02 schreef arjandijk het volgende:

[..]

ondersteund de mp3 id3-tags?
Niet getest nog waarschijnlijk wel hij leest ook subdirs en alles maar ik gebruik in me mp3's nooit id3tags test ik morgen :)

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

nee id tags indersteund hij niet... als je een mp3 cd in de drive stopt zie je ook afgekapte song titels

Ik zou het doen!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:37

rik

Als ik al een DVDspeler voor die prijs zou kopen zou ik voor de Samsung 909 gaan, bij Kijkshop voor 179. Deze is met de eigen AB regiovrij te maken.

Het lullige bij DVDspelers is dat er gigantisch veel kwaliteitsverschillen zitten tussen diverse spelers. De yoekie-yoekie spelers zitten wat dat betreft helemaal onderaan de markt :(

/* edit: dan het ik het dus over beeld- en geluidskwaliteit, niet over binnen- en buitenwerk

Mijn suggestie is, koop een merk DVDspeler (geen Akai want dat is ook yoekie-yoekie bij DVDspelers) als je kwaliteit wilt. Je bent inderdaad wel duurder uit, maar kwaliteit om van te smullen.

Merken die ik kan aanraden zijn Toshiba, Sony, Philips, Pioneer en Samsung.

• ConZito
Op vrijdag 12 april 2002 09:58 schreef rik het volgende:
Als ik al een DVDspeler voor die prijs zou kopen zou ik voor de Samsung 909 gaan, bij Kijkshop voor 179. Deze is met de eigen AB regiovrij te maken.

Het lullige bij DVDspelers is dat er gigantisch veel kwaliteitsverschillen zitten tussen diverse spelers. De yoekie-yoekie spelers zitten wat dat betreft helemaal onderaan de markt :(

/* edit: dan het ik het dus over beeld- en geluidskwaliteit, niet over binnen- en buitenwerk

Mijn suggestie is, koop een merk DVDspeler (geen Akai want dat is ook yoekie-yoekie bij DVDspelers) als je kwaliteit wilt. Je bent inderdaad wel duurder uit, maar kwaliteit om van te smullen.

Merken die ik kan aanraden zijn Toshiba, Sony, Philips, Pioneer en Samsung.
Ben ik niet helemaal met je eens, me buurman heeft een B&O dvd speler van teveel geld, dat ding kan werkelijk nix, gebrande dvd leest niet terwijl hij ze wel kan branden, svcd en vcd leest hij ook niet gebrande audio cd-r's en cd-rw's leest hij ook niet. En het verschil in vid/aud is voor mij niet waarneembaar, en dat ligt echt niet aan de rest van ze set, want dat is ook allemaal van B&O.

Verwijderd

Hier bij lidl zijn ze allemaal al verkocht, ging toch vrij snel had ik niet gedacht.

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 20:38 schreef Leon het volgende:
Hoe goedkoper hoe beter lijkt het wel met die DVD spelers... :{

Wij hebben een Sony over kunnen nemen van een kennis van ons. Wel een mooi dun dingetje en superbeeld en al..

Maar hij speelt geen CD-R's af |:( Alleen maar DVD-RW's ;(
En geloof me.. ik heb bijna alle merken geprobeerd... :(

En dat terwijl die goedkope spelers wel gewoon cd-r's af kunnen spelen..
probeer eens princo cd recordables of cdrewritables die werken wel!
heb ook een sony dvd player

kijk eens op www.vcdhelp.com
Pagina: 1