Please guys, I'm trying to troll here.
If I failed to offend you in this post, please leave a message. I will address you in next post.
Het gaat waarschijnlijk om die appropriate trial id.With the MSNP7 protocol msn has introduced a new challenege authentication mechanism. The MSN server sends t a challenge key which the user has to authenticate succesfully in order for the session to continue.
CHL 0 20881396011366812350
The client has to send the md5 equivalent of this string which is formed by appending this hash with the string "Q1P7W2E4J9R8U3S5".So the final string which will be sent to the server will be the md5 equivalent of 20881396011366812350Q1P7W2E4J9R8U3S5
i.e MD5string(20881396011366812350Q1P7W2E4J9R8U3S5 )
So the client response would be something like this
QRY 18 msmsgs@msnmsgr.com 32
0212eaad0876afb8505859ca75d21a78
Here 18 is the trial id .Replace it by the appropriate trial id in your program .
/sockwrite -n zorgt voor een newline. Dan issut toch niet nodig?Op maandag 08 april 2002 20:17 schreef Orphix het volgende:
Geen \r\n op het eind.
If I failed to offend you in this post, please leave a message. I will address you in next post.
Verwijderd
Ehmz, beetje offtopic, maar 'k was ffies benieuwd. Zijn er ergens beschrijvingen van dit protocol. 'k heb wel beschrijvingen kunnen vinden van hoe je met die API's kan werken, maar niet hoe 't protocol zelf werkt. Iemand die daar info over heeft?
Je moet uiteraard wel elke keer je trial-ID met 1 ophogen (onafhankelijk van wat de server je stuurt). Ik neem aan dat je dat tot nu toe ook gedaan hebt, want anders was je niet tot de CHL gekomenOp maandag 08 april 2002 20:13 schreef GeniusDex het volgende:
Hierna stuur ik dit terug:
QRY 0 msnmsg@msnmsg.com 32 %msnmd5
Hierna wordt mijn verbinding verbroken (wegens foute CHL dus). Wat doe ik fout?
http://www.venkydude.com/articles/msn.htmOp maandag 08 april 2002 20:22 schreef jmezach het volgende:
offtopic:
Ehmz, beetje offtopic, maar 'k was ffies benieuwd. Zijn er ergens beschrijvingen van dit protocol. 'k heb wel beschrijvingen kunnen vinden van hoe je met die API's kan werken, maar niet hoe 't protocol zelf werkt. Iemand die daar info over heeft?
http://www.rfc-editor.org/cgi-bin/rfcsearch.pl en dan een beetje zoeken.. de eerste versie van het MSN-protocol is via een officiële RFC vrijgegeven.Op maandag 08 april 2002 20:22 schreef jmezach het volgende:
offtopic:
Edit: directe link - http://www.tlsecurity.net/Textware/Misc/draft-movva-msn-messenger-protocol-00.txt
doe ik ook, maar omdat 'ie heer een 0 meestuurde verwachtte ik dat er ook een 0 terugmoest (als ik overal 0 zet door een bug werkt ie btw ookOp maandag 08 april 2002 20:23 schreef Kjev het volgende:
[..]
Je moet uiteraard wel elke keer je trial-ID met 1 ophogen (onafhankelijk van wat de server je stuurt). Ik neem aan dat je dat tot nu toe ook gedaan hebt, want anders was je niet tot de CHL gekomen.
Opening connection to 64.4.13.58:1863
Connection made
<< VER 0 MSNP7 MSNP6 MSNP5 MSNP4 CVRO
>> VER 0 MSNP7 MSNP6 MSNP5 MSNP4
<< INF 1
>> INF 1 MD5
<< USR 2 MD5 I Omega1337@hotmail.com
>> USR 2 MD5 S 1018289078.1147092945
<< USR 3 MD5 S 45f5be7af6a41dd58ab3292b9da60216
>> USR 3 OK omega1337@hotmail.com Alpha%20and 1
Your nick is currently Alpha%20and
>> MSG Hotmail Hotmail 359
>> MIME-Version: 1.0
>> Content-Type: text/x-msmsgsprofile; charset=UTF-8
>> LoginTime: 1018289078
>> EmailEnabled: 1
>> MemberIdHigh: 84256
>> MemberIdLow: 1115345413
>> lang_preference: 1043
>> preferredEmail: omega1337@hotmail.com
>> country: NL
>> PostalCode:
>> Gender: M
>> Kid: 0
>> Age:
>> sid: 507
>> kv: 2
>> MSPAuth: 2AAAAAAAADIVoykFJ!diHyx*5BU8ZY6bGkOxhW7Ucr7HHlRsfcbbLajw$$
>>
<< CHG 4 NLN
>> CHG 4 NLN
>> ILN 4 NLN geniusdex@hotmail.com GeniusDex
>> CHL 0 12330019521799947998
<< QRY 6 msnmsg@msnmsg.com 32 b49156fe8a9a97f4258c8927e3d05860
Connection closed
ik doe het als volgt
1
| printwriter.println("QRY "+tempID+" msmsgs@msnmsgr.com 32\r\n"+md5hash); |
in je QRY antwoord zitten 2 fouten
1 het email adres is fout (moet zijn msmsgs@msnmsgr.com)
2 je moet een newline geven tussen de 32 en de md5hash
dit werkt bij mij (in java)
als ik strax thuis ben (zit nu op school) zal ik wel ff kijken of dat wel werktOp dinsdag 09 april 2002 02:29 schreef nxt het volgende:
een packet sniffer doet soms wonderen.
ik doe het als volgt
code:
1printwriter.println("QRY "+tempID+" msmsgs@msnmsgr.com 32\r\n"+md5hash);
in je QRY antwoord zitten 2 fouten
1 het email adres is fout (moet zijn msmsgs@msnmsgr.com)
2 je moet een newline geven tussen de 32 en de md5hash
dit werkt bij mij (in java)
1
2
| sockwrite -n msn QRY %msncount msmsgs@msnmsgr.com 32 sockwrite -n msn $dll(md5.dll,md5,[text]) |
Die Connection closed komt dus omdat de server de verbinding dichtduwt, hoe komt dit?Opening connection to 64.4.13.58:1863
Connection made
<< VER 0 MSNP7 MSNP6 MSNP5 MSNP4 CVRO
>> VER 0 MSNP7 MSNP6 MSNP5 MSNP4
<< INF 1
>> INF 1 MD5
<< USR 2 MD5 I Omega1337@hotmail.com
>> USR 2 MD5 S 1018357230.737396975
<< USR 3 MD5 S 40d6d63eb433d38468648fd2951ef8fb
>> USR 3 OK omega1337@hotmail.com Alpha%20and 1
Your nick is currently Alpha and
[insert gebaalt hier :+]
<< CHG 4 NLN
>> CHG 4 NLN
>> ILN 4 NLN geniusdex@hotmail.com GeniusDex
>> CHL 0 10778045121096152324
<< QRY 0 msmsgs@msnmsgr.com 32
<< 15f7766cda48ba1a1d112bc4e4507a79
>> QRY 0
QRY ok
Connection closed
1
2
3
4
| IN: CHL 0 32581736014506132594 OUT: QRY 9 msmsgs@msnmsgr.com 32 430fa00f2db96db43a0bd5e2d6baf644 IN: QRY 9 |
Let erop dat er na de uitgaande QRY (regel 2) geen enter zit!
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
dat wassut dusOp dinsdag 09 april 2002 15:48 schreef jelmervos het volgende:
Ik doe dit en dit werkt perfect:
code:
1 2 3 4 IN: CHL 0 32581736014506132594 OUT: QRY 9 msmsgs@msnmsgr.com 32 430fa00f2db96db43a0bd5e2d6baf644 IN: QRY 9
Let erop dat er na de uitgaande QRY (regel 2) geen enter zit!
Graag gedaan schat!Op dinsdag 09 april 2002 15:51 schreef GeniusDex het volgende:
[..]
dat wassut dusthx
![]()
![]()
Zelfde fout heb ik gemaakt. Is wel vaag, soms wel een enter en soms niet.
Mja, idd. En ze zetten er ook niet ff bij dat er geen enter achter die 2e dinge moetOp dinsdag 09 april 2002 15:52 schreef jelmervos het volgende:
[..]
Graag gedaan schat!
Zelfde fout heb ik gemaakt. Is wel vaag, soms wel een enter en soms niet.
Ik ga nu kijken hoe ik de users online kan ORDENEN. Altijd handig
Verwijderd
idd /sockwrite -n zorgt voor een newline maar niet voor: \r\n alleen voor de \nOp maandag 08 april 2002 20:20 schreef GeniusDex het volgende:
[..]
/sockwrite -n zorgt voor een newline. Dan issut toch niet nodig?
Wie zet dat waar bij? Is er ergens een duidelijk beschrijving van het MSN protocol 7 dan?Op dinsdag 09 april 2002 15:55 schreef GeniusDex het volgende:
[..]
Mja, idd. En ze zetten er ook niet ff bij dat er geen enter achter die 2e dinge moet
Ik ga nu kijken hoe ik de users online kan ORDENEN. Altijd handig
die's boven al gepost: http://www.venkydude.com/articles/msn.htmOp dinsdag 09 april 2002 15:57 schreef jelmervos het volgende:
[..]
Wie zet dat waar bij? Is er ergens een duidelijk beschrijving van het MSN protocol 7 dan?
zo werkt 't ook hoorOp dinsdag 09 april 2002 15:57 schreef skunkah het volgende:
[..]
idd /sockwrite -n zorgt voor een newline maar niet voor: \r\n alleen voor de \n
Dat wordt dus sniffen.
als jij een betere beschrijving kan maken wens ik je veel suc6, en krijg je denk ik ook veel dank enzoOp dinsdag 09 april 2002 16:07 schreef jelmervos het volgende:
Da's niet een goede beschrijving vind ik, oke, je kunt er mee uit de voeten, maar er wordt niks gezegd over list bewerkingen, file transfers, nick changes.
Dat wordt dus sniffen.
Neu, ik krijg al genoeg dank in mijn leven.Op dinsdag 09 april 2002 16:19 schreef GeniusDex het volgende:
[..]
als jij een betere beschrijving kan maken wens ik je veel suc6, en krijg je denk ik ook veel dank enzo
hehe. Anywayz, ik ga nu proberen om een chat dinge enzo in te bouwenOp dinsdag 09 april 2002 16:20 schreef jelmervos het volgende:
[..]
Neu, ik krijg al genoeg dank in mijn leven.
Is goed, succes!Op dinsdag 09 april 2002 16:26 schreef GeniusDex het volgende:
[..]
hehe. Anywayz, ik ga nu proberen om een chat dinge enzo in te bouwenEn ik ga de listbox ook nog ff vullen met nicks van iedereen die online is
Als je nog es een vraagje hebt dan hoor ik het hier wel.
Ik heb een tijdje terug ook een MSN client gemaakt voor mIRC, alleen hij doet het ineens niet meer.
1
2
3
4
5
6
| -> msn: VER 0 MSNP7 MSNP6 MSNP5 MSNP4 CVRO <- msn: VER 0 MSNP7 MSNP6 MSNP5 MSNP4 -> msn: INF 1 <- msn: INF 1 MD5 -> msn: USR 1 MD5 I ******@hotmail.com [16:23] »» msn disconnect |
Die ID nummers maakten toen niet uit, misschien nu wel
Zal dat er eens ff in bakken en kijken of ie 't weer wil doen, zou wel geinig zijn
[edit]
Woei, hij logt in
Alleen nog wat bugs ivm mIRC 6.01 upgrade
hij doet 't nu hoor, dus boeieOp dinsdag 09 april 2002 16:30 schreef jelmervos het volgende:
Je kunt ook opgevens dat je MSNP6 gebruikt, volgens mij krijg je dan geen CHL.
Prima, succes!Op dinsdag 09 april 2002 18:46 schreef GeniusDex het volgende:
Ik heb 't nu voor elkaar om op MSN te blijven. Heb een lijst met mensen die online zijn enzo ook. Is altijd wel handig. Ik ga zo scripten aan user toevoeg dinge.
Anywayz, nog niemand weet hoe het komt dat ik mensen die mij hebben toegevoegd niet online kan zien?
Ik zag ook dat hier een instelling voor is dat de server dit zelf doet, maar ik weet niet of die werkt.
Hoe kan ik de allow list zien dan? Da's dan vraag 1 natuurlijkOp woensdag 10 april 2002 10:27 schreef jelmervos het volgende:
Volgens mij moet de mensen op de reverse list toevoegen aan je allow list.
Ik zag ook dat hier een instelling voor is dat de server dit zelf doet, maar ik weet niet of die werkt.
Met LST kun je volgens mij 1 lijst opvragen. Maar check daarvoor ff de RFC van MSNP 1 volgens mij.
hmmm, okOp woensdag 10 april 2002 17:54 schreef jelmervos het volgende:
Je kunt je gehele lijst opvragen met SYN.
Met LST kun je volgens mij 1 lijst opvragen. Maar check daarvoor ff de RFC van MSNP 1 volgens mij.
Idd, ik zeg altijd gewoon dat ik MSNP2 gebruik en daar krijg ik nooit van die challengesOp dinsdag 09 april 2002 16:30 schreef jelmervos het volgende:
Je kunt ook opgevens dat je MSNP6 gebruikt, volgens mij krijg je dan geen CHL.
U gaat door voor de retorische vraag...
Verwijderd
U gaat door voor de retorische vraag...
Mocht je echt niet meer verder gaan werken aan je Spy tool dan wil ik het eventueel wel overnemen. Alleen wordt het dan wel een totale rewrite, omdat het dan Delphi gaat worden.Op woensdag 10 april 2002 23:36 schreef mgfun het volgende:
Leuk om te zien dat er nog steeds mensen met het MSN protocol aan het spelen zijnik moet toch maar eens verder werken aan mijn Spy en Server... naja tijd gebrek wie kent het niet
Echter, als ik die poort open gooi zegt de andere MSN meteen dat er een error is
Weet nu alleen niet zeker of dat komt omdat ik in een LAN zit
Heeft iemand anders al filetransfers?
[edit]
Waarom werkt MSN Spy niet meer eigenlijk
Verwijderd
Ik ga er binnen kort wel weer mee verder maar eerst moet mijn huidige project af. Het programma is trouwns in C++ builder geschreven de grote broer van DelphiOp donderdag 11 april 2002 10:44 schreef jelmervos het volgende:
[..]
Mocht je echt niet meer verder gaan werken aan je Spy tool dan wil ik het eventueel wel overnemen. Alleen wordt het dan wel een totale rewrite, omdat het dan Delphi gaat worden.
rb338: Hoe bedoel je ? De spy werkt toch 'prima' alleen ik steek er niet zo veel tijd meer in...
Als ik de port op 1863 zet en ik reconnect MSN dan gebeurt er niks. Ook niet als ik mijn zelfgemaakte MSN reconnect. Dit is zowel op mijn client pc als op mijn server.
Ik geloof niet dat ik iets fout doe, maar misschien toch
Ik moet synchen (SYN) met de server, dan krijg ik een ADD 0 RL <passport> <passport>
Als ik SYN <trid> stuur krijg ik alleen een disconnect
Verwijderd
Je moet MSN Messenger instellen zoals op het volgende plaatje te zien is ( http://www.mgfun.com/pages/images/tool_msnspy/msn_options.jpg ) en er voor zorgen dat de SPY op online staat en de connection settings op 'All IPs, 1080'.Op donderdag 11 april 2002 15:18 schreef rb338 het volgende:
De spy werkt hier helemaal niet meer
Als ik de port op 1863 zet en ik reconnect MSN dan gebeurt er niks. Ook niet als ik mijn zelfgemaakte MSN reconnect. Dit is zowel op mijn client pc als op mijn server.
Ik geloof niet dat ik iets fout doe, maar misschien toch
Mocht het dan nog niet werken dan moet ik nodig eens aan het debuggen
Ik ben trouwns op de hoogte van een aantal bugs... waaronder iets met de log files en een socked error maar die zijn niet echt belangrijk.
listversion is de versie van je lokale (gecachte?) lijst, vul maar es 0 in.
ok, dat werkt. Nu krijg ik een hoop rotzooi door enzow die moet ik nog ff uitfilterenOp donderdag 11 april 2002 16:46 schreef jelmervos het volgende:
SYN <trid> <listversion>
listversion is de versie van je lokale (gecachte?) lijst, vul maar es 0 in.
Anyway, is er een manier om toch te loggen? Ik krijg namelijk "Error: Could not create log file." maar weet niet hoe ik dat kan fixen.
Of: is er een manier om de tabs van de verbindingen niet automatisch te laten sluiten? Want als ik een file transfer start komt er heel ff een nieuw tabblad, die ik niet kan aanklikken omdat de log dan volstroomt. Voor ik 'm kan aanklikken is ie al weer weg.