Toon posts:

Een prossecor inrijden ???

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik was aan het praten zonet met iemand van MSN en die vertelde mij dat je een PIV of een AMD XP eerst moest inrijden, dus eerst rustig en dan pas later naar een paar weten goed gedraait pas overclocken omdat ie dan goed kan funcioneren.
Is dat nu zo dat je eest een cpu rustig aan moet doen en dan langzaam het gas kan opendraaien ??? of kan ik een duron kopen en meteen op 1500 laten lopen ???

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05:51

Snow_King

Konijn is stoer!

ik weet wel dat je met je audio versterker ook niet meteen moet gaan blazen!

maar je kan het voor de zekerheid ff twee weken laten w8en, maar w8 ff tot andere x-perts hun antwoord geven.

Verwijderd

Ik raad je aan om je processor minimaal 150 km te verplaatsen voordat je hm op je socket zet. Ga even een rondje om. Neem hm op zaterdag mee naar de markt, beetje boodschappen doen. Zo krijgt ie een beter gevoel van zichzelf en daardoor kun je hoger overclocken.

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 18:58
Op maandag 08 april 2002 20:25 schreef Tw^st3D het volgende:
Ik raad je aan om je processor minimaal 150 km te verplaatsen voordat je hm op je sockter zet. Zo krijgt ie een beter gevoel van zichzelf en daardoor kun je hoger overclocken.
LMAO :D

• Matthijz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-08-2021

Matthijz

Is icoon even kwijt :P

Op maandag 08 april 2002 20:25 schreef Tw^st3D het volgende:
Ik raad je aan om je processor minimaal 150 km te verplaatsen voordat je hm op je socket zet. Ga even een rondje om. Neem hm op zaterdag mee naar de markt, beetje boodschappen doen. Zo krijgt ie een beter gevoel van zichzelf en daardoor kun je hoger overclocken.
Dus als er op staat "made in taiwan" hoeft dat niet meer :? ;)

"Het leven is een mooie gelegenheid om meisjes te ontmoeten"

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 20:23 schreef Snow_King het volgende:
ik weet wel dat je met je audio versterker ook niet meteen moet gaan blazen!
Vooral met buizen versterkers (ouwe) is het belangrijk om ze eerst op te warmen. We hebben hier in de studeer kamer nog van die mooie Quad Elektrostatisch speakers elk aangesloten op een buizen versterker. Dingen zijn al behoorlijk oud, we hebben kort geleden ze laten 'renoveren' zijn nieuwe buizen op gekomen. Nog de orignele. Maar je moet ze eerst goed warm laten worden.

Verwijderd

wat d8 je van cpu-burn :?

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 20:27 schreef Matthijz het volgende:

[..]

Dus als er op staat "made in taiwan" hoeft dat niet meer :? ;)
Na de vliegreis heeft ie uiteraard last van jetlag. Dan is het helemaal verstandig om hm even mee uit te nemen. En een goede nachtrust is een must.

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 20:12
Shit zeg, ben ik nou de enige die zich ergert aan dit slappe geouwehoer?

• TricTrac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-06 15:07

TricTrac

=;-)

Wat dacht je van de volgende theorie?:

Als je een auto stevig inrijd nadat je hem hebt gekocht zal ie harder rijden als dat je 'm niet stevig inrijd.

Dus...? wat doe je met je processor? Inbranduh!! :)

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Is onzin, wat WEL kan is dat je het ding een langere tijd op een hoger voltage laat draaien en op het moment dat de proc is "ingebrand" kun je hem eventueel weer terug schroeven in voltage, of nog hoger klokken. Hier is genoeg info over te vinden op het web. Is trouwens nog altijd geen garantie, heb een 1e serie Celeron 300A meer dan 2.5 jaar op 450@2.2 volt gehad, ding gaf daarna nog steeds een BSOD bij het booten op 2.0 volt. Op 2.2 is ie zo stabiel als het maar zijn kan.

de betaler vervuilt

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:17
het klopt enigzins wel een klein beetje... als je je cpu meteen zodra je hem hebt gekocht bruut gaat opklokken zal hij meer fouten geven dan dat je hem eerst 2 a 3 weekjes laat draaien. maar je kunt je cpu dus wel in het begin gewoon gebruiken voor de volle 100% maar w8 eerst een tijdje voordat je gaat overklokken

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Het klopt dat processors na verloop van tijd beter te zijn overclocken. Men noemt dit verschijnsel burn-in. Tja... ik zou zeggen, ga nu lekker clocken en probeer over een maand nog verder te clocken, grote kans dat het beter gaat.

• Matthijz

Matthijz

Op maandag 08 april 2002 20:31 schreef Tw^st3D het volgende:

[..]

Na de vliegreis heeft ie uiteraard last van jetlag. Dan is het helemaal verstandig om hm even mee uit te nemen. En een goede nachtrust is een must.
Wordt het wel een erg voorzichtig uitje met een AMD processor (zult de core maar beschadigen ;) ) Ik hoor ook dat intel processoren nog wel eens als ze een keer gezellig naar de stad gaan, heel slecht tegen stoeptegels kunnen. En in een tas vervoeren is ook niet echt heel makkelijk omdat die pinnetjes heel makkelijk afbreken. Wie kan mij hiermee helpen. Ik wilde er net namelijk een topic over beginnen genaamd : Ik en processor willen er een keer uit. :) Je begrijpt natuurlijk wel dat dit serieus is bedoeld. Hoe zou jij het vinden om de hele tijd eenzaam met het geheugen in de computer te zitten. En de hele tijd opdrachten van et moederbord te krijgen. En dat dan zo'n "computerfreak" het nodig vind om een paar uur 3d mark te draaien. Waardoor je zeer warm word omdat hij geen geld meer had om een goede koeler te kopen?

Verwijderd

LOL

ja ik zou heb eerst ff inrijden, is net als een brommer, eerst half gas en na 750km pas langzaam volgas gaan rijden.

maar als je cpu net gekocht hebt zou ik hem eerst een dag op de kachel leggen om het productie vocht te verdampen >:)

• Matthijz

Matthijz

Op maandag 08 april 2002 20:39 schreef debugdevil het volgende:
LOL

ja ik zou heb eerst ff inrijden, is net als een brommer, eerst half gas en na 750km pas langzaam volgas gaan rijden.

maar als je cpu net gekocht hebt zou ik hem eerst een dag op de kachel leggen om het productie vocht te verdampen >:)
En het is nog beter om de processor naar een paar uur werken, even in de vriezer te leggen zodat hij beter kan afkoelen :)

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 20:41 schreef Matthijz het volgende:

[..]

En het is nog beter om de processor naar een paar uur werken, even in de vriezer te leggen zodat hij beter kan afkoelen :)
zou ik niet doen

door bevriesing kan het productie vocht uitzetten en breekt je core :'(

• Matthijz

Matthijz

Op maandag 08 april 2002 20:43 schreef debugdevil het volgende:

[..]

zou ik niet doen

door bevriesing kan het productie vocht uitzetten en breekt je core :'(
Oh vandaar dat ik elke keer terug naar de computerwinkel moet ;)

• sMoOhT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
naar mijn idee maakt dat echt niet uit hoor.

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 20:34 schreef Kokkers het volgende:
JAH! :P :Y) :P

Verwijderd

Blijkbaar wel >:)

Maar om echt even serieus te reageren. Bedoelde die persoon niet dat voordat je aan overclocken van een gloednieuwe configuratie begint je eerst een tijdje hebt lopen testen met standaard instellig voordat je voltages e.d. gaat veranderen. Dat is wel verstandig namelijk.

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 20:45 schreef Matthijz het volgende:

[..]

Oh vandaar dat ik elke keer terug naar de computerwinkel moet ;)
dan koop jij wel bij een slechte zaak, bij mij werd het er bij verteld

Verwijderd

Ik heb mijn 1.8 al 2 maanden lopen. Toen kon ie niet eens stabiel op 2.4 Ghz.

Net, nog = geprobeert en hij draait (al) 1 uur stabiel op 2.4 Ghz.

(zie specs)

Verwijderd

Jeps jij bent de enige,

maar met z`n topic titel kan ik het gewoon niet laten >:)

Verwijderd

Eerst ff wat inloop olie gebruiken, motortje extra rustig laten warm draaien en pas voluit gebruiken na 10 km te hebben gereden.
De eerste 800 km niet boven de 4000 rpm uitkomen.
Na de inrij periode laat je em afstellen, de olie en filters vervangen.

Dan zet je er een goeie spoiler op en je neemt een goed verlagingssetje, dan kan ie harder door de bochten en heb je betere controle met je voertuig.

Is het nog niet genoeg, voor dan een chipmod uit. Overleg wel eerst met de lease maatschappij of het mag en dergelijke.
Of neem zo'n chiptuning ding wat tussen de connector van de boordcomputer gaat. Heb je pech, dan haal je em weg en niemand die kan zien dat je er mee hebt gerommeld. :)

Ow, ja waar haal je deze spullen voor je prozzzecor ? (lekkere spelling topicstarter :P) op :www.computerland.nl

Verwijderd

Nee hoor, er wordt reeds wat geschopt tegen een modje.

Verwijderd

eerst gewooon ff 2dagen of nog mider kijken of hij gewoon werkt en hoe heet hij word en daarna oc`en

Verwijderd

Topic: Een prossecor inrijden ???

kan iemand mij uitleggen wat een prossecor is ?

is het niet een pro Sector of zo
een super regio is dat dan of zo ?

• Matthijz

Matthijz

Op maandag 08 april 2002 20:56 schreef aad123 het volgende:

[..]

Waar is jou gevoel voor humor?

ps

volgens mij zijn alle opmerkingen hier niet hatelijk bedoeld alleen maar grappig. Maar volgens mij ben jij een beetje met het verkeerde been uit bed gestapt. Probeer het morgen nog eens. :)

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 21:04 schreef Matthijz het volgende:

[..]

Waar is jou gevoel voor humor?

ps

volgens mij zijn alle opmerkingen hier niet hatelijk bedoeld alleen maar grappig. Maar volgens mij ben jij een beetje met het verkeerde been uit bed gestapt. Probeer het morgen nog eens. :)
Hmm sommige mensen zien de humor hier duidelijk niet van in

Maar WIJ wel :D

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:26
ik zou als ik jou was ff een winkel mailen om te vragen of je een proc ook in moet rijden, en dan wel hoeveel meter!

• Termi
  • Laatst online: 21-08 08:52
Gewoon gaan met die banaaaaaaaaaaaaaaaaan :). Heb ik ook gedaan :), hele nieuwe pc gekocht. Gelijk maar eff op 1466 (oud = 1333). Hij draait super stabiel , dat is mijn inrijden...

Verwijderd

Dudes check this

[topic=462552/1]

• Atmosphere
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-12-2025
Inrijden lijkt me overigens geen goed plan :) .. gewoon in de voet plaatsen, hefboompje in de juiste stand, plasticje van de koeler halen, koeler plaatsen .. en rustig een beetje aandrukken ... klem plaatsen .. schroevendraaier en klaar... :) Aan-knop indrukken en ingereden :)

Je merkt snel genoeg waar de grensen liggen, en ik raad aan deze gewoon te verkennen

Matthijz
...maandag 08 april 2002 20:38
En dat dan zo'n "computerfreak" het nodig vind om een paar uur 3d mark te draaien. Waardoor je zeer warm word omdat hij geen geld meer had om een goede koeler te kopen?
... en er dan achter komen dat 3DMark geen echte CPU bench is :+ ... dus nog ffies 4 uur SuperPI draaien ;)

-x(Al is de wereld is nog zo klein. Atmosphere vind hem wel fijn)x-; Sys; t-net

Verwijderd

JA, wat is MOBO had ik ook al gezien. |:(

AARRGHH hoe durven ze ?

Maar ja, wie reageert daar nog op ? Tis wel een beetje een lui verhaal of een slechte advertentie van een of andere winkel (ik noem geen namen :+ )

Verwijderd

hoe bedoel je ???

Verwijderd

Ok, hoe rij je een CPU in:

- Leg em verzichtig in het socket.
- Zet je pc aan.
- ff voelen of ie warm word, als dit het geval is is het aan te raden om er een cooler op te zetten.
- Nu je cpu goed gekoelt is kan je gaan werken met je pc, de eerste 500 uur, mag je niet meer dan 40% van je cpu gebruiken.
- Af en Toe mag je em opentrekken anders krijg je een luie CPU, maar pas op, als ie te warm word krijg je een vastloper.
- Na deze 500 uur, is ie volledig ingereden, en zal je er vrolijk op los mee kunnen overclocken 8-)

• Matthijz

Matthijz

Op maandag 08 april 2002 21:37 schreef Mito het volgende:
Ok, hoe rij je een CPU in:

- Leg em verzichtig in het socket.
- Zet je pc aan.
- ff voelen of ie warm word, als dit het geval is is het aan te raden om er een cooler op te zetten.
Moet je vooral proberen bij een (oude) athlon 1400 processor >:)

Verwijderd

BURN Mother*u*cker
BURN

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 21:22 schreef DragonLord het volgende:
JA, wat is MOBO had ik ook al gezien. |:(

AARRGHH hoe durven ze ?

Maar ja, wie reageert daar nog op ? Tis wel een beetje een lui verhaal of een slechte advertentie van een of andere winkel (ik noem geen namen :+ )
65 post voor dat het slotje viel
vind ik knap van ons

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 21:45 schreef debugdevil het volgende:

[..]

65 post voor dat het slotje viel
vind ik knap van ons
opzich gok ik er op dat deze eerder dicht is

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 20:56 schreef aad123 het volgende:

[..]

Pfff, kom op zeg. Er is gewoon een boel humor is deze draad. En die humor bevat ook nog waarheid. Overdrijven is ook een vak.

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 21:47 schreef Poephoofd het volgende:

[..]

Pfff, kom op zeg. Er is gewoon een boel humor is deze draad. En die humor bevat ook nog waarheid. Overdrijven is ook een vak.
er is gewoon een boel humor is deze draad?????

en wat bedoel je daarmee??? (misschien ff nieuw topic openen om deze vraag te beantwoorden >:)

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 21:47 schreef Poephoofd het volgende:

[..]

wat hebben jullie toch met dan modje ?

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heren, ik heb me prima vermaakt, echter:
Een grapje kan best, maar het is geen HK hier... beetje ontopic blijven aub.

Verwijderd

oke

hoe vaak mogen wij dan zeggen dat het een Moederbord is ?

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 21:54 schreef debugdevil het volgende:
oke

hoe vaak mogen wij dan zeggen dat het een Moederbord is ?
dat was toch ander topic??

Verwijderd

"Inrijden".

Een processor rijdt niet.

Je kan hoogtens bedoelen dat je hem moet "inburnen" om ervoor te zorgen dat de contactpunten van de CPU goed zichzelf "zetten" in de socket.

Of je bedoelt "tryout" om eerst te garanderen dat alle fouten op het systeem, niet veroorzaakt worden door een overgeclockte processor.

Tip: 1 week goede tryout, een Image/Ghost maken van je HD en je kan er weer een jaar tegenaan. Flink testen en als het fout gaat, je PC terugclocken en eventueel je Images/Ghost terugzetten (afhankelijk wat je 'verkeerd' gedaan hebt).

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 21:59 schreef spear_of_fear het volgende:

[..]

dat was toch ander topic??
oops

het word al laat en ik heb een biertje (of 2,3,4,5,6,) op

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 22:07 schreef debugdevil het volgende:

[..]

oops

het word al laat en ik heb een biertje (of 2,3,4,5,6,) op
Ik had al zo'n vermoeden.

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 22:15 schreef Poephoofd het volgende:

[..]

Ik had al zo'n vermoeden.
dat heb je wel eens he

Verwijderd

Ga je na 6 biertjes al zo raar reageren? Ben je ook niks gewend zeg.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04:45

Exirion

Gadgetfetisjist

[search=cpu inbranden]
[search=cpu burn]

enzo :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.