Toon posts:

AMD Duron 800, MSI-6340 L3, overklokken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heyzz, ik heb een duron 800 op een msi-6340 L3. Ik heb de duron lock-vrij gemaakt, en heb een goed gekoelde kast. Ik krijg de FSB niet op 133, en in de bios is er ook niets op te schroeven. Wie helpt mij???!!

• MariG
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-02 16:37
duron lopen op 100 fsb
die kun je nietineens op 113 laten lopen
kleine stapjes
en anders de core iets omhoog

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:25

Scatman_II

R9500 Pro >:)

over kleine stapjes gesproken -> ff naar 133 gooien hoor :D:D

-leeg-

verder gewoon in zeer kleine stapjes, testen, draatie goed? wat hoger, testen, etc....

Eigelijk kun je deze hele post als onzin beschouwen, d8 dat je beetje n00b was, kom ik nl veel tegen hiero laatste tijd...

Mijn excuses :)

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 20:50 schreef Scatman_II het volgende:
En waarom unlock je em als je alsnog gaat fsb overclocken?
Natuurlijk om de mp naar beneden te gooien en de fsb naar boven te gooien. Weinig kans dat het hele zaakje goed werkt op 8*133, maar probeer eens 6*133 (=800) en dan de mp wat verhogen.
Verder moet je natuurlijk het voltage verhogen als je gaat OCen. Als je L7 verbindt (zoek ff op google of hier de search) dan heb je 1.85 V.

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-02 12:23

Shuriken

Life is all about priorities

Mijn Duron 800 trok het net niet op 133 Mhz. Je moet de multiplier een lager zetten. Dan draait ie op 1000 Mhz.

Waarschijnlijk kan dat alleen niet met het board? dan moet je het ook dmv potloodstreepjes doen.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05-2025
die van mij net wel op 1,725 vcore, maar niet erg stabiel, veel blauwe schermen na ca half uur

Verwijderd

Topicstarter
hallo mensen, ik kan geen mulitplier en dergelijke instellen !!! dit is nu juist het probleem !!!!

ik kan alleen fsb 100 en fsb 133

is er nog wel iemand met verstand van DIT MOEDERBORD

het zuigt namelijk :(

Verwijderd

Mijn duron 650 AKBA heeft al gepost op 1073 *D (7.5*143fsb).. maak er zo wel ff een topicje van :)

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:08

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

als je geen multiplier in kan stellen op je mobo kun je deze alleen veranderen door bepaalde l3/l4/l6 bruggen te verbreke (ja verbreken!) en daarna de multiplier/vcore ed opnieuw in te stellen doormiddel van het verbinden van andere l3/l4/l6 bruggen.

Heb ik zelf ook es geprobeerd, maar dit valt errug tegen :( Mij is t dan ook niet gelukt en omdat ik me cpu niet wilde slopen mbv een dremel oid heb ik maar genoegen genomen met de standaard 800MHz..

kijk ff op:

http://www6.tomshardware.com/cpu/00q3/000711/amd-04.html

voor meer info omtrent verbreken bruggen en combinaties voor specifieke mp's en vcores

Specs | Audioscrobbler

Verwijderd

Topicstarter
tnx, ik zal erover nadenken, denk niet dat ik mijn cpu daaraan ga verneuken, toch bedankt voor de reactie!

:)
Pagina: 1