Toon posts:

Celeron II 700, Biostar M6VBE-A overclocken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heyzz, ik heb een cel 700 op een biostar m6vbe-a, hoe clock ik dit ding over?? bussnelheid naar 100 schroeven werkt niet, en voltage aanpassen is niet mogelijk op dit bord!!! grrrrrrr..... fuck intel en biostar....

HELP ME???!!!!

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je kan meestal wel de fsb opschroeven naar 100 als je de vcore kan verhogen. Dit kan je doen door er aan de onderkant bepaalde pinnetjes te verbinden of juist de verbinding voorkomen. Het schema hierbij zal ik ff voor je zoeken, maar erg makkelijk is dat niet.

Je kan een nieuwe slotconvertor kopen die vcore kan instellen. Deze kosten 30 gld, bij funprice hadden ze de abit slotket3 deze heb ik ook. Dan kan je in hele kleine stapje de vcore aanpassen. Dan zal het bijna zeker op fsb 100 lopen. (ik heb een 600 gehad die op 900 ging en een 1000 die op 1330 gaat.)

I, for one, like Roman numerals

Verwijderd

Topicstarter
tnx, maar er zit al een FCPGA => SLOT 1 kaart in, en hierop kan ik dus aangeven of hij op 66/100/133 FSB moet draaien, maar hij doet niets anders dan gewoon op 700 Mhz. !!!! En ik heb de FSB toch goed ingesteld, en de nieuwste bios erop gezet, en ook mijn kast en cpu goed gekoeld!!!

rara... hoe kan dit???

:'(

• Mr.B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:40
Ik heb zelf ook celly 700Mhz, en deze wil ook niet op 100FSB draaie.
Nog erger mijn chaintech mobo heeft maar 1 jumper en deze is voor:
- default (66FSB)
- 100FSB

Op 100FSB gaat me comp piepe en geeft geen beeld. Ook het verandere van ratio van 66x10,5 te verandere (in bios) naar 66x8 wil ook niet :(

Nou ik had toen een op Inet gezocht en vond wat nuttige info. Je moet zelf maar ff kijken.
(als goed is kun je celeron cpu's bijna tot nooit overclocke. Maar het kan wel als de FSB maar onder de 100 blijft - sommige kunnen 100 wel aan, verder moet je zelf op sites kijken:

Gaat over celly's en nog iets:
Intel Celeron Performance Guide

Gaat over overklokke celly's (d8 ik :P):
Intel Celeron Overclocking Guide

Hopelijk wordt je hier wat wijzer van. Ik zal deze topic wel blijve poste, want ik wil mijn celly proc ook wel wat sneller late draaie >:)

edit:

Me celly stressed - met kast open - kun je je hand om het koelblok legge => koelblok wordt nauwlijks warm.
Met kast dicht maybe rond de 20 a 25 grade stressed.
I luv my celly :D

Maakt soms wel eens een foto ...

• Bigfoot48
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-02 13:15
Gewoon nieuwe kopen en geef dat ouwe maar aan mij >:)

veni, vidi, maxima velpon ( ik kwam, zag en bleef veel te lang plakken)

Verwijderd

misschien je bios-instellingen aanpassen?
Op donderdag 11 april 2002 10:26 schreef miquelvangemert het volgende:
tnx, maar er zit al een FCPGA => SLOT 1 kaart in, en hierop kan ik dus aangeven of hij op 66/100/133 FSB moet draaien, maar hij doet niets anders dan gewoon op 700 Mhz. !!!! En ik heb de FSB toch goed ingesteld, en de nieuwste bios erop gezet, en ook mijn kast en cpu goed gekoeld!!!

rara... hoe kan dit???

:'(

Verwijderd

Topicstarter
tja, duron rocks celeron, dus heb ik mijn celly + mobo maar verkocht, toch bedankt voor de info!

ps. mijn duron 800 draait stabiel op 1ghz.! Yeehaw!
wordt maar 45 graden max.
Pagina: 1